Gå til innhold

HIV/AIDS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har mistenker om at min kjæreste kanskje har hiv. Fordi han alltid bruker kondom og jeg spør om han kan teste seg og han sier han aldri har tid. Han sier han tror han har noe og derfor bruker kondom for min del. Vi har vært sammen i ett år og han har liksom aldri tid til å teste seg? Og hvis han har mistanke om at han har noe, hvorfor ikke bare teste seg og få det fjernet?

Har prøvd å tatt dette opp mange ganger, men han blir bare irritert og sier at han gjør dette for meg. Det skremmer meg naturligvis ekstremt mye og jeg lurer på hva deres tanker er rundt dette?

Anonymous poster hash: 3675d...a0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt han rett ut om han har HIV? Det er som regel det mest effektive dersom du ønsker svar.

Skrevet

Har du spurt han rett ut om han har HIV? Det er som regel det mest effektive dersom du ønsker svar.

Ja det har jeg gjort. Og da sa han, nei selvfølgelig ikke. Han tenkte kanskje han hadde f.eks klamydia eller liknende, men jeg mener at dersom han har det så kan han vel bare ta en urinprøve og et par antibiotika og så bli kvitt problemet??? Jeg sa det også til han, og da sa han at han rett og slett ikke hadde hatt tid. Vi er i et avstandsforhold hvis det har noe betydning.

Skrevet

Hvis han "mener han har noe" så må han da for helvete teste seg.

Si at du ikke har sex med ham før han er testet. Da regner jeg med at han plutselig "har tid".

Evt. går dere sammen og gjør det begge to.

Anonymous poster hash: dd2ca...cdb
  • Liker 4
Skrevet

Slutt å ha sex med fyren helt til han tester seg.

• Liker 4
Skrevet

Det blir vanskelig å dra sammen å gjøre det da vi bor i vidt forskjellige deler av Norge og ikke sees så ofte. Vurderer å si det med sex-nekt, men det har heller ikke så stor effekt da vi som sagt ikke sees så ofte...

Skrevet

Ja det har jeg gjort. Og da sa han, nei selvfølgelig ikke. Han tenkte kanskje han hadde f.eks klamydia eller liknende, men jeg mener at dersom han har det så kan han vel bare ta en urinprøve og et par antibiotika og så bli kvitt problemet??? Jeg sa det også til han, og da sa han at han rett og slett ikke hadde hatt tid. Vi er i et avstandsforhold hvis det har noe betydning.

Det har en stor del betydning. Sikker på at han er trofast? Dersom han hele tiden sier han ikke har tid, så er det vel heller det at han ikke gidder å ta seg tid, fordi han er notorisk utro og planlegger å være det også i fremtiden. Dette var en drøy spådom, men jeg hadde vært veldig skeptisk til hva hensikten med dette kondomet er. Er man i et fast forhold og du bruker prevensjon, så er det absolutt ikke nødvendig med kondom.

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg kreve at han tester seg for alt (inkludert blodprøve for hiv) og at jeg får enten være med eller får se resultatene? Eller er det for mye å be om?

Skrevet

Det har en stor del betydning. Sikker på at han er trofast? Dersom han hele tiden sier han ikke har tid, så er det vel heller det at han ikke gidder å ta seg tid, fordi han er notorisk utro og planlegger å være det også i fremtiden. Dette var en drøy spådom, men jeg hadde vært veldig skeptisk til hva hensikten med dette kondomet er. Er man i et fast forhold og du bruker prevensjon, så er det absolutt ikke nødvendig med kondom.

Jeg tror han er trofast. Men noe garanti har jeg jo ikke. Jeg bruker annen prevensjon og kondom skal jo ikke være nødvendig… Har aldri hatt grunn til å tro at han er utro, det er derfor jeg har falt på konklusjonen at fyren kanskje har hiv. Hadde han hatt for eksempel herpes så hadde jeg jo sett et utbrudd før eller siden?

Skrevet

Dette her da ikke så vanskelig å skjønne ts. Han er ikke interessert i å knulle deg uten kondom da han er livredd for å gjøre deg gravid. Ikke fordi han er redd for smitte. Selv om du går på p-pille stoler han ikke nok på deg til å droppe gummi. Tipper han har lange mareritt om å ha barn med deg. :laugh:

Anonymous poster hash: e6c26...1ba
  • Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Kanskje han er redd for at du har noe, og ikke tør å spørre deg?

Nei, det er ikke for mye å be om at han tester seg. Det skulle bare mangle...

Skrevet

Dette her da ikke så vanskelig å skjønne ts. Han er ikke interessert i å knulle deg uten kondom da han er livredd for å gjøre deg gravid. Ikke fordi han er redd for smitte. Selv om du går på p-pille stoler han ikke nok på deg til å droppe gummi. Tipper han har lange mareritt om å ha barn med deg. :laugh:

Anonymous poster hash: e6c26...1ba

Jeg håper faktisk at det er tilfellet.. Haha. :fnise: Takk for humoristisk innslag.

Skrevet

Kanskje han er redd for at du har noe, og ikke tør å spørre deg?

Nei, det er ikke for mye å be om at han tester seg. Det skulle bare mangle...

Jeg har testet meg to ganger siden vi ble sammen og han var med og så resultatene begge gangene..

Skrevet

Kan jeg kreve at han tester seg for alt (inkludert blodprøve for hiv) og at jeg får enten være med eller får se resultatene? Eller er det for mye å be om?

Ja.

Anonymous poster hash: b01e0...ece

Skrevet

Krev en test for å fortsette forholdet.

Man bør jo få vite at partneren er frisk også når man bruker kondom. At kondom sprekker er ikke så uvanlig, og da er det jo jævlig kjipt om han har noe. Om du utfører oralsex på ham er det også en viss risiko. Så ja, fortell ham at om han vil treffe deg igjen, så må han teste seg.

Anonymous poster hash: 8a9cb...3bc
  • Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Jeg har testet meg to ganger siden vi ble sammen og han var med og så resultatene begge gangene..

Da bør han kunne gjøre det samme... Er det ikke tak i mannen?

Skrevet

Det er da ikke verre enn at trådstarter i smug tar kondomet med sæden i og leverer det til klinikken for prøvetaking?

Anonymous poster hash: 14521...764
  • Liker 1
Skrevet

Da bør han kunne gjøre det samme... Er det ikke tak i mannen?

Skal kreve det igjen og virkelig ikke gi slipp på det denne gangen. Det plager meg for mye nå.

Anonymous poster hash: 4521e...e31

Skrevet

Det er da ikke verre enn at trådstarter i smug tar kondomet med sæden i og leverer det til klinikken for prøvetaking?

Anonymous poster hash: 14521...764

Er det faktisk mulig? Hvor gjøres det og hva koster det??

Anonymous poster hash: 4521e...e31

Skrevet

Krev at han tester seg. Ikke ha sex med han igjen før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...