Gå til innhold

Hvilket godteri må stå på bordet i julen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kjøpte pepperkaker, ettersom jeg synes det er bedre enn hjemmelagde, og all slags mulig (jule)sjokolade, marsipangris og twist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og sarah bernard!!! kan erstattes med alt av godter, eg så forferdelig godt at vi må lage MASSE for at det ikke skal bli oppspist før jul

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall dadler. Da snakker jeg om ferske. Ikke de som er steinharde og ligger i en plastboks. Kjøper på innvandrerbutikk

Anonymous poster hash: e403d...a94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sint? Jeg gidder bare ikke diskutere med en som mener at ingen faktisk kan like marsipan. Det blir for dumt.

Altså, hvis du leser det jeg faktisk sier så skriver jeg at nordmenn LIKER marsipan fordi norsk kultur sier at det er en godsak. De LIKER det. Skjønner?

Mens en som ikke er norsk vil lure på hvorfor nordmenn LIKER det.

Ok?

Det står ikke at nordmenn IKKE LIKER marsipan. De LIKER det. Yes?

Nok om det.

Damen min sier at man må ha kransekakebiter, kokostopper og sjokoladeboller med puffris, for ellers er det ikke jul.

Kransekakebiter er jo gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk kjøper dem uansett, kan de ta seg betalt akkurat det de vil, vet dere...

Mangel på konkurranse...

Og det ER ikke spesielt godt. Det spises mest av den fordi det er tradisjon og fordi alle sier til ungene når de er små at "Dette er godt lille venn!" Så da lærer folk at det "er godt"..

Haha, er du seriøs? Hvordan kan du si at noe ikke ER godt, du kan heller si at DU ikke synes noe er godt.

Jeg elsker marsipan! :sikle:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh for en deilig tråd!

Jeg må ha sånne skumnisser, tykke marsipanpølser med sjokolade og hvit strø, twist, kindersjokoladenisse, smørbukk. +++

I jula unner jeg meg det meste med den beste samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke godteriet stående hele tiden men dette er hva vi kjøper som er jul for oss:

After Eight

Qualitystreet

engelsk lakriskonfekt

Nonstop

Karameller gjerne dumle

polkagris stenger

Glemte helt at vi alltid har valnøtter og hasselnøtter på bordet :laugh:

Endret av Ruskemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valnøtter, hasselnøtter osv, med skall sånn at en må knekke de med nøtteknekkern.

Klementiner, selv om jeg ikke liker de.

Twist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

Julekuler! De små røde, gull, blå osv kulene av melkesjokolade! De er SÅ gode. Og så har vi alltid, alltid masse mandariner ute, det er jo egentlig ikke godteri da. Men det er de to tingene jeg elsker å spise i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre sider og bare to andre som har After Eight som must? Jaja, mer på meg! After Eight er et must for meg, Ferrero Rocher for bror og Kong Haakon for mamma :) I tillegg har vi litt småkaker, annen sjokolade og konfekt og diverse diverse diverse. Altfor mye, kort oppsummert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jule-sjokolader fra Freia - sånne nisser og kuler o.l. Og klementiner, marsipan, og en eller annen konfekt og/eller After Eight.

Brukte å ha mange slags typer nøtter i min barndom også, men av en eller annen grunn har vi liksom bare slutta med det. På tide å begynne igjen kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil ha fri tilgang på marsipan, julebrus fra Dahls, pepperkaker, non-stop, M og twist hele jula, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementiner og twist, blir gjerne stående framme noen dager. Ellers liker jeg litt julemarsipan med sjokolade, men aller viktigst er at vi har salt snacks som potetgull og peanøtter. Det går ofte mer av det hos oss enn søtt godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt som står framme heile tida?
Me har alltid eit fruktfat som vert fullt på innimellom når det byrjar å verte tomt, eit fat med dei julekakene me har bakt, kakemenner, kaker med mandler og sjokoladebitar, karamellkaker, kokosmakroner, og pepperkaker( kjøpte, de er best), ei korg med nøtter som ein kan knekke, og så pleier me å strø litt twist over fruktfatet ein gong i blant.
Elles så er det juleskum, marsipankuler som me har trykka ei mokkabønne i, heimelaga sukkerflesk, risboller og delfiakake. Og så måååå me ha Smarties og sånn skumjulenisse på julaftan når me ser tv på føremiddagen:)

Men eg set pris på dadlar og spesielt fiken og.

Endret av Silkepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten pleide mamma å kjøpe en eske med punsjknapper og en eske med kremtopper. Etter at eskene med punsjknapper forsvant ble det slutt med begge deler, men punsjknapper og kremtopper smaker fortsatt jul.

Vi har som regel noen hjemmelagede marsipankuler, twist (eller annen type småsjokolade med papir, som gjerne står i en skål på stuebordet), klementiner, earl grey-te, karameller og nøtter med skall. Også fiken og dadler, som regel. Før pleide vi å ha mange sorter småkaker, helt til vi fant ut at det var mest fordi det var tradisjon, ikke fordi så mange spiste dem... Så nå lager vi 2-3 sorter, og det blir jul allikevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...