Brimi Skrevet 16. november 2013 #1 Del Skrevet 16. november 2013 Har lagd og skal lage sminkepunger og toalettmapper som jeg tenkte på å gi bort til jul. Men jeg får ikke til glidelåsen helt. Legger ved noen bilder av kantene på de 2 jeg har lagd. Det jeg lurer på, kan jeg gi disse i julegave selv om den har noen "skjønnhetsfeil" på sidene? Toalettmappe: Bilde 1: Bilde 2: Sminkepung: BIlde 1: Bilde 2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 16. november 2013 #2 Del Skrevet 16. november 2013 Ja, selvfølgelig! Skjønnhetsfeilen ga de bare et mer personlig preg. Hadde blitt kjempeglad for å få en sånn! Nydelige, var de. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arch Skrevet 16. november 2013 #3 Del Skrevet 16. november 2013 Helt klart. Små"feil" som det der er bare sjarmerende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 16. november 2013 #4 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg hadde aldri lagt merke til noen feil med de der, tror jeg ikke... Kjempefine, og veldig fin gave 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 16. november 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 16. november 2013 Så flott! Nå ble jeg glad :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 16. november 2013 #6 Del Skrevet 16. november 2013 Hei. De var utrolig fine, synes jeg Glidelåsene hadde jeg ikke lagt merke til en gang. Bra jobbet! Du er flink som kan sy og lage slike fine ting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 16. november 2013 #7 Del Skrevet 16. november 2013 Helt klart! Jeg hadde ihvertfall blitt veldig glad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 16. november 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 16. november 2013 Dette er den tredje tingen jeg har klart å lage :-p De er veldig enkle å lage! Bare si ifra så kan jeg legge ut link til tutorialen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 16. november 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 16. november 2013 Legger ut bilde av hvordan de ser ut forfra også jeg Toalettmappe: Sminkepung: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halebein Skrevet 16. november 2013 #10 Del Skrevet 16. november 2013 Kjempfine! Vil gjerne se tutorialen! :-) hadde vært kult med f.eks et applikert hjerte med en håndsydd knapp på, eller en hvit lapp med brodert navn på, sydd på for hånd med litt grove sting... Hadde blitt superglad for den gaven! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. november 2013 #11 Del Skrevet 16. november 2013 De kan du helt klart gi bort! Så koselig at du har lagt dem selv! Du var jo kjempeflink, jeg skulle ønske jeg kunne sy, da skulle det blitt sånne på de fleste kvinnene jeg kjenner Toalettmappen spesielt synes jeg var kjempefin, det hadde jeg blitt utrolig glad for om noen hadde laget til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 16. november 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 16. november 2013 Kjempfine! Vil gjerne se tutorialen! :-) hadde vært kult med f.eks et applikert hjerte med en håndsydd knapp på, eller en hvit lapp med brodert navn på, sydd på for hånd med litt grove sting... Hadde blitt superglad for den gaven! Her er linken Ja, jeg tenker litt på hva jeg skal gjøre med de neste. Tenkte på blonder, skråbånd, eller falder av noe slag. Kanskje kutte mer av hjørnene? Eller lage den rund istedet for? Men er litt usikker. Har nemlig ikke finmotorikk. Så kan ikke gjøre noe som krever finmotorikk! Klarer ikke å sy hjørner uten at neste side blir feil for eksempel. Men kanskje jeg skal prøve å brodere navnet til personen som skal få dette. Litt usikker på hvordan jeg skal sy det på da, men men Problemet mitt er at det finnes ikke en mellomting! Enten blir det for mye eller så er det lite :-p Så jeg går som regel for det enkle. De kan du helt klart gi bort! Så koselig at du har lagt dem selv! Du var jo kjempeflink, jeg skulle ønske jeg kunne sy, da skulle det blitt sånne på de fleste kvinnene jeg kjenner Toalettmappen spesielt synes jeg var kjempefin, det hadde jeg blitt utrolig glad for om noen hadde laget til meg. Jeg er jo hjemmeværende, så det er gøy å ha noe produktivt å gjøre. Selv om jeg blir sliten av å gjøre dette så gir det meg så mye! Vet du, jeg er helt sikker på at du klarer å sy den toalettmappen Jeg klarer som oftest ikke å sy rett engang og har som sagt ikke finmotorikk (noe som egentlig er veldig essensielt for å kunne sy). Den er veldig enkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #13 Del Skrevet 16. november 2013 Klart du kan gi de bort! Men jeg lurer på en ting, syr du på glidelåsen før du syr sammen sidene? Anonymous poster hash: 848c1...