minister-mio Skrevet 11. november 2013 #21 Skrevet 11. november 2013 Vi er like fantasiløse når det kommer til middagsforslag, så den første som kommer på noe velger
lillemeg90 Skrevet 11. november 2013 #22 Skrevet 11. november 2013 Her er det jeg som bestemmer, noe som jeg synes er litt trist.. Spør han hver uke om han har noen ønsker men det er som regel pizza, taco eller noe med laks som blir forslaget hver gang. Eller "vet ikke, alt du lager er godt".
Gjest Funky Punk Skrevet 11. november 2013 #23 Skrevet 11. november 2013 Stort seg jeg som bestemmer middagene fordi det er jeg som tar meg av husarbeide og matlagingen. Dersom han kommer med ønsker så pleier jeg å etterkomme disse, hvis han ikke sier noe så får han spise det jeg lager. Han har enda ikke klagd på maten, så da går jeg ut ifra st han er fornøyd.
Atlanterhavet Skrevet 11. november 2013 #24 Skrevet 11. november 2013 Som regel bryr jeg meg ikke,men hvis jeg ønsker meg noe så får jeg som regel det. Det er ikke gøy å føle at man ikke har noe å si ts, ta det opp med han.
Pingting Skrevet 12. november 2013 #25 Skrevet 12. november 2013 (endret) Vi har "middagsuke" annenhver uke. En av oss bestemmer maten, lager den og vasker opp én uke, også har man helt fri uka etter. Det funker veldig bra, men så er vi også veldig like i matveien. Begge liker så og si alt, prøver gjerne nye og rare ting, men kan også være strålende fornøyd med posesuppe. Også er det veldig greit for å unngå konflikter, både om arbeidsfordeling og bestemmelsesrett. Vi kommer gjerne med innspill til hverandre om det er noe vi har lyst på når det er den andres uke. Jeg er nokk litt mer matnerd, kreativ og skal prøve nye oppskrifter oftere enn ham, så det hender jeg "kaprer" søndagsmiddagen i uka hans. Pleier ikke å høre noen klager Endret 12. november 2013 av Pingting
Leanne Skrevet 13. november 2013 #26 Skrevet 13. november 2013 Jeg setter opp en middagsplan for hele uka sammen med både mann og barn.. Men når poden foreslår pannekaker for ente gang så sier vi gjerne det hadde vi jo forrige uke, finn på noe annet Ser også i fryseren for å se om vi har noe som bør spises opp...
Lou Salome Skrevet 13. november 2013 #27 Skrevet 13. november 2013 "Godt levert" bestemmer. Får fem middager på døra, med ingredienser og oppskrift hver mandag. Han bestemmer resten. Men så er det han som handler, og stort sett lager.
Pria Skrevet 13. november 2013 #28 Skrevet 13. november 2013 Vi setter opp en ukemeny og skriver samtidig handleliste. Det har vi gjort helt siden vi flyttet sammen for snart fem år siden. Har ikke noe problem med å bli enige men så lever jeg samtidig ikke sammen med en mann som i matveien er fem år heller :-) En annen fordel er at det da er enkelt å passe på at vi varierer mellom kjøtt, fisk, kylling, vegetar, pasta etc.
Golde Skrevet 13. november 2013 #29 Skrevet 13. november 2013 Den som lager maten bestemmer alltid her. Samme person er også ansvarlig for at vi har det vi trenger av ingredienser til middagen. Jeg har faktisk aldri tenkt over dette noe videre. Jeg synes det er deilig når han fikser middag, og han liker det når jeg har stått for maten. Er det noe vi har spesielt lyst på, er det jo bare å lage det selv. Så jeg lurer også på, TS, hvem som lager maten hos dere? Lager han alt eller bestemmer han også hva du skal lage?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå