Gjest Pterodactylkake Skrevet 9. mai 2004 #1 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har litt noia for slikt og må spør om råd. For hører om norske jenter i land som tyrkia og sydlige land at mannfolkene der er meget sleske, så snart det kommer nordiske damer ned dit. Jeg og mamman min skal til italia i juli, og det er jo den varmeste tida i året og man kan ikke forvente at jeg løper rundt i genser og lange skjørt der nede. Fant en kjempesøt isblå kort kjole igjen og jeg passer den ennå. Men spørsmålet er om jeg tør å gå med dette. Har vært i italia før men da var jeg såpass liten og husker ikke. Er italienere like sleske som tyrkere? Dette er ikke noe rasehån forresten, men jeg har hørt om lyse jenter som blir voldtatt og trallala der nede, så vil bare være sikker på hva jeg tør å gå med der. Dessuten er jo mamma med hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. mai 2004 #2 Del Skrevet 9. mai 2004 Italia er jo Europa - og et motemekka uten like, så jeg tror du kan være ganske trygg om kjolen er litt kort... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2004 #3 Del Skrevet 9. mai 2004 Spesielt i muslimske land må man være påpasselig med kleskoden. Dette gjelder spesielt i noen land i midtøsten (f.eks Iran) og afrika. Viktig å ta hensyn til landets religion/kultur og respekt for menneskene som bor der. Når det gjelder Italia kan du kle deg som du vil. Skal du besøke kirker må du dekke til skuldrene og ha på skjørt eller bukse. Ta det som et komplement om guttene roper "bella bella" etter deg. De viser mye mer åpenlyst enn norske gutter at de synes kvinner er vakre. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2004 #4 Del Skrevet 9. mai 2004 Ikke noe problem! Jeg har vært i Italia midt på sommeren flere ganger, og har aldri hatt noen problemer. Så med mindre du legger opp til det med oppførsel etc så tror jeg det er like bra som her hjemme (ting skjer jo her også vet du ). Italia kan ikke sammenlignes med Tyrkia og Egypt på den måten heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 9. mai 2004 #5 Del Skrevet 9. mai 2004 Italienere ser veldig "flinke" til å gi uttrykk for det hvis en synes en kvinne er fin å se på. De smugkikker ikke! En av de første gangene jeg var i Italia trodde jeg landet hadde vunnet en fotballkamp eller noe sånt, for mannfolk i alle aldre hylte og tutet og hang ut av bilvinduer. Oppdaget snart at de var meg, ung og blond og lettkledd, som var årsaken til oppstyret. Dro tilbake senere med noen like unge og blonde venninner og de ble sure og irriterte av oppmerksomheten og jeg foreslo, klok av skade, at de kanskje skulle ta på seg litt mer klær når de gikk rundt i byen, men det skulle de IHVERTFALL ikke, for de innpåslitne italienerne skulle ikke bestemme hva de skulle ha på seg! :o Du får bare føle deg fram og se hvor mye oppmerksomhet du får og orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 10. mai 2004 #6 Del Skrevet 10. mai 2004 Men det er jo ikke så lett å kle seg masse midt i juli... men jeg liker jo oppmerksomhet, og italia ligger jo ganske nerme tyrkia og vi vet hvordan enkelte av dem kan være... nei jeg ser det bare an, skal jo være mest på stranda, i Rimini som sikkert noen vet HUHU gleder meg så skal vi litt til San Marino og Ravenna. Italia er koselig land. Og alle bodene med alt det gøye!! Og stranda! Og og og!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 10. mai 2004 #7 Del Skrevet 10. mai 2004 Slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 10. mai 2004 #8 Del Skrevet 10. mai 2004 For meg blir dette litt som å klage på all isen på Nordpolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crispo Skrevet 10. mai 2004 #9 Del Skrevet 10. mai 2004 Var i Tunisia i fjor, gikk i skjørt/shorts og kun bikini overdel når vi var ute og gikk i gatene.... ingen som regaerte på det selv om det er et muslimsk land Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adiva Skrevet 10. mai 2004 #10 Del Skrevet 10. mai 2004 Vel, spør du meg...... kle deg som du vil, kanskje en ide å ikke kle deg utfordrende eller noe lignende om du skulle gå alene evt... Du er norsk, og en turist kler seg som man alltid gjør (hvis man ser bort fra å ville kle seg ut som noen andre siden ingen likevel kjenner der ) Trenger vel ikke tenke på hvordan andre kler seg i det landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. mai 2004 #11 Del Skrevet 11. mai 2004 det er mange kulturer hvor menneskene rett og slett ER mer kontaktsøkende og oppmerksomhetsgivende en kalde tause norge!! Jeg ruslet rundt i svarteste afrika i klekort skjørt og singlet eller sid, linbukse og langermet, lett overdel og oppmerksomheten var der uansett hva jeg kledde meg i!! Rett og slett fordi de VAR slik, og selvfølgelig også fordi jeg var annerledes en dem med min lyse hud og blonde hår. I italia velger du selv hvor mye du skal skille deg ut fra mengden tror jeg, du er jo ikke (iflg bildet ditt) blond og "typisk" skandinavisk i utseendet, så dersom du vil så kan du sikkert kle deg og gå for noe mindre "annerledes". Men oppmerksomhet kan du nok risikere å få uansett hvordan du kler deg, når du rusler rundt med stjerner i øynene over solen, alt det nye og annerledes, lykken over å være på ferie og all den deilige kulturen!! Utstrålingen da kan nok gi deg oppmerksomhet, rett og slett fordi mange andre kulturer viser deg at de synes du ser flott ut, i motsetning til hva man får lov til her hjemme! Nyt det og ta det som en del av det å oppleve ett annet land, ta med deg de klærne du trives i, men vær klar over at dersom du tar på deg en liten string og det gjennomsiktige, sorte skjørtet i edderkoppmønster, så VIL folk plystre og snakke til deg!! Er du kvinne for å motta oppmerksomheten og se det positive i det, så kler du deg slik du selv ønsker! god tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantee Skrevet 11. mai 2004 #12 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg vet ikke hva du forbinder med slesk, men det er vel ikke noe galt i å få litt ekstra oppmerksomhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -kebolle Skrevet 27. mai 2004 #13 Del Skrevet 27. mai 2004 Med hotpants og vantlig singlet følte jeg meg stirret ned i Firenze (på en ubehagelig måte). En gang jeg hadde temmelig kort både shorts og topp (ville ha litt sol på kroppen), var det to tenåringsjenter som sa et eller annet surt til meg på italiensk. Aner ikke hva de sa, men tolket det som litt sånn "din hore" eller noe (er jo en gjetning).. Men hvis du går sammen med en gutt, nøyer de seg stort sett med å bare nistirre (de ser ikke noe galt i å gjøre det, det er liksom slik det er, en mann kan stirre som han vil på damene, har jeg inntrykk av). Jeg og venninna mi gikk sammen med hver våre respektive kjærester, og en gang hendte det at vi ble gående på hver vår side av gata i 30 meter eller noe - da ble tilropene maaange. Men stilnet igjen når vi gikk sammen med gubbene igjen. (Og vi er IKKE noe spesielt vågale i oppførselen - jeg føler meg forresten ikke sexy i det hele tatt.. Og ingen av oss er blonde. Så jeg tolket det slik at det kanskje var klærne mine det var noe "galt" med. Evt "bra" da. Men jeg syns nå det var slitsomt. Så jeg har lært.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 27. mai 2004 #14 Del Skrevet 27. mai 2004 Hotpants og singlet er jo ganske minimalt med klær, selv i Norge (unntatt på stranda ol), så man må nok regne med noen blikk da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lampeskjerm Skrevet 27. mai 2004 #15 Del Skrevet 27. mai 2004 Hotpants og singlet anbefaler jeg ikke i Italia. Ellers kan du gå med det meste på de typiske turiststedene. Hvis du skal inn i små landsbyer er folk mer konservative der. Ellers er det slik at jo mindre du kler deg jo mer oppmerksomhet får du.. Og da er spørsmålet om du orker denne oppmerksomheten. Jeg har reist mye i midtøsten der det er virkelig varmt. (over 40 grader). Det jeg har erfart er at lange tynne skjørt/bukser og vide tynne bluser er absolutt best. Shorts er noe dritt utenom stranda. Taxi i shorts er drepen hvis du kommer i en bil med svarte seter. I noen tilfeller har jeg også dekket til hodet, ikke for å tilpasse meg kulturen, men pga faren for solstikk. Det er ikke bare upraktisk med mye klær i varme strøk. GOD TUR!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 27. mai 2004 #16 Del Skrevet 27. mai 2004 Var i Tunisia i fjor' date=' gikk i skjørt/shorts og kun bikini overdel når vi var ute og gikk i gatene.... ingen som regaerte på det selv om det er et muslimsk land[/quote'] Jeg har motsatt erfaring derfra. Enda jeg hadde tenkt på dette på forhånd. På stranda, f.eks solte jeg meg ikke i bikini, men kort shorts og t-shorte. Var altså mye mer påkledd en mange av de andre på stranda, og hadde i tillegg typen på slep, men det hjalp ikke noe. :o :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 28. mai 2004 #17 Del Skrevet 28. mai 2004 I Italia blir vanlig shorts (for ikke å si hotpants) sett på som meget promiskuøst sammenlignet med miniskjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. mai 2004 #18 Del Skrevet 28. mai 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -kebolle Skrevet 28. mai 2004 #19 Del Skrevet 28. mai 2004 I Italia blir vanlig shorts (for ikke å si hotpants) sett på som meget promiskuøst sammenlignet med miniskjørt. Hehe, da blir det miniskjørt neste gang ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mackenzie* Skrevet 29. mai 2004 #20 Del Skrevet 29. mai 2004 Har vært i tyrkia et par ganger,og går som de fleste andre i minst mulig klær. Lite skjørt og bikini topp. Går bra det. (vel,oppmerksomhet ja. men det får så være,gidder ikke være mer varm enn nødvendig dra ned solskjermen ,lukk øra og gi f ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå