Gjest Gjest Skrevet 18. november 2013 #21 Skrevet 18. november 2013 Hahaha, ikke sant. Gratulasjonskort krever ikke takkekort Anonymous poster hash: 4bf38...e11 Gi meg gaven min du no, æg ønske mæg trusa og sokka te jul. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #22 Skrevet 19. november 2013 Artig at ingen har svart på selve spørsmålet. Som sagt, bryllupet var ikke hemmelig, men nærmeste familie hadde ikke anledning til å delta og da ville vi heller ikke invitere andre og feire uten de. Gratulasjonskort er en oppmerksomhet jeg setter pris på og det er vanlig her at man takker for oppmerksomheten både til konfirmasjon og bryllup, selv om det bare er et kort. Da trekker jeg meg ut av tråden og sender takkekort Anonymous poster hash: ae786...7a5
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2013 #23 Skrevet 19. november 2013 Artig at ingen har svart på selve spørsmålet. Anonymous poster hash: ae786...7a5 Vi har alle svart på spørsmålet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #24 Skrevet 19. november 2013 Artig at ingen har svart på selve spørsmålet. Som sagt, bryllupet var ikke hemmelig, men nærmeste familie hadde ikke anledning til å delta og da ville vi heller ikke invitere andre og feire uten de.Gratulasjonskort er en oppmerksomhet jeg setter pris på og det er vanlig her at man takker for oppmerksomheten både til konfirmasjon og bryllup, selv om det bare er et kort. Da trekker jeg meg ut av tråden og sender takkekort Anonymous poster hash: ae786...7a5 Selv om du setter pris på gratulasjonskort (kanskje med en gave til), kan du ikke forvente at andre også gjør det. Idag holder det lenge å gratulere på veggen på face. Så kan du takke direkte der uten masse mikk makk... Anonymous poster hash: 4bf38...e11 2
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2013 #25 Skrevet 19. november 2013 Hvorfor driver TS og forventer gaver når det ikke har blitt holdt fest egentlig?` 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #26 Skrevet 19. november 2013 Nå er det faktisk ikke alle som er på face. Og for n'te gang forventer vi ingenting. Spørsmålet var om det er vanlig å komme med gaver lenge etter et bryllup... Og det har ingen svart på. Anonymous poster hash: ae786...7a5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #27 Skrevet 19. november 2013 Hvorfor driver TS og forventer gaver når det ikke har blitt holdt fest egentlig?` Hun mener vel at gaver hører med til et bryllup da - selv om dette var hemmelig da... Også kamufleres gaveønske med at hun setter så stor pris på gratulasjonskort Ts, når man gifter seg i hemmelighet, kan man ikke forvente gaver. Anonymous poster hash: 4bf38...e11 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #28 Skrevet 19. november 2013 Nå er det faktisk ikke alle som er på face. Og for n'te gang forventer vi ingenting. Spørsmålet var om det er vanlig å komme med gaver lenge etter et bryllup... Og det har ingen svart på. Anonymous poster hash: ae786...7a5 Nei, det er vanlig å komme med gaver til selve bryllupet. Ikke i etterkant - selv om dere giftet dere i hemmelighet. De dere ikke har fått gaver fra nå, kan dere heller ikke vente å få noe av. Har du laget opp masse takkekort - i påvente av gavene kanskje? Anonymous poster hash: 4bf38...e11 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #29 Skrevet 19. november 2013 Også for n'te gang... Bryllupet var IKKE hemmelig for familie. Takkekort ble laget etter at vi uventet fikk gaver fra venner... Laget noen ekstra i tilfelle familien ønsket å gi noe. Min verden går ikke under av at det ikke dukker opp noe fra alle. Anonymous poster hash: ae786...7a5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #31 Skrevet 19. november 2013 Også for n'te gang... Bryllupet var IKKE hemmelig for familie. Takkekort ble laget etter at vi uventet fikk gaver fra venner... Laget noen ekstra i tilfelle familien ønsket å gi noe. Min verden går ikke under av at det ikke dukker opp noe fra alle. Anonymous poster hash: ae786...7a5 Men dere forventer gaver - selv fra familie som ikke - å uten at dere ordnet istand selskap Anonymous poster hash: 4bf38...e11 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #32 Skrevet 19. november 2013 Lager ikke femten selskap slik at alle kan komme, bare for å få gaver... Anonymous poster hash: ae786...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #33 Skrevet 19. november 2013 Lager ikke femten selskap slik at alle kan komme, bare for å få gaver... Anonymous poster hash: ae786...7a5 Ingen selskap - ingen gave. Værre er det ikke... Anonymous poster hash: 4bf38...e11 5
Gjest Passing by Skrevet 19. november 2013 #34 Skrevet 19. november 2013 Også for n'te gang... Bryllupet var IKKE hemmelig for familie. Takkekort ble laget etter at vi uventet fikk gaver fra venner... Laget noen ekstra i tilfelle familien ønsket å gi noe. Min verden går ikke under av at det ikke dukker opp noe fra alle. Anonymous poster hash: ae786...7a5 Du spør om hvor lenge etter bryllupet det er vanlig å få gaver, og om det ikke er vanlig å gi en oppmerksomhet ved bryllup og om du skal vente med å sende ut takkekortene til du ser om det kommer flere gaver. I det ene øyeblikket er bryllupet "hemmelig", i det neste er det ikke det. I den ene setningen forventer du ikke gaver men i neste så lurer du på om det ikke er vanlig å gi en oppmerksomhet. Du må nesten bestemme deg, holde deg til det du skriver. Hvis det er et bryllup jeg ikke vet noe om, som jeg får vite om i etterkant så sier jeg bare gratulerer og gir ingen gave. Min bror dro til utlandet kun med forloverne for å gifte seg, da visste vi om det på forhånd og da ga jeg gave. Min yngste bror giftet seg i hemmelighet, vi fikk ikke vite det før de hadde vært gift i et år så da ble det ingen gaver på dem fra noen. I stedet for å bli sur så bør du kanskje tenke litt mer over hva du skriver og at den ene setningen kan slå den andre i hjel. 3
Gjest Magdalene Skrevet 19. november 2013 #35 Skrevet 19. november 2013 Ingen selskap - ingen gave. Værre er det ikke...Anonymous poster hash: 4bf38...e11 Seriøst? Er det virkelig vanlig at man ikke gir en oppmerksomhet til noen som gifter seg, om man ikke får være med på feiringen? Er virkelig folk så smålige? Jeg gir gaver uansett om jeg ikke er invitert, om de gifter seg i hennelighet, eller gifter seg uten å feire det. En gave er jo ikke en "betaling" for mat og to glass vin, men en oppmerksomhet fordi noen har gifter seg. Folk er så opptatt av kun seg selv, og er så forbasket gjerrige! Hvor blendet av gleden av å gi? 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #36 Skrevet 19. november 2013 Du spør om hvor lenge etter bryllupet det er vanlig å få gaver, og om det ikke er vanlig å gi en oppmerksomhet ved bryllup og om du skal vente med å sende ut takkekortene til du ser om det kommer flere gaver. I det ene øyeblikket er bryllupet "hemmelig", i det neste er det ikke det. I den ene setningen forventer du ikke gaver men i neste så lurer du på om det ikke er vanlig å gi en oppmerksomhet. Du må nesten bestemme deg, holde deg til det du skriver. Hvis det er et bryllup jeg ikke vet noe om, som jeg får vite om i etterkant så sier jeg bare gratulerer og gir ingen gave. Min bror dro til utlandet kun med forloverne for å gifte seg, da visste vi om det på forhånd og da ga jeg gave. Min yngste bror giftet seg i hemmelighet, vi fikk ikke vite det før de hadde vært gift i et år så da ble det ingen gaver på dem fra noen. I stedet for å bli sur så bør du kanskje tenke litt mer over hva du skriver og at den ene setningen kan slå den andre i hjel. TS... Beklager at det ble litt uklart... Bryllupet var ikke hemmelig for familien. Vi bor i utlandet og de hadde ikke anledning til å komme. Helt greit, da ønsket vi heller ikke å ha en vennefeiring. I etterkant har vi fått gaver fra venner. Har også fått gaver fra noen av de i nær familie. Uansett er ikke det med gaver noe stort poeng for min del, slik det har blitt fremstilt... Jeg spurte fordi jeg ikke vil at folk skal føle seg forpliktet til å kjøpe noe i etterkant når de ser at andre i familien har fått takkekort og ikke de... (Ja, de omgås ganske tett, så bildene vil bli vist frem) Og jeg er ikke sur. Anonymous poster hash: ae786...7a5
