Gå til innhold

Klønete av Aetat (ang. jobbmail)

Grooo

Anbefalte innlegg

Aetat har altså lagt om sidene sine, og i den anledning gjort om "jobbmail"-funksjonen som sender ut mail hver gang det dukker opp noe som er aktuelt for meg. Det gamle søket som ble brukt før fungerer ikke nå lenger, men vi har ikke fått noe beskjed om dette. Det står en liten notis nederst på en eller annen side om at

Ved omlegging til nye tjenester har det ikke vært mulig å overføre gamle jobbmail-abonnementer. Er du registrert fra tidligere, må vi be deg om å opprette et nytt abonnement. Vi beklager merarbeidet.

Helt utrolig klønete og talentløst av dem å ikke sende ut mail til oss om dette! Innen mitt felt er det ikke mange jobber som utlyses, så det kunne fort gått en måned eller mer uten at jeg tenke over det nettopp fordi det ofte går lang tid mellom hver gang det kommer noe.

Tilfeldigvis fikk jeg med meg dette, og da jeg søkte på nytt i dag hadde det dukket opp ett par interestante jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme! Og da jeg gikk inn på Aetat sine sider i går, fikk jeg ikke laget et nytt søk, fordi det var så utrolig klønete lagt opp. Skikkelig uproft og irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Ja, jeg ble skikkelig irritert over måten de har lagt om sidene på. I de fylkene jeg søker er det ikke stillinger som er nyere enn 26. april!! Det må jo ha kommet stillinger etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det derfor jeg ikke har fått noen jobbmail fra Aetat i det siste? Så sløvt at de ikke har gitt beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som er dum, eller får alle andre til å lagre søk?? :-?

Jeg får bare lagret søk på èn spesiell jobb, men jeg er jo ute etter flere typer. Feks, inne på salg må du velge om du vil være legemiddelkonsulent, provisjonsselger eller bilselger blant mye mer. Jammen - hva hvis jeg vi lbare søke generelle salgsjobber da? Blærgh, hater å ikke få ting til. Dessuten så havner jeg hele tiden på "finner ikke server"-siden. Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å spesifisere noe i kategoriene.

Jeg har kun valgt hvilke fylker/byer jeg vil ha jobb i, og har ikke valgt noe i de ander. Så skrev jeg "bibliotek" i søkeruta nederst, er jo det jeg vil jobbe som.

Men jeg er virkelig enig i at det var knotete lagt opp dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare føye meg til i rekken av klagere over de nye sidene.

Får ikke til å søke på hele landet, jeg.

Skal jeg søke etter en bestemt jobb må jeg gå inn på hvert fylke. I tillegg er det omfattende å søke etter en spesifikk jobbtype.

Noe av det mest elendige jeg har opplevd på lenge.

Brukervennlighet er altså et fremmedord i den etaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare lagret søk på èn spesiell jobb' date=' men jeg er jo ute etter flere typer. Feks, inne på salg må du velge om du vil være legemiddelkonsulent, provisjonsselger eller bilselger blant mye mer. Jammen - hva hvis jeg vi lbare søke generelle salgsjobber da? Blærgh, hater å ikke få ting til. Dessuten så havner jeg hele tiden på "finner ikke server"-siden. Irriterende![/quote']

Jeg prøvde meg på en ny registrering nå. Fikk til forskjellige type jobber, men liten vits i, når jeg ikke får registrert e-post-adressen pga "finner ikke server", "siden er utløpt", "prøv igjen senere" og annet dill som dukker opp hele tiden.

Helt enig, Phillippa: Blærgh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er egentlig:

I konkurranse med tre andre leverandører har Bekk vunnet en kontrakt med Aetat. Løsningen som Bekk skal levere er en utvikling og tilrettelegging av Aetats hjemmesider.

Hensikten med den nye løsningen er at etaten skal overføre store deler av den personlige betjeningen av arbeidssøkere og arbeidsgivere til internett i fremtiden. Løsningen skal også integreres med Aetats nyinnkjøpte saksbehandlingssystem.

Total verdi for avtalen er seks millioner kroner.

De har seriøst betalt 6 millioner kroner for dette.. Som ikke fungerer..

Kilde Computerworld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Phillippa: Blærgh!

Ja, var ikke det utrolig bra formulert? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vil søke på alle jobber innen IT, så må jeg gå fram og tilbake 13 ganger for å få lagt til alle jobber innen IT.

Og det nytter ikke å legge inn søk på et stikkord heller, da de fleste IT--jobber for eksempel ikke inneholder ordet IT.

Skulle gjerne hatt: velg alle jobber innen IT. Eller at det var bokser hvor man kunne tikke av alle kategoriene innen IT som var interessant og SÅ trykket ok, istedet for å måtte gå fram og tilbake...

Og når jeg i tillegg ikke får logget meg inn engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...