Gå til innhold

Hvem bestemmer middagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det du eller kjæresten/ektefellen/samboeren din som bestemmer middagene? Bytter dere på?

Her føler jeg at jeg aldri har noe å si nesten...

Anonymous poster hash: 31ee1...bd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den av oss som lager maten/ handler bestemmer for det meste hva det blir. Så blir omtrent 30/70 fordeling.

Han lager oftest mat og handler siden han er tidligst hjemme fra jobb. Noe planlegger vi og i lag siden vi forsøker å handle inn varer som kan brukes i flere retter på en uke.

• Liker 1
Skrevet

Her er det nesten alltid jeg som bestemmer hva vi skal ha, selvfølgelig med hensyn til hva han liker. Han spiser det meste, og spør jeg hva han vil ha er det enten "jeg vet ikke" (i 90% av tilfellene), eller "biff!".

Nå er som regel jeg som lager maten også da. Noe som bare er koselig :)

Skrevet

Jeg sier: "Hva vil du ha til middag?"
Han svarer: "Vet ikke? Hva med pizza?"
Meg: "Nei, æsj. Vi tar kylling!"

Så det hjelper vel egentlig ikke så mye hva han mener. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Men jeg synes det er trist. Vi planleggerofte middager sammen, men da blir det nei til alt jeg foreslår.

Anonymous poster hash: 31ee1...bd5

Skrevet

Vi prøver å sette oss ned sammen for å lage middagsplan for hele uka, men det har en tendens til å skli ut. Men som regel er det jeg som bestemmer hva vi skal ha til middag. Grunnen til det er rett og slett fordi jeg er ganske sær når det gjelder middagsmat og vet veldig godt hva jeg (ikke) vil ha. Han er glad uansett hva som blir servert.

Skrevet

Den som lager middagen.

• Liker 1
Skrevet

Vi lager middagstråd for hele uka. Sitter sammen og finner frem til hva vi vil ha

Skrevet

Vi lager middag annenhver dag, og da er det den om lager som bestemmer. Men vi prøver å få det variert, sånn at det ikke blir de samme tingene som alltid går igjen.

Skrevet

Jeg!!! Jeg bestemmer ALT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: a6daf...019
Skrevet

Stort sett jeg, Men det er fordi jeg begynner å kjede meg på jobb og begynner å tenke på hva vi skal ha. Det er også stort sett jeg som handler.

Vi har faste fiskedager så litt kontroll har samboer også

Anonymous poster hash: b67fe...6f5
Skrevet

Ingen av oss bestemmer noe som helst her i huset. Alle avgjørelser som blir tatt er vi enige om. Tilogmed hva vi skal ha til middag;-)

Skrevet

Ingen av oss vil bestemme hva vi skal ha, så her i huset er det den som først kommer med et ok forslag som bestemmer. Begge vil helst slippe.

Anonymous poster hash: 9d6d6...308
  • Liker 2
Skrevet

Den som handler maten bestemmer, og det er stort sett alltid meg!

Skrevet

Her blir vi alltid enige om middagen.

Vi pleier å snakke litt løst om hva vi har lyst på / hva det er lenge siden vi har spist / hva vi har i fryser eller kjøleskap som skulle vært spist opp, også foreslår vi ting basert på det og får en løs plan for hva vi skal spise i løpet av de neste 3-7 dagene.

Skrevet (endret)

Vi bestemmer sammen eller en bestemmer. Vi lager ingen stor sak av det.

Endret av Blådiamant
Skrevet

Vi blir også enige om middagene, men det er jeg som har jobben med å komme med idéer og forslag, og så diskuterer vi ut fra det. Idéene er igjen bestemt av råvaretilfang (dvs friske grønnsaker og fersk sjømat, som vi spiser endel av), og variasjon - det går alltid minst én måned mellom hver gang vi har samme middag omigjen, oftest mer.

Mannen min handler så ut fra dette, og så lager vi alltid middagene sammen. Dermed har vi en arbeidsdeling begge er fornøyd med.

Jeg synes også det høres trist ut å aldri få bestemme middagen, TS. Hvem lager mat - du, han eller begge? Og hva er grunnen til at han forkaster alle forslagene dine?

Anonymous poster hash: 912a6...bdf
  • Liker 1
Skrevet

Det er meg! Men kun fordi han aldri finner på noe :sur:
Men han er flink å kjøpe grandis <3

Skrevet

Jeg bestemmer hvis det er hverdags hvertfall! Hvis ikke ender vi opp med posetomatsuppe og posepannekaker blottet for næring :P I helgene er det nesten fast, taco i ulike varianter på fredag og pizza i ulike varianter på lørdag. Med mindre vi spise rute :)

Skrevet

Det er nesten alltid jeg som bestemmer, men etter å ha sett denne tråden i dag, tenkte jeg at kanskje mannen vil bestemme av og til han også. Jeg har aldri hindret ham, og han legger inn ønsker av og til -det har bare blitt sånn siden jeg er den som lager og handler mat. Så i dag skulle mannen gjøre innkjøp på veien hjem og nevnte at han godt kunne kjøpe noe til middag, og jeg gledet meg til å se hva han kunne komme til å komme opp med siden vi har hatt mye av det samme i det siste, men tror dere ikke han kom hjem uten middag og spurte om hva det var jeg i utgangspunktet hadde planlagt. Tydeligvis er ikke det å bestemme så viktig så lenge jeg lager ting han liker.

Anonymous poster hash: 2ee42...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...