Gå til innhold

Vestkant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt på et prosjekt som handler om klesstilene til ungdom i vgs alder i oslo øst og vest. Det jeg lurer på da, hva er det som egentlig kjennetegner vestkant-stil? Hvilke merker, evt plagg er det som er populært? Er det ralph lauren skjorter med michael kors vesker, parajumper? Hvordan ser man på en person at hun/han er fra vest? Hadde vært kjempefint om noen kunne ha hjulpet meg med det, evt lagt til bilder og kanskje skrevet hva som er no-no & YES for vestkantkids?

Hadde vært suupertakknemlig! :blomst:

Anonymous poster hash: d4d04...4c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sossestil.

Er også et svenskt forum for ungene til rikinger som tar for seg adskillig av deres livstil og kotyme. Husker ikke adressen da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sossestil.

Er også et svenskt forum for ungene til rikinger som tar for seg adskillig av deres livstil og kotyme. Husker ikke adressen da.

Interessant. Hva er det sossestil vil si egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg mye treningstøy blant ungdommen på vestkanten, tror det er veldig in å være aktiv og fit. Ellers går det mye i boblejakker nå i kulda da, gjerne med krage av ekte pels. Grøss.. :nei: Skinny jeans, Acne-skjerf, laaaaangt skinnende hår.. :heiajente:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ser jeg mye treningstøy blant ungdommen på vestkanten, tror det er veldig in å være aktiv og fit. Ellers går det mye i boblejakker nå i kulda da, gjerne med krage av ekte pels. Grøss.. :nei: Skinny jeans, Acne-skjerf, laaaaangt skinnende hår.. :heiajente:

Herlig, tusen takk for svar! :blomst:

Noen fleer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Hvis du tar banen fra øst til vest er den største forskjellen skotøyet. De fleste kidsa har i dag dyre vinterjakker. Tror det er det de invisterer i enten om man er rik eller vanlig. Men sko tenker ikke østkanten like mye på. På vestkanten går det mye i rene og nye Nike joggesko. Free run og lignende modeller. Jenter har Hunter gummistøvler, noen få går fortsatt med Uggs og mange har dyre sneakers fra Isabel Marant og skinnboots fra Acne og Alexander Wang. En hver vestkantjente med respekt for seg selv har så klart et Acne-skjerf. Bor på majorstua og ser disse barna ofte på vei fra skolen og hjem til åsen:p

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer jo veldig mye fra de som så vidt henger med til de som har skaffet seg de nye trend-plaggene. Ser MYE Doc Martens på vestkanten for tiden, i helt idiotiske kombinasjoner. Parajumper, Canada Goose, Woolrich, Uggs, Carthatt-luer er også blant plagg folk flest vet hva koster som går igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo dyrere jo bedre, vil jeg vel si de på vestkanten tenker. Merker som Louis Vuitton, Burberry, Mulberry, Prada, Ralph Lauren osv er det det går mest i vil jeg si utifra det jeg ser de har på seg.

Vaffel-jakke er veldig inn nå på vestkanten (grøss å gru) også de ekstremt overprisede vinterjakkene(canada goose, og den jakka med sånn gul snor hengende uttapå jakka)

Når det gjelder håret hos gutter ser jeg veldig mye sleik.

Anonymous poster hash: 3951c...2f9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tar banen fra øst til vest er den største forskjellen skotøyet. De fleste kidsa har i dag dyre vinterjakker. Tror det er det de invisterer i enten om man er rik eller vanlig. Men sko tenker ikke østkanten like mye på. På vestkanten går det mye i rene og nye Nike joggesko. Free run og lignende modeller. Jenter har Hunter gummistøvler, noen få går fortsatt med Uggs og mange har dyre sneakers fra Isabel Marant og skinnboots fra Acne og Alexander Wang. En hver vestkantjente med respekt for seg selv har så klart et Acne-