Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer elsker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lamper! (og egentlig hele leiligheten min.... :fnise: )

Elsker min store Nicolette Brunklaus-lampe! http://www.brunklausshop.com/gb/lampshade-shady-tree-brown-110-cm.html Som å sitte i skogen... :rodmer:

og den knallgule gulvlampen min fra kremmerhuset: http://kremmerhuset.no/node/1400?ref=362

samt den gule Muuto'en: http://www.room21.no/no/artiklar/e27-lampe-gul.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker fargeklatter. Store møbler kan gjerne være nøytrale, men jeg liker å sprite opp med knallfargede bokser på kjøkkenet for eksempel, eller en neon lysestake. Hadde jeg ikke hatt mannen til å holde meg litt i tøylene, hadde nok huset vårt sett ut som et barnerom. :fnise:

Ellers liker jeg rene linjer, glatte overflater og er litt anti-hvit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den skandinaviske stilen!

Favorittmerker:
Vitra, Hay, Ferm Living, Kähler, Tom Dixon, Northern Lighting, Muuto, By Nord, By Lassen osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker en rå og kul look med stål, rene linjer og minimalistisk design. Jeg elsker spesielt kjøkkener hvor der er plass til en bar. Det ser super chickt ut og er hyggelig når du har gjester. Etter at vi flyttet inn i et større hus har vi endelig fåt plass til min drømmebar! Jeg elsker disse barstole som jeg nettopp har kjøpt.
106653_1.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i en klassisk stil med litt lukseriøst preg over seg. Liker hjem som er lyse og ryddige uten altfor mye kjipt dilldall. Møbler i tre, en skikkelig lysekrone, stor stoffsofa i en lys og nøytral farge, stearinlys, sølvfat, sølvlysestaker, pynteputer (i naturfarger, gjerne en med stjerne på). Synes også det gjør seg med greiner (når en får det til) og en stor grønn plante. Ellers er jeg veldig glad i advent- og julepynt, og har tatt litt av i år. Liker når det er litt naturstil over julepynten med kongler etc.



Anonymous poster hash: 0efe6...6e5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sarahrichardsondesign.com/portfolio/design-inc

Nesten alt denne damen gjør. Fantastisk :-D

Oi, der var det mye fint ja! Endelig en "stil" jeg kan like og bli litt inspirert av.

Jeg elsker fargeklatter.

Jeg også. :ler: Dessverre har jeg null peiling på interiør, og fargeklattene fungerer godt på en studenthybel, men jeg er usikker på om de blir å passe greit inn i det "voksne" hjemmet jeg etterhvert skal ha... Men fargeklatter MÅ jeg ha uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der var det mye fint ja! Endelig en "stil" jeg kan like og bli litt inspirert av.

Jeg også. :ler: Dessverre har jeg null peiling på interiør, og fargeklattene fungerer godt på en studenthybel, men jeg er usikker på om de blir å passe greit inn i det "voksne" hjemmet jeg etterhvert skal ha... Men fargeklatter MÅ jeg ha uansett.

Jeg har en tegneseriekatt-sparebørse og en muffinssparebørse til pynt på kjøkkenet. :fnise: Ja, og så en ugleboks selvsagt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pluviophile

Hm. Bare for å være litt killjoy; hva med noe nytt og unikt?

Les noen kontinentale blogger/magasiner, så ser dere.

Alle "MÅ HA"-produkter dere eier stiller dere i en laaaang rekke av wannabe-interiørdeisgnere/nytenkere, dere vet det eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den perfekte miks av natur og FARGER. Jeg elsker farger!

Jeg ser for meg et stort hus, med god takhøyde. Murstein på deler av veggene, trebjelker. GULT kjøkken iblandet noe stål. Detaljer her og der med små fargeklatter.

Jeg liket industri iblandet bohem. Jeg liker også retro. Men det skal ikke være for mye ting. Da blir det fort rot, og jeg er ikke ryddig nok til å eie masse pjus :)

Jeg liker at det er lekent og også humoristiske detaljer. Kunne fint hatt en stor sklie i stua feks, så lenge plassen tillot det.

Jeg blir fascinert av lyskilder, spesielt i gulvet.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Bare for å være litt killjoy; hva med noe nytt og unikt?

Les noen kontinentale blogger/magasiner, så ser dere.

Alle "MÅ HA"-produkter dere eier stiller dere i en laaaang rekke av wannabe-interiørdeisgnere/nytenkere, dere vet det eller?

Heldigvis driter vi i hva du mener.

Anonymous poster hash: 2ad7c...0d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne fort gått for et kjøkken som dette, forresten, og latt resten av interiøret følge etter med kjøkkenet som en rød tråd :P

http://steffierlo.blogspot.no/2011/04/fargerikt-fellesskap.html?m=1

Det likte jeg også!! Dvs jeg ville nok kanskje begrenset antall farger litt, kanskje en farge oppe og en nede eller i "felter" med samme farge. Ville også dempet ned andre ting i rommet litt.. f.eks hatt spisestue i bare en eller to av fargene. Synes det er kjempefint med sånne mix og match stoler rundt et bord også.. gjerne forskjellige stoler, malt i sterke farger og helst ved et bord som er i en helt annen stil (enten moderne eller skikkelig gammelt. (Jepp.. vet at akkurat det med stolene er oppbrukt, men liker likevel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det likte jeg også!! Dvs jeg ville nok kanskje begrenset antall farger litt, kanskje en farge oppe og en nede eller i "felter" med samme farge. Ville også dempet ned andre ting i rommet litt.. f.eks hatt spisestue i bare en eller to av fargene. Synes det er kjempefint med sånne mix og match stoler rundt et bord også.. gjerne forskjellige stoler, malt i sterke farger og helst ved et bord som er i en helt annen stil (enten moderne eller skikkelig gammelt. (Jepp.. vet at akkurat det med stolene er oppbrukt, men liker likevel!)

Mulig for mange farger her også. Ville alternativt brukt én farge i forskjellige nyanser.

Men - jeg blir glad av å se på bildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Bare for å være litt killjoy; hva med noe nytt og unikt?

Les noen kontinentale blogger/magasiner, så ser dere.

Alle "MÅ HA"-produkter dere eier stiller dere i en laaaang rekke av wannabe-interiørdeisgnere/nytenkere, dere vet det eller?

Hvorfor skal man være så forbaska unik hele tiden?

Mennesker er flokkdyr, og vi lar oss inspirere av hverandre. Å hele tiden skille seg ut og være unik er ikke naturlig for alle, og det er ikke rart at det finnes ting som mange synes er pene. Skal man la være å dekorere stua si slik man selv synes er fint fordi det ikke er unikt?

Unnskyld meg, men jeg har sjelden sett et unikt hjem som samtidig er hjemmekoselig. Jeg vil ikke bo i et kontinentalt interiørmagasin, jeg vil bo i et HJEM med ting JEG liker - samma faen hvor unikt det er eller ei.

Hvis man skal være så unik, hvor man skal egentlig stoppe? Man kan ikke spise pasta, for det gjør alle andre? Man kan ikke bruke et varmt skjerf, for det er så in for tiden? Man kan ikke lese Aftenposten, for det gjør alle andre? Man kan ikke bruke lambi dopapir, for det gjør alle andre?

Unikt er ikke ensbetydende med trivelig eller pent. Ofte har faktisk unikt en tendens til å også være ganske så stygt. Så nei takk. ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fine hjørnehyller som er støpt i betong:) og motorblokkene med glassplate over som er stuebord (med perfekt plass for 16 vinflasker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...