Daria Skrevet 19. november 2013 #37 Skrevet 19. november 2013 For å svare på spørsmålet i HI, så skjønner jeg egentlig ikke problemstillingen. Send takkekort til de du har behov for å takke, kommer det mer oppmerksomhet senere så sender du kort fortløpende etter behov. Hvis noen føler seg forpliktet til å kjøpe gave fordi de får høre at andre har gjort det vil det vel ikke gjøre noen forskjell om takkekortet kommer nå eller om en måned. Forøvrig er jeg enig med de fleste andre - selv om du sier at du ikke forventer noe, skinner det gjennom i alt det andre du skriver at du likevel gjør det... 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #38 Skrevet 19. november 2013 Hvor lenge etter et "hemmelig" bryllup er det vanlig at man kan få gaver? Har liggende takkekort og vil gjerne gi til de som allerede har gitt oss gaver, men er kanskje greit og vente til man har fått fra "alle"? Og med "alle", mener jeg de aller nærmeste som søsken og lignende, som ikke har sagt et eneste ord om de kommer til å gi noe eller ikke. Vi forventer ingen gaver siden vi bare "stakk av", og kommer selvfølgelig ikke til å spørre om vi får. Men det er vel naturlig med en liten oppmerksomhet om ikke annet? Anonymous poster hash: 530fd...972 Heisann, Min bror gifta seg privat i fjor. De har snakket om å ha en fest, og siden jeg har lite penger om dagen da jeg jobber redusert pga liten baby så har jeg ikke sendt noen gave. Ei heller kort eller blomster, men har så klart hatt det i tankene. Har bare sykt lite penger akk nå. Dere "stakk av" og kansje ingen fikk vite noe? Personlig ble jeg kansje litt lei meg når jeg bare fikk vite at "vi gifta oss" ikke en gang en liten middag på resturant som feiring Men folk gjør som de vil. Gaver er litt rart sånn da..men dere får nok gavene når dere inviterer til festen. Om dere skal ha noe fest da? Anonymous poster hash: f1081...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #39 Skrevet 19. november 2013 TS... Beklager at det ble litt uklart... Bryllupet var ikke hemmelig for familien. Vi bor i utlandet og de hadde ikke anledning til å komme. Helt greit, da ønsket vi heller ikke å ha en vennefeiring. I etterkant har vi fått gaver fra venner. Har også fått gaver fra noen av de i nær familie. Uansett er ikke det med gaver noe stort poeng for min del, slik det har blitt fremstilt... Jeg spurte fordi jeg ikke vil at folk skal føle seg forpliktet til å kjøpe noe i etterkant når de ser at andre i familien har fått takkekort og ikke de... (Ja, de omgås ganske tett, så bildene vil bli vist frem) Og jeg er ikke sur. Anonymous poster hash: ae786...7a5 Åh, så nå er problemet at du er redd for at andre føler seg forpliktet til å gi gaver når de ser takkekort hos andre Sorry, men uansett hvordan du prøver å kamuflere at du hverken forventer gaver eller er sur for at du ikke har fått gaver - er du gjennomskua. Du har så lyst på gaver fra de du ikke har fått noe av at du har lyst til å sende ut takkekort til de som har gitt gaver i håp om at takkekortet blir vist rundt sånn at familie og venner føler at de må gi noe... Dette var jammen en artig tråd Anonymous poster hash: 4bf38...e11 4
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2013 #40 Skrevet 19. november 2013 Hun mener vel at gaver hører med til et bryllup da - selv om dette var hemmelig da... Også kamufleres gaveønske med at hun setter så stor pris på gratulasjonskort Ts, når man gifter seg i hemmelighet, kan man ikke forvente gaver. Anonymous poster hash: 4bf38...e11 Jepp...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå