Gå til innhold

Gaver etter "hemmelig" bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes TS får veldig mye pepper her...

Men til deg TS, send takkekort nå på de gavene dere har fått, ha også noen takkekort liggende som du kan sende til de som evt sender gaver i ettertid. Tror ingen føler seg presset til å gi dere gave av den grunn, pleier folk å briefe så mye med takkekort. Hadde jeg sett et takkekort fra noen jeg kjente, men ikke gitt gave til så hadde jeg bare tittet på bildet for moro og lagt det bak meg.

Og kan fortelle at da vi giftet oss selv i det stille (kun familie og søsken på middag), forventet heller ikke vi gaver, men hjelpes så mye vi fikk. Det kom gaver i 4-6 mnd etter bryllupet, alt fra venner, fjernere slekt, venner av våre foreldre, naboer fra barndommen osv.

Så det er nok ikke så unormalt i mange kretser å sende gave til de som har giftet seg selv om man ikke er invitert i bryllupet. Og jeg må si at det var veldig koselig at så mange ga oss en oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 711c9...01e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS får pepper fordi det er opp i dagen at hun forventer gaver.

• Liker 2
Skrevet

TS får pepper fordi det er opp i dagen at hun forventer gaver.

TS...

Tro hva du vil. Har som sagt fått gaver, også fra familie...

At noen kanskje velger og ikke gi, er IKKE et problem for oss, men jeg vet det blir et problem for andre familiemedlemmer som har gitt gave når det kommer frem at noen ikke har gitt. Spesiell situasjon. Barnslige folk... "Jeg ga ikke, hvorfor i h%$#"&/ ga du?!!!"... Synes jeg hører de... Like greit at man bor langt unna hverandre.

Nok om det, sender takkekort når jeg kommer hjem igjen likevel. Nå skal jeg nyte de siste dagene sammen med min gode venninne her i gamlelandet.

Anonymous poster hash: ae786...7a5

Skrevet

Hvor lenge er det siden det hemmelige bryllupet stod da?

Det er vanligere å ikke gi gave, enn å gi i en sånn situasjon. Tror ikke du burde gå å vente på flere gaver egentlig, lever ut takkekortene du! :)

Anonymous poster hash: c851d...224
Skrevet

Hvor lenge er det siden det hemmelige bryllupet stod da?

Det er vanligere å ikke gi gave, enn å gi i en sånn situasjon. Tror ikke du burde gå å vente på flere gaver egentlig, lever ut takkekortene du! :)

Anonymous poster hash: c851d...224

Godt poeng.

Skrevet

Folk er så opptatt av kun seg selv, og er så forbasket gjerrige! Hvor blendet av gleden av å gi?

Ja, ikke sant. Hvor er gleden av å invitere til bryllup?

Anonymous poster hash: 4bf38...e11

• Liker 2
Skrevet

Folk er så opptatt av kun seg selv, og er så forbasket gjerrige! Hvor blendet av gleden av å gi?

Gleden er der så fremt det ikke er en forventning om å få gaver.

Gjest Magdalene
Skrevet

Gleden er der så fremt det ikke er en forventning om å få gaver.

De færreste forventer vel gaver?

Og hvordan kan du vite om de forventer gaver eller ikke? Hva avgjør om du kjøper eller ikke?

Gjest Magdalene
Skrevet

Ja, ikke sant. Hvor er gleden av å invitere til bryllup?

Tanken har ikke slått deg, at for noen er dette en veldig privat ting? Som man kanskje kun vil gjøre forran forlovere?

Skrevet

De færreste forventer vel gaver?

Og hvordan kan du vite om de forventer gaver eller ikke? Hva avgjør om du kjøper eller ikke?

Tja, slike tråder som det her, sånn ca.

Skrevet

Tanken har ikke slått deg, at for noen er dette en veldig privat ting? Som man kanskje kun vil gjøre forran forlovere?

Å gi bort gaver er også personlig. Å hvis selve bryllupsfeiringen er så personlig at man ikke vil dele den med noen, kan man vel heller ikke forvente personlige gaver...

• Liker 1
Skrevet

Å gi bort gaver er også personlig. Å hvis selve bryllupsfeiringen er så personlig at man ikke vil dele den med noen, kan man vel heller ikke forvente personlige gaver...

Veldig bra poeng.

Gjest Magdalene
Skrevet

Nei, men jeg vil jo uansett gi gaver. Folk må jo få gifte seg akkurat slik de vil. Jeg synes uansett det er en ting jeg vil gjøre stas på, så da kjøper jeg gaver.

Jeg skrev jo ikke noe sted at de som har en privat vielse forventer gaver?

Skrevet

Nei, men jeg vil jo uansett gi gaver. Folk må jo få gifte seg akkurat slik de vil. Jeg synes uansett det er en ting jeg vil gjøre stas på, så da kjøper jeg gaver.

Jeg skrev jo ikke noe sted at de som har en privat vielse forventer gaver?

Kommer an på brudens holdning om de får gave av meg i slike tilfeller.

• Liker 1
Skrevet

Utrolig at så mange tror at ts er opptatt av at hun vil få gaver!

Søstra mi giftet seg i hemmelighet. Jeg kjøpte en gave til henne. Men når venner av meg har gjort det samme så har de ikke fått noe. Men hvis de samme vennene hadde hatt bryllupsfest så hadde jeg gitt gave selv om jeg ikke hadde blitt invitert på festen.

Søstera mi hadde ikke forventet gaver. De fikk av deler av familien. Noen kom nok etter noen måneder, da det kan ta tid før man får vite at folk har giftet seg.

jeg ville ha sendt takkekort og hatt noen liggende til evt andre.

Skrevet

herregud så mye barnslige trollkjærringer det er her inne.

Gjest Conradine
Skrevet

Det ville ikke falt meg inn å gjøre noe annet enn å si "gratulerer" om noen giftet seg i hemmelighet.

Anonymous poster hash: a9a08...743

Vi giftet oss i all hemmelighet, men fikk gaver som alle andre etterpå så snart folk fikk vite at vi hadde giftet oss. Jeg var nesten litt sjokkert over at vi fikk så mange gaver.

Svært mange mennesker er faktisk bare glad for at de slipper å gå i bryllup enten du vil tro det eller ei.

Skrevet

Jeg har alltid trodd at folk som reiser bort for å gifte seg gjør det fordi de spekulerer i få gaver uten å gi festen tilbake.

Skrevet

TS her..

Haha, nei forventer som sagt ingen gaver, men er et gratulasjonskort så veldig uvanlig å gi?

Hadde noen av mine nærmeste gjort det samme, hadde jeg kjøpt gave. Men det er meg, og jeg synes ikke det er rart overhodet og ikke få gave. Bare så det er klart. ;)

Uansett hadde jeg i alle fall spandert et kort, men jeg er kanskje litt gammeldags? :fnise:

Anonymous poster hash: ae786...7a5

De ringer nok eller venter til dere møtes med å gratulere. Dere har gjort det utradisjonelt og hemmelig. Jeg gratulerte bare når en i familien hadde giftet seg når jeg traff de, men ellers var det ikke en stor begivenhet, de hadde vært samboere noen år også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...