Gå til innhold

Linn3c sin veg til å bli mamma

Linn3c

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ahh, hvorfor svarte ikke rørleggeren det da, når vi spurte om dette var noe vi kunne gjøre selv, eller trengte rørlegger til?

Nå HAR vi jo fått det tett, selv, men... hvorfor i all verden når vi spørr om vi trenger rørlegger svarer røleggeren at "nei, det der klarer dere da helt fint selv?" Hmm, da fikk jeg noe nytt å bekymre meg for, og må hjem og studere på hva vi da skal gjøre.

Men seriøst, det er snakk om å skru en mutter med innebygget pakning på en kran, og slå på kranen (når man ikke må til med sånne ekstrakoblinger som vi måtte da) og stramme godt til. That's it. Hvorfor i all verden skal forsikringsselskapet kreve at man trenger en rørlegger til det? Overstiger min fornuft, men kanskje vi bør få en til å komme og se på det vi har gjort, etterskru litt og "godkjenne" det da, sånn at vi hr vårt på det tørre, i forhold til forsikringa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lurt å få ein rørleggar til å komme å sjå over det, ja. Eller ringe til forsikringsselskapet og spørre om dei har reglar for dette, viss ikkje er det jo ikkje problem.

Ein har forøvrig ikkje lov å montera dimmarar sjølv heller. Sjølv om det berre er å kobla to ledningar saman. Forsikringsselskapa meiner at det er for stor risiko til at det kan begynne å brenne...

Jaja, snart kan me ikkje laga mat sjølve heller, det er eg sikker på. Det kan jo ta fyr.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimmer er allerede montert i huset vårt. Vi har ikke koblet lamper til mer enn en av dem (og da altså bare ved å sette kontakta inn i det hullet i veggen som er koblet til dimmeren) og DET må jo selv vi få lov til.

Merkelige greier fra forsikringsselskapene, tror de ikke vi kan gjøre noe som helst?

Jeg kan fatte at de kanskje ville at det arbeidet vi har gjort skulle vært fagmessig utført, for det innebar litt mer arbeid, men å bare koble den ene slangen til... nei, for noe tull.

Ja, kontakte forsikringsselskapet er sikkert lurt.

Mm.

Men nå ER det jo tett ta. Etter noen forsøk, helt, helt tett.

rørlegger har uttalt seg underveis, men uten å være der da, og ingen skal si meg at en rørlegger hadde gjort dette nøyere. Når en rørlegger monterer, så monterer han bare, ser at det er tett, og går, sant? VI derimot har lagt med lys og papir og sjekka og kontrollert, og når den lille dråpen kom frem etter en time (da ville jo rørleggeren vært gått....) så begynte vi på nytt. Da det hadde vært tett ei hel natt turte vi enelig stole på at det er tett, og starte oppvaskmaskina. Vi satt og fulgte med slangene både da den tok inn vann og da den pumpet det ut. vi titter fortsatt inn, setter på lys og sjekker med papir om der er så mye som en liiiiten dråpe kondens, noe som kan tyde på at noe ikke er tett en eller annen plass.

Dette må jo sånnsett være sikrere enn om en rørlegger hadde gjort det... Ettersom vi tross alt har gjort langt mer enn rørleggeren mente skulle være nødvendig, fordi vi har oppdaget en liten dråpe som kom sigende etter en time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimmer er allerede montert i huset vårt. Vi har ikke koblet lamper til mer enn en av dem (og da altså bare ved å sette kontakta inn i det hullet i veggen som er koblet til dimmeren) og DET må jo selv vi få lov til.

Merkelige greier fra forsikringsselskapene, tror de ikke vi kan gjøre noe som helst?

Jeg kan fatte at de kanskje ville at det arbeidet vi har gjort skulle vært fagmessig utført, for det innebar litt mer arbeid, men å bare koble den ene slangen til... nei, for noe tull.

Ja, kontakte forsikringsselskapet er sikkert lurt.

Mm.

Men nå ER det jo tett ta. Etter noen forsøk, helt, helt tett.

rørlegger har uttalt seg underveis, men uten å være der da, og ingen skal si meg at en rørlegger hadde gjort dette nøyere. Når en rørlegger monterer, så monterer han bare, ser at det er tett, og går, sant? VI derimot har lagt med lys og papir og sjekka og kontrollert, og når den lille dråpen kom frem etter en time (da ville jo rørleggeren vært gått....) så begynte vi på nytt. Da det hadde vært tett ei hel natt turte vi enelig stole på at det er tett, og starte oppvaskmaskina. Vi satt og fulgte med slangene både da den tok inn vann og da den pumpet det ut. vi titter fortsatt inn, setter på lys og sjekker med papir om der er så mye som en liiiiten dråpe kondens, noe som kan tyde på at noe ikke er tett en eller annen plass.

