Gå til innhold

Latte, Crem eller Caffe Latte?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest naila

Hvilken av disse tre farger ville du valgt til kirsebær kjøkkenninnredning? På stua og gangen har vi hvit narciss. Kjøkkenet er ellers østvendt og veggene er til dels dekket med brystningspanel som vi har tenkt å male i samme farge som veggene. Soverom har vi malt også i veldig lyse farger - altså nyanser av hvitt.

Kan noen av dere forklare forskjellen mellom disse tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alle disse tre fargen i huset mitt, cafe latte har jeg på stua, den er mer varm og lys gul brun, spesielt på kvelden, latte har jeg på kjøkkenet, den er mer hvitgrå, og krem har jeg i entreen,den er så og si hvit.

Jeg har beiset eik kjøkkeninnredning og valgte derfor latte for å ha en nøytral farge på veggene for ikke å krasje fargene, har liftgardiner som er lys brungrå.

Hadde nok valgt latte eller krem til en kirsebær innredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt et par av disse fargene hos meg og liker slike lyse, varme farger godt. Ikke så lett å si hvilken av fargene som best egner seg hos deg, men du må huske at feks cafe latte ikke er noen fargekode, men et navn produsenten har kalt en farge som passer til betegnelsen (i tiden). Jeg har for eksempel opplevd at en latte i en butikk er veldig mye mørkere enn latte i en annen butikk - så vær obs på det.

Det var egnetlig bare det jeg ville si! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bizzy i.i.

Jeg har brukt Caffe Latte på kjøkkenet, hvor kjøkkeninnredningen er hvit med kirsebær sider og detaljer. Syns fargen går veldig godt inntill kirsebærdetaljene. Vi har brukt kaffelatte fra Lady.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noe prøvebokser og mal opp litt på veggen for å se hvordan det blir i akkurat det rommet.

En farge kan forandre seg radikalt etter hvordan lysforholdene er. Det som er fint hos andre, blir ikke nødvendigvis det beste hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...