Gå til innhold

hvor raskt fastlegetime

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får såkalte akuttimer på dagen, såfremt jeg ringer om morgenen, mens vanlige timer som ikke haster normalt tar et par uker. Dette er i Oslo.

Anonymous poster hash: d2b8a...b54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derfor kan det ta lengre tid å få time til rutinesjekker, spesielt dersom fastlegen har mange på listen sin.

Dette er faktisk feil. Alle undersøkelser om sammenheng mellom fastlegers listelengde og ventetid har gitt samme resultat: Fastleger som har mange på listen sin har i gjennomsnitt kortere ventetid enn fastleger som har få på listen sin.

Forklaringen er antagelig at fastleger som har mange på listen, har mindre andre oppgaver (helsestasjon, legevakt, osv), og derfor er mer tilstede på kontoret for pasientene sine.

Anonymous poster hash: 228ba...5cb

Skrevet

Venter som regel 3 uker på time, noe jeg synes er alt for lenge. Har en fastlege med rundt 2500 pasienter.

Skrevet

Jeg har en nevrologisk sykdom og når jeg får "anfall" bør jeg sjekkes hos fastlege, men jeg må alltid vente en til to måneder på time. Når det har vært noe akkutt, som blærekatarr, øyekatarr eller høy feber og sår hals har jeg fått time innen tre uker. Det er ganske problematisk når Nav ringer og vil ha legeerklæring innen en uke, men jeg ikke får time hos legn før om seks uker.

Anonymous poster hash: 8a45d...07d

Skrevet

Jeg venter stort sett mellom 1-3 uker på time hos fastlegen dersom jeg ikke selv poengterer at det er noe som haster, og som helsesekretærene/legen mener haster. ;)

Anonymous poster hash: a73ec...464
Skrevet

Jeg får time i løpet av 1-3 dager hos min fastlege. Har hørt av flere på samme legekontor som må vente i opp mot tre uker, men det har jeg sluppet.

Lurer dog på om jeg kanskje er "prioritert" da jeg går igjennom et ganske heftig behandlingsopplegg og trenger oppfølging og akutt hjelp av fastlegen som en "del av pakka". :-)

Skrevet

Dersom det er akutt får jeg time på dagen. Hvis det er andre ikke presserende ting er det stortsett iløpet av uken..... Og om det da blir "imorgen" så sier jeg ofte at det er ikke SÅ hast dersom de har tett timeplan.

Jeg er selv helsearbeider, og kjenner de som jobber på legekontoret godt, så regner med at de skjønner at jeg selv tar stilling til "akuttgrad" :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...