Dette må jo sånnsett være sikrere enn om en rørlegger hadde gjort det... Ettersom vi tross alt har gjort langt mer enn rørleggeren mente skulle være nødvendig, fordi vi har oppdaget en liten dråpe som kom sigende etter en time...

Ja, det er merkelige lover. Men det er vel for å forhindre at heilt ukompetente folk (som oss) gjer ting slurvete og så blir det lekkasje, og forsikringsselskapet må betala ut store summar fordi at brukaren sjølv har gjort feil...

Den magen din blir jo bare flottere og flottere. :-D

Ja, no føler eg meg ikkje så tjukk lenger. No kjenner eg meg berre gravid. :)

*lukkeleg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, du har sikkert rett (likevel, jeg er helt sikker på at dere klarer å skru den ene slangen på den ene krana, og koble den andre alngen til det andre røret, det er nesten ikke mulig å gjøre dette feil!)

Uansett, ja magen din er flott, det vokser en liten smått inni der, og jeg tror nok han trives der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, jeg har jo hele tida poengtert at det er ikke TYKK Linn3c har vært, men GRAVID. endelig innser hun det selv også :)

Småttinger i magen tar litt plass, det er meninga det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har sikkert rett (likevel, jeg er helt sikker på at dere klarer å skru den ene slangen på den ene krana, og koble den andre alngen til det andre røret, det er nesten ikke mulig å gjøre dette feil!)

Uansett, ja magen din er flott, det vokser en liten smått inni der, og jeg tror nok han trives der :)

Ja, eg er overbevist om at me hadde klart det sjølve, men når forsikringsselskapet er fiorkanta på det, så ventar me på rørleggaren. Han skulle koma om eit par dagar, sa han. Fram til då er me veldig flinke med å vaska opp for hand. I går vaska me faktisk opp to og ein halv, nei tre, kassar med stæsj til kjøkkenet.

Du har da vel aldri vært tjukk da. ;)

Men det er koselig å høre at du føler deg lykkelig gravid. :-D

Det er jeg enig i, jeg har jo hele tida poengtert at det er ikke TYKK Linn3c har vært, men GRAVID. endelig innser hun det selv også :)

Småttinger i magen tar litt plass, det er meninga det :)

Eg meinte det ikkje sånn at eg har følt meg tjukk heilt til no då, eler jo litt kanskje. Men eg er jo godt overvektig og det er jo ikkje bra då. Men no har eg berre gått opp ti og eit halvt kilo i løpet av graviditeten, sjølv om eg ikkje har vore så altfor forsiktig med kva eg har ete. Så eg er godt fornøydd med den vektauka. Skal endeleg få komma meg i gong med treninga igjen no, så det blir bra! :)

Heihei!

Begynner dere å få litt system i rotet? Deilig når alt kommer på plass men det tar jo tid det også!

Hei liv! :)

System, ja - det nærmar seg. Heldigvis lot eg FLyLady styre nedpakkinga, så det er ganske enkelt å få oversikt over kor ting er. Skulle berre ønske eg skreiv endo meir detaljert ned kor eg la kva. For eg merkar at ammetåka er godt på veg, og hugsar fint lite av kva eg pakka saman med kva. Men skal bli godt å endeleg få på plass oppvaskemaskina, er tungt å vaska opp alt for hand, sjølv om det ikkje er så veldig skite.

---

Som eg skreiv lenger oppe skal eg endeleg begynna å trena igjen. Tenkte at eg skulle begynne allereie i dag, for det var på tysdagar den gravid-timen dei tilbaud før ferien var. Så eg var innom i dag for å melda meg på, men trur de ikkje at dei har stoppa heile timen då?? Arrrgh! Einaste grunnen til at eg melte meg inn på akkurat dette treningssenteret, og så berre tar dei timen vekk. Permanent. For lite oppslutting, sa dei. Er jo ikkje så lett å få oppslutting om noko dei ikkje tilbyr då....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner selvsagt at dere venter på rørleggeren. (gikk rett hjem og studerte forsikringspapirer jeg, det står ikke noe om dette, men vi skal spørre dem i tillegg. Ringe eller sende en mail. for dette er det jo greit å få klarhet i. Takket være deg, ellers hadde jeg ikke visst dette engang)

Ble gode på å vaske opp for hånd vi også, ettersom det først tok ei uke før vi FIKK oppvaskmaskina, leveringstid, over en uke faktisk, og deretter nesten en uke før vi fikk den tett. Men, nettopp pga at jeg leste om deg og avispapiret og visste at vi kanskje ikke hadde oppvaskmaskin med en gang pakket jeg minimalt av sånne ting i avispapir da. Bare litt, sånn at det ble overkommelig.

Men når man gjør det sammen, så er det litt sosialt også, å vaske opp.

Og det er mye koseligere enn å måtte gjøre det alene i alle fall.

Så dumt, så dumt at de tok bort timen. som du sier, ikke lett å få oppslutning om noe de ikke har ialle fall. Kjedelig. For det er jo begrensa HVA du kan gjøre av trening nå da, så ikke så rart at en tilpasset time selvsagt er en god grunn til at du valgte nettopp det senteret.

Lykke til fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppis!!

Håpa du ikkje slit deg heilt ut med ut-pakkinga! Du og Mannen må kose dåke litt og. Nyte tida dåke har berre dåke to, og Titus så klart, før Småtten kjem!!!

Ville berre gje deg ein :klem: og :hoppe: litt for 33 veker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan går det, er den rørleggeren kommet og ordna opp, eller?

Og hvordan går det med dere?

Velsepusen finner seg vel tilrette, og dere to også, kanskje?

Småtten antar jeg koser seg inni magen, der skal han være litt til, men det tar ikke sååååå lenge igjen nå. tida går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, lenge sidan eg skreiv her no. Eg har vore innom og lese, men har vore lite med tid, så det har blitt lite skrive.

Joda, jeg skjønner selvsagt at dere venter på rørleggeren. (gikk rett hjem og studerte forsikringspapirer jeg, det står ikke noe om dette, men vi skal spørre dem i tillegg. Ringe eller sende en mail. for dette er det jo greit å få klarhet i. Takket være deg, ellers hadde jeg ikke visst dette engang)

Ble gode på å vaske opp for hånd vi også, ettersom det først tok ei uke før vi FIKK oppvaskmaskina, leveringstid, over en uke faktisk, og deretter nesten en uke før vi fikk den tett. Men, nettopp pga at jeg leste om deg og avispapiret og visste at vi kanskje ikke hadde oppvaskmaskin med en gang pakket jeg minimalt av sånne ting i avispapir da. Bare litt, sånn at det ble overkommelig.

Men når man gjør det sammen, så er det litt sosialt også, å vaske opp.

Og det er mye koseligere enn å måtte gjøre det alene i alle fall.

Så dumt, så dumt at de tok bort timen. som du sier, ikke lett å få oppslutning om noe de ikke har ialle fall. Kjedelig. For det er jo begrensa HVA du kan gjøre av trening nå da, så ikke så rart at en tilpasset time selvsagt er en god grunn til at du valgte nettopp det senteret.

Lykke til fremover.

:klem:

magen vokser og vokser ser jeg ;)

Ikke lenge igjen no :)

Sju veker! :overrasket:

Hei snuppis!!

Håpa du ikkje slit deg heilt ut med ut-pakkinga! Du og Mannen må kose dåke litt og. Nyte tida dåke har berre dåke to, og Titus så klart, før Småtten kjem!!!

Ville berre gje deg ein :klem: og :hoppe: litt for 33 veker!!

:hoppe: for 33 veker!

Korleis går det forresten med å få oppvaskmaskina på plass?

Ja, hvordan går det, er den rørleggeren kommet og ordna opp, eller?

Og hvordan går det med dere?

Velsepusen finner seg vel tilrette, og dere to også, kanskje?

Småtten antar jeg koser seg inni magen, der skal han være litt til, men det tar ikke sååååå lenge igjen nå. tida går fort!

Oppvaskemaskina er på plass! :hoppe: :hoppe:

Det kom ein kar i går med litt delar og slikt og så kom han og ein kollega tilbake i dag medan eg var i bydelssentrum og sprang ærend. Så då eg kom heim att var maskina på plass og i gong! :-D

Titus klarar seg fint no, det var berre dei to fyrste nettene ho grein. Den tredje dagen grein ho litt på dagtid, men etterkvart som ho ser meir og meir av våre ting kjem på plass, blir ho rolegare og meir seg sjølv. I går kom pakken eg bestite frå Ellos, så då fekk me opp klore-/klatrestativet hennar.

Me fekk også opp klesskapet vårt i går, det er skyvedørsgarderobe på soverommet vårt, men det var utan innmat, så det vart ein tur på Ikea for oss. Pax-garderobe, eit 100-skap med hyller i og skoskap nedst, og eit 50-skap med hyller. Har eit tomrom i midten, for der går det ein luftekanal eller noko slikt inni veggen, så der skal me ha opp ei stang til å henga klede på.

Innom og snikleser.... :vinke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...