Gå til innhold

Hvor vanlig er bifili?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

http://www.forskning.no/artikler/2003/juli/1057756567.88

"Bier, homser og lesber

Sex med samme kjønn blir mer og mer vanlig. I 1987 svarte fire prosent av mennene at de hadde hatt seksuelt samvær med en annen mann. Det samme tallet for 2002 er 11 prosent. Mer enn hver tiende mann har altså hatt sex med en annen mann.

Når det gjelder kvinnene svarte tre prosent at de hadde hatt sex med en annen kvinne i 1987, mens 12 prosent sier det samme for 2002. For både menn og kvinner er dette en betydelig økning.

Median alder for første homoseksuelle kontakt er 15 år for menn og 18 år for kvinner. Det er også først og fremst i de yngre aldersgruppene at endringene i homoseksuell adferd har skjedd."

Det er nærliggende å tro at disse tallene er enda høyere nå i 2013. Vi kan med sikkerhet si at ingen som definerer seg som heterofile går ut og proklamerer at de er bi/homo i en slik undersøkelse, men andre veien blir det straks mer vrient grunnet ubevisste sosiale restriksjoner. Ta derfor høyde for noe mørketall :)

Akkurat hvor vanlig bifili er tror jeg neppe man får noe klart svar på med det første.

Endret av Mike Waters
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drar du også alle under en kam?

Skjære over en kam ... :nigo:

Anonymous poster hash: 2f959...df5

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 100 % heterofil, og kunne aldri tent på en annen kvinne. Aldri. Men har ikke noe i mot at andre gjør det, det er bare helt unaturlig for meg. Og det selv om jeg synes mange kvinnekropper er vakre.

Anonymous poster hash: 53ae6...c1f

Skrevet

Er ikke så sikker på at det er "ganske mange", slik Magnifique påstår. Jeg ser etter et raskt google søk at 93% anser seg som heterofile. Om man trekker fra de ca 5 % som er homofile, sitter man igjen med 2% som er bifile.

Anonymous poster hash: 53ae6...c1f

Så det finnes altså ikke andre legninger enn heterofil, homofil og bifil, mener du?

Anonymous poster hash: 6bc63...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...