AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Jeg og sambo skal til hans tante og feire jul. Det blir ikke servert alkohol pga. de har barn (2åring og en på 5mnd). Det er greit at de ikke vi drikke pga. de har barn. Men jeg og sambo synes det er godt med et par glass ved slike anledninger. Er det ok at vi tar med en flaske vin? Vi klarer fint å begrense oss til et par glass. Jeg tror heller ikke ungene tar skade av at vi drikker litt. Hva tenker dere? Vi skeier ikke ut med vin så ofte. Anonymous poster hash: 0c3f3...0df 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 11. november 2013 Jeg hadde ikke blitt særlig begeistret for det om jeg var vertskap. Anonymous poster hash: da17a...2b6 82
Gjest Arch Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Nei, man tar til takke med det vertskapet serverer. 28
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Jeg og sambo skal til hans tante og feire jul. Det blir ikke servert alkohol pga. de har barn (2åring og en på 5mnd). Det er greit at de ikke vi drikke pga. de har barn. Men jeg og sambo synes det er godt med et par glass ved slike anledninger. Er det ok at vi tar med en flaske vin? Vi klarer fint å begrense oss til et par glass. Jeg tror heller ikke ungene tar skade av at vi drikker litt. Hva tenker dere? Vi skeier ikke ut med vin så ofte. Anonymous poster hash: 0c3f3...0df Når de ikke serverer dere alkohol, er det vel fordi dem ønsker en alkoholfri julefeiring. Ser ikke grunnen til at koselige familie feiringer skal fylles med alkohol, burde jo kunne ha det minst like kjekt uten, og heller spare vinflaska til julebordet :-) Anonymous poster hash: 09ed8...8f0 35
HvittHus Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Selvfølgelig tar man ikke med seg alkohol til et hjem hvor vertskapet har formidlet at man ikke drikker pga barna. Klarer du/dere ikke å feire jul uten vinen, bør dere finne et annet sted å være på juleaften. 38
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 JEg hadde vel spurt vertskapet om det er greit at dere tar et glass etter at barna hadde lagt seg. Anonymous poster hash: 303ed...568 6
Gjest Allergikeren Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 (endret) Jeg hadde ikke blitt særlig begeistret for det om jeg var vertskap.Anonymous poster hash: da17a...2b6 Ikke jeg heller. I utgangspunktet er jeg for dialog og kompromiss, samtidig er noen ting/grenser absolutte. Nå kan det jo hende at de godtar det hvis dere spør, men å bare trekke opp ei medbrakt flaske uten videre hadde jeg tolket som liten respekt for meg som vertinne/oss som vertskap. Endret 11. november 2013 av Allergikeren
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Veldig fornuftig at de ikke serverer alkohol med små barn tilstede. Selvfølgelig tar dere da ikke med alkohol for å tilfredsstille deres eget drikkebehov. Ikke for et par glass engang. Anonymous poster hash: bda96...3db 24
Sirah Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Jeg syntes dere skal la være. Dersom de ønsker en alkoholfri feiring pga barna så ville jeg respektert dette. 10
Lila Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Hvis de ikke serverer alkohol på grunn av barna, vil de nok ikke at dere tar med egen alkohol... Syns dere skal ta til takke med det som blir servert, og følge vertskapet sine ønsker 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 Hehe. Snakk om korte sosiale antenner. Anonymous poster hash: a7f6c...9e6 27
Løvefrøken Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 Jeg hadde blitt såra om noen hadde tatt med egen drikke... Og hvis de allerede har sagt fra at de ikke vil servere alkohol regner jeg med det er en grunn til det... 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 Spør. Jeg drikker lite fordi jeg ikke er så begeistret for smaken av alkohol, men det hadde ikke gjort noe om gjester ville dele en liten flaske vin, så sant de faktisk bare drakk 1-2 glass og ikke ble beruset (for det er kleint å være edru i selskap med berusete folk). Dersom de synes det er ok kan dere ta med en liten flaske vin til dere selv, og noe annet godt til vertskapet? Litt finere fruktjuice pleier f.eks. å være populært hos min mor. Anonymous poster hash: 34a05...80e 4
Gjest Summers Skrevet 11. november 2013 #15 Skrevet 11. november 2013 (endret) Spør. Anonymous poster hash: 34a05...80e Synes ikke man skal spørre engang. De har sagt de ikke vil ha alkohol pga barna da skal de slippe å føle press på å si ja til medbrakt alkohol. Endret 11. november 2013 av Summers 18
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #16 Skrevet 11. november 2013 Om du takker ja til å feire jul i et alkoholfritt hjem, så vil jeg si det er et overtramp å ta med seg alkohol for å ta et glass. Om du ikke vil være uten det vinglasset, så bli hjemme. At unger kan se noen ta et glass vin, det er en annen sak. vertskapet vil ha det alkofritt, så det får du akseptere. Jeg hadde aldri alkohol i slike anledninger da ungene vokste opp. Når de var spedbarn, og 2 år så var det en øl til julematen. Når ungene ble større ble det ikke slik. Da fikk folk en øl,vin eller likør til kaffen når ungene var i seng. Det ble ikke servert alkohol til julematen før de var oppi tenårene. Når vi hadde det slik, så ville je blitt overrasket om noen tok med seg drikkevarer Anonymous poster hash: 3e2f9...308 6
The Kitten Skrevet 11. november 2013 #17 Skrevet 11. november 2013 Jeg har ikke noe imot at folk tar seg et glass vin eller en øl når det er barn tilstedet. Men jeg kunne aldri funnet på å engang spørre om å få ta med alkohol når jeg vet vertsskapet ønsker et alkoholfritt selskap. 9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #18 Skrevet 11. november 2013 Det er forskjell på å ikke servere alkohol og ha et alkoholfritt selskap. TS bør spørre hva som gjelder. Anonymous poster hash: 303ed...568 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #19 Skrevet 11. november 2013 Enig med The Kitten. Dette handler ikke om argumentasjon for eller mot å drikke alkohol i nærheten av andres barn. det kan du mene akkurat hva du vil om - fakta er fortsatt at du er gjest i noens hus og i noens selskap, og da er det enkelte ting man bare ikke gjør. Anonymous poster hash: 8b9dc...6ab 4
Pearl2.0 Skrevet 11. november 2013 #20 Skrevet 11. november 2013 Hvis det eksplisitt er sagt at det ikke serveres alkohol, tar man heller ikke med alkohol. Dere får ta det igjen senere 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå