snexi Skrevet 6. mai 2004 #1 Del Skrevet 6. mai 2004 Registrerer her jeg bor (i by) at folk gjerne setter fra seg sovende baby alene i vog utenfor butikk mens de selv går inn for å handle. Hadde aldri turd å gjøre noe sånt, tror ikke det er mange som hadde lagt merke til hvem som sette fra seg vognen og hvem som tar den med seg. Tør heller ikke å la ungene sitte i bilen alene med motoren i gang... Hva synest dere... er det hysterisk??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 6. mai 2004 #2 Del Skrevet 6. mai 2004 Nei. Jeg lar aldri mine unger sitte alene i bilen, og de har heller aldri ligget i vogn alene utenfor en butikk, hvis jeg ikke har kunnet se vognen. Jeg synes det er helt normalt og være såpass forsiktig, vi hadde et tilfelle inærheten av oss, hvor en sinnforstyrret kvinne hadde tatt med seg et barn i en vogn som sto alene utenfor en butikk. Heldigvis ble barnet funnet iløpet av kort tid, men det viser jo at sånne ting kan skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 6. mai 2004 #3 Del Skrevet 6. mai 2004 Nei, det er ikke hysterisk. Jeg har aldri latt jenta mi sove i vognen utenfor en butikk. Man tar vogna med seg inn i butikken, og bruker den som handlevogn. Jeg lar heller aldri jenta mi sitte i bilen alene med motoren igang. De få gangene hun sitter i bilen alene, er det snakk om maks 1 minutt. Utenfor huset derimot har hun alltid sovet i vogna, fordi vogna sto rett utenfor stuevinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 6. mai 2004 #4 Del Skrevet 6. mai 2004 Et dansk par ble arrestert i New York for et par år siden fordi hadde latt vogna med babyen i stå utenfor kafeen de var på... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 6. mai 2004 #5 Del Skrevet 6. mai 2004 Et dansk par ble arrestert i New York for et par år siden fordi hadde latt vogna med babyen i stå utenfor kafeen de var på... :o Jeg synes dette er å overreagere da.. Men jeg har aldri latt vogna stå utenfor butikken, på kafeer altid slik at jeg ser den, ungen kan jo våkne også.. I butikken har vogna noen ganger stått i gangen ved disken. Altså inne i selve butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missfidget Skrevet 6. mai 2004 #6 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) .... Endret 10. mars 2013 av bedheadmelissa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missfidget Skrevet 6. mai 2004 #7 Del Skrevet 6. mai 2004 Et dansk par ble arrestert i New York for et par år siden fordi hadde latt vogna med babyen i stå utenfor kafeen de var på... :o Jeg synes ikke det var særlig riktig det heller. De var jo turister (ikke sant eller?) som var vant med slik. Men å gjør det i New York...uff...jeg får gåsehud bare med tanken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 6. mai 2004 #8 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg bor i Oslo, i blokk. Min nabo i fjerde etasje lot barnevogna stå utenfor blokken med sovende barn i, gjerne en time av gangen. Det er bilvei og fortau rett der hvor vognen stod. Tror ikke jeg er en hysterisk type, men jeg syns det var superskummelt med den vognen. Hvis naboen hadde sittet og sett på vognen fra kjøkkenvinduet i en time i strekk, kunne mye skjedd også innen hun ville rekke ned fra fjerde etasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siris Skrevet 9. mai 2004 #9 Del Skrevet 9. mai 2004 Synes ikke dette i New York var å overreagere jeg. de er nødt til å foreta seg noe, når man tenker på alle barna som forsvinner der hver dag. Hver 8.sekund blir et barn borte i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. mai 2004 #10 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg gikk aldri fra mine barn noe som helst sted da de var små og sov i vogn. Nå er de skolebarn, og kan fint sitte alene i bilen hvis jeg skal inn og handle et par småting. Men aldri mer enn fem minutter, bilen blir låst og ungene har streng beskjed om å ikke gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 9. mai 2004 #11 Del Skrevet 9. mai 2004 Lar Vesla sove i vognen ute i hagen alene. Lar Vesla sove i vognen utenfor Cafè-vinduet. Lar aldri Vesla sove alene i vognen når jeg er i butikken. Men dette er jo forskjellig fra bygd og by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 10. mai 2004 #12 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg ville aldri latt barnevogna stå igjen utenfor butikken! Men dersom Minstemann sover i bilen kan jeg stikke inn for å kjøpe en liter melk eller et brød.Da har jeg alltid vinduet litt på gløtt og låser bilen. Minstemann har alltid sovet ute i vogn her hjemme,men vi har hatt babysitter i vogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 11. mai 2004 #13 Del Skrevet 11. mai 2004 Man sette ikke fra seg unga i vogna utenfor butikk. Det hadde jeg ikke turd,så mye sjuke folk det finnes i samfunnet idag. En kan jo aldri vite. Nei småtrolla mine blir med meg dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 11. mai 2004 #14 Del Skrevet 11. mai 2004 Nei, hadde jeg hatt barn hadde de vært med inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 12. mai 2004 #15 Del Skrevet 12. mai 2004 Har alltid tatt med meg barnevognen inn i butikken, iallefall her i Bergen, men har endelig gått fra sovende barn i låst bil for å stikke inn på butikken et øyeblikk eller for å betale bensin. Jeg vet om noen som vekket barna for å ta de med seg inn når de skulle betale bensinen, synes det er å gå litt langt den andre veien også. Har kun latt min datter sove i vognen utenfor huset når jeg har vært hjemme på gården, der har jeg også satt vognen igjen utenfor butikken, men det er jo mye tryggere langt ute på landet der alle kjenner alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå