Gå til innhold

hvordan lade batteriene med en baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan jo sende en Mail til lub og høre med de, siden du er så påståelig, eller tror du at de bare finner på ting?

Selvfølgelig ikke, men jeg tror på vitenskapelige undersøkelser, der det mer faktorer som varmeutvikling som er den største, ikke at babyen hører/ikke hører at foreldrene snur seg i senga eller puster.

og under deres " hva vet vi om krybbedød" står det ikke nevnt i det hele tatt dette med å skulle våkne fra dyp søvn. Ikke har de opplyst kildene sine heller.

Anonymous poster hash: 1f79e...dc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å spise selv mens jeg holder babyen med en arm og flaska med den andre hånda, har bare to hender. Er vel annerledes med puppen da man ikke trenger å holde den.

TS

Anonymous poster hash: d7e8e...067

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men babyen skal vel ikke ha mat hele tiden? Lurt å ha noen proteinbarer eller lignende lett mat i kjøleskapet som man kan spise raskt og gjerne med en hånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Vanskelig å spise selv mens jeg holder babyen med en arm og flaska med den andre hånda, har bare to hender. Er vel annerledes med puppen da man ikke trenger å holde den.

TS

Er flaskemor selv.

Du kan holde flasken med en hånd, og spise med en annen.

Ungen kan jo ligge i fanget ditt, støttet opp av en pute ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke sove om jeg blir for sliten og stressa, mulig det er derfor du sover dårlig TS? Jeg hadde det akkurat likt med førstemann, og holdt på å gå rett i veggen. De to første månedene er etter min erfaring de verste, så du har jo kommet langt på vei allerede! Begge mine har fått bedre døgnrytme og blitt mer forutsigbare etter 2mnd, det hjelper mye.

Mine tips:

1. Ikke sov på samme rom som en snorkende mann, det er virkelig unødvendig forstyrrelse.

2. Når du skal sove går du på et eget stille rom.

3. Få mannen til å ta ei natt innimellom. Det minste bør være at han tar ei av nettene i helga (avh. av jobb).

4. Gå en tur, gjerne alene mens mannen har babyen. Da slipper du unna alt ansvar, styret med påkledning, av baby, planlegge ifht. måltider osv. For meg har det vært deilig å snakke med venninner, kanskje du har noen som kan være med å gå en halvtimes tur? Om mannen da i tillegg tar natta, bør du kanskje få hvilt?

Husk at det blir bedre! :)

Bare for å være nysgjerrig. Når babyen spiser hver 3.-4. time, hvordan er det problem å få spist selv da? Må babyen bæres for å være fornøyd, eller ha kontakt hele tiden? Vår første var litt slik, andremann kan ligge for seg selv mens jeg smører noen skiver eller tar en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at jeg ikke får spise men det er en av tingene jeg må gjøre så jeg ikke kan legge meg ned å sove med en gang babyen sover. Babyen trenger ikke bæres hele tiden, den sover fint alene. Skal jeg apise mens jeg gir flaske så kan jeg prøve en pute, lar jeg babyen ligge og spise så blir det masse gulping etterpå.

Vi har bare ett soverom med seng så alternativet mitt er en lite god sofa (men skal kjøpe ny da den falt sammen her om dagen, samboer skrudde den sammen midlertidig). Det andre soverommet er så lite at det blir ikke plass til en seng og senere sprinkelsenga og, så kjøper ikke seng til det rommet.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en oppblåsbar seng/madrass som kan puttes i boden når den ikke er i bruk lenger? (Og kan brukes av eventuelle gjester)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en oppblåsbar seng/madrass som kan puttes i boden når den ikke er i bruk lenger? (Og kan brukes av eventuelle gjester)

Kanskje det.

Kan du legge deg på ett annet rom? Så du slipper å høre mannen din snorke hvertfall...

Les to svar opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull!

Det som øker sjans for krybbedød er samsoving, om foreldrene driker eller røyker, ikke at babyen sover på eget rom. Mange anbefaler at den gjør enttopp det. Bla.a for at den sover bedre fordi det ikke lukter mamma og mat.

Anonymous poster hash: df043...2a8

Å la små babyer sove på eget rom er det ingen fagfolk som anbefaler hvertfall. Jeg kan forstå at noen blir så desperate at de gjør det, men det er altså noe forskning som tyder på at det er bra å sove i samme rom fordi det er sett en sammenheng mellom veldig dyp søvn hos babyer og krybbedød. Sover man i samme rom, sover man ofte lettere fordi baby hører smålyder fra foreldre som snur seg i senga osv, i tillegg til at foreldre kanskje merker at noe er galt tidligere.

Ellers, til ts, må jeg si jeg begynte å sove med ørepropper da sønnen min var noen uker gammel. Han våknet veldig mye i utgangspunket, så jeg ble sprø av å skulle våkne av lydene hans når han fortsatt sov også. Med ørepropper våknet jeg uansett av at han våknet, men jeg sov noe mindre lett. Sover faktisk fortsatt med ørepropper fordi jeg fortsatt sover lettere enn før, enda han snart er to. Jeg våkner fortsatt før mannen min, om gutten våkner i rommet tvers over gangen, selv om mannen sover uten propper. Så med mindre man sover alt for tungt med propper, kan det gå an å prøve, også gjennom en hel natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt ørepropper i flere år pga samboer som snorker. Når jeg sover våkner jeg ikke av snorkingen. Sover i blant sammen med babyen med ørepropper (når samboer har "babyvakt") og har våknet bare en gang av babygråt men han har grått flere ganger når jeg har sovet med propper. Så på dagtid kan jeg iallefall ikke sove med baby og ørepropper siden vi er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo om å være litt løsningsorientert også da. ;) Ei madrass på gulvet på det som skal bli barnerom løser jo mange av problemene, ved at du og mannen kan bytte på å sove der.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo om å være litt løsningsorientert også da. ;) Ei madrass på gulvet på det som skal bli barnerom løser jo mange av problemene, ved at du og mannen kan bytte på å sove der.

Samboer sover som en stein så han trenger ikke sove noen annen plass. Kan bruke hjernen min men ønsker helst å sove på samme rom som babyen da det er mer lettvint.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboer sover som en stein så han trenger ikke sove noen annen plass. Kan bruke hjernen min men ønsker helst å sove på samme rom som babyen da det er mer lettvint.

TS

Men når du sover så lite, så blir det jo et valg mellom ulike ting. Kanskje du da må ofre det å ha nærhet til babyen dersom du da får noe mer søvn? Men det er mulig du nå er så nedkjørt at du ikke klarer å se noen løsninger?

Ellers så er alternativet å la alt være som det er, og håpe at du sover lettere med tiden. Noe du forhåpentligvis også gjør ettersom du venner deg til lydene fra baby og klarer å slappe mer av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganke sliten ja og derfor jeg ber om tips her. Men ikke alle skjønner at jeg ber om tips her og forventer at jeg ordner opp sjøl :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Poenget mitt var at om du sover på det andre rommet får du fri fra både snorkende mann, baby med lyder, og mating om natta. Rett og slett ei hel natts søvn, som kan gjøre underverker.

Og om du sover med babyen kan han sove på det andre rommet, så får du mer fred enn ellers.

I hovedinnlegget lurte du på hvordan vi andre lader batteriene. Det handler om å finne måter å slappe av på, enten det er søvn, mosjon, strikking eller annet som skal til.

Om man ikke finner løsninger får man bare vente og se om det går over, og håpe at alle beholder forstanden og humøret når mor sover så lite som du gjør. Hadde aldri fungert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fått masse tips TS ?

Joda men noen ber meg om å tenke sjøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sov når babyen sover inntil du og babyen får igjen nattesøvnen. Det er det beste for dere begge.

Jeg angret på at jeg ikke gjorde nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men noen ber meg om å tenke sjøl

Noe som er vanskelig for tiden. Hadde jeg klart det hadde jeg ikke skrevet hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...