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. november 2013 #14 Del Skrevet 16. november 2013 Her er linken Ja, jeg tenker litt på hva jeg skal gjøre med de neste. Tenkte på blonder, skråbånd, eller falder av noe slag. Kanskje kutte mer av hjørnene? Eller lage den rund istedet for? Men er litt usikker. Har nemlig ikke finmotorikk. Så kan ikke gjøre noe som krever finmotorikk! Klarer ikke å sy hjørner uten at neste side blir feil for eksempel. Men kanskje jeg skal prøve å brodere navnet til personen som skal få dette. Litt usikker på hvordan jeg skal sy det på da, men men Problemet mitt er at det finnes ikke en mellomting! Enten blir det for mye eller så er det lite :-p Så jeg går som regel for det enkle. Jeg er jo hjemmeværende, så det er gøy å ha noe produktivt å gjøre. Selv om jeg blir sliten av å gjøre dette så gir det meg så mye! Vet du, jeg er helt sikker på at du klarer å sy den toalettmappen Jeg klarer som oftest ikke å sy rett engang og har som sagt ikke finmotorikk (noe som egentlig er veldig essensielt for å kunne sy). Den er veldig enkel Jeg er så dårlig på å sy og strikke at det er helt utrolig altså, hehe. Men hvis den er så enkel som du sier så burde jeg kanskje prøve meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #15 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg så på videoen. Det er en annen måte du kan gjøre det på som vil gi et finere resultat med glidelåsen dersom du ønsker det? Istedenfor å ha 4 deler, kan du ha bare 2 deler. 2 avlange stoffstykker som du bretter med rettsiden inn. Sy sidene på begge. Vreng den som skal være ytterst, og legg den som skal være forstykke inni den ytterste, og nå må du ha mange knappenåler for nå begynner pirket. Åpne glidelåsen, legg den ene siden inn imellom foret og den ytre delen. Foret og den ytre delen må brettes inn ca 1 cm hele veien og så syr du en side av glidelåsen om gangen. Det er pirkete, men jeg syns resultatet blir mye finere da. Når jeg skal være ekstra pirkete, syr jeg bare glidelåsen fast på ytterstoffet først, med en evt pyntestikning, og deretter syr jeg på foret på innsiden for hånd. Jeg syns iallfall at denne løsningen gir meg mye mer kontroll på hvordan glidelåsen ser ut på det endelige resultatet. Anonymous poster hash: 848c1...8aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 16. november 2013 Forfatter #16 Del Skrevet 16. november 2013 Klart du kan gi de bort! Men jeg lurer på en ting, syr du på glidelåsen før du syr sammen sidene? Anonymous poster hash: 848c1...8aa Jeg syr på glidelåsen før sidene ja. Du skal sy det ytterste stoffet, glidelåsen og innerstoffet sammen før man begynner på sidene Jeg skal prøve å sy fast glidelåsen på ytterstoffet før jeg syr på innerstoffet, for da kan det hende at glidelåsen ikke beveger seg når jeg syr sammen sidene Jeg er så dårlig på å sy og strikke at det er helt utrolig altså, hehe. Men hvis den er så enkel som du sier så burde jeg kanskje prøve meg! Ta en titt på linken Må bare konvertere målene bare, for målene er på engelsk :-p Eneste du må kunne er å sy rett fram egentlig. Et lite tips, hvis du heller ikke klarer å sy hjørner så kan du sy hele veien på alle sidene utenom der du skal vrenge. Altså begynne på nytt på hver side. Litt kronglete forklart :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #17 Del Skrevet 16. november 2013 Pluss at jeg syns det er deilig å vrenge ut innerforet av og til og riste det rent for smuss Anonymous poster hash: 848c1...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 16. november 2013 Forfatter #18 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg så på videoen. Det er en annen måte du kan gjøre det på som vil gi et finere resultat med glidelåsen dersom du ønsker det? Ja! Istedenfor å ha 4 deler, kan du ha bare 2 deler. 2 avlange stoffstykker som du bretter med rettsiden inn. Sy sidene på begge. Vreng den som skal være ytterst, og legg den som skal være forstykke inni den ytterste, og nå må du ha mange knappenåler for nå begynner pirket. Åpne glidelåsen, legg den ene siden inn imellom foret og den ytre delen. Foret og den ytre delen må brettes inn ca 1 cm hele veien og så syr du en side av glidelåsen om gangen. Huff, det tok tid og oppdeling av forklaringen din for at jeg skulle skjønne :-p I teorien ihvertfall. Det er pirkete, men jeg syns resultatet blir mye finere da. Når jeg skal være ekstra pirkete, syr jeg bare glidelåsen fast på ytterstoffet først, med en evt pyntestikning, og deretter syr jeg på foret på innsiden for hånd. Var det jeg hadde tenkt til å prøve denne gangen For jeg regner med at grunnen til at den blir så rar er fordi glidelåsen flytter på seg når jeg syr over. Jeg syns iallfall at denne løsningen gir meg mye mer kontroll på hvordan glidelåsen ser ut på det endelige resultatet. Anonymous poster hash: 848c1...8aa Tusen takk for forklaring Skal prøve det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #19 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg fant en annen link du kanskje vil like http://linpapir.blogspot.no/2011/11/sy-ein-glidelaspung.html Anonymous poster hash: 848c1...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #20 Del Skrevet 16. november 2013 Og her var det mye mer http://hobbykrok.blogspot.no/p/gratis-syoppskrifter.html Anonymous poster hash: 848c1...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå