Gå til innhold

Blomster i skåler med vann...


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

.... altså; jeg skal ha lave glass-skåler med flytende lys og sommerblomster som borddekorasjon i morgen. (skålene skal selvfølgelig fylles med vann)

Kan jeg lage disse klar i kveld - holder blomstene seg friske og fine ut morgendagen tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da være greit å lage i stand borddekorasjonene i dag hvis du ikke skal bruke hvitveis eller blåveis.

Det er jo viktig å snitte blomstene riktig med en skarp kniv. Roser skråsnittes men skal settes i varmt vann. Gerbera snittes rett over og settes i lunkent vann. Sett blomstene på et kjølig sted (ikke calla).

Alle løkblomster skal settes i kaldt vann.

Pass på at du ikke får noen blader oppi vannet fordi det gjør så bakteriene får fin grobunn og blomstene står lite.

Du kan jo også ha et par dråper klorin i vannet for å hindre bakterier.

Ønsker deg en fin dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tusen takk, Snitta. Jeg skal bruke margeritter, de vanlige hvite og noen spanske. Satser på at de kan legges på plass i kveld da, det er så deilig med alt som kan gjøres på forhånd, morgendagen blir sikkert hektisk nok uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vi til min brors konfirmasjon for to år siden. Små skåler med hvitveis og lyseblå flytelys i midten. Disse gjorde vi i stand kvelden før og de var enda veldig fine da vi kom til lokalet dagen etterpå og skulle drikke kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde dette til bryllupet vårt med roser og det var ikke noe problem. Blomsterforhandleren visste hvordan vi skulle ha det, så vi fikk relativt lite "modne" roser. Dagen etterpå (under festen) hadde rosene sprunget skikkelig pent ut. Og de holdt enda en dag (ryddet jo dagen etter festen)! Hvor lenge de hadde holdt vet vi ikke, for de gikk i søpla den søndagen.

Bilde ved utsetting

Bilde fra festen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tusen takk for svar og tusen takk for titten, 14062003! Mine skåler er akkurat slik som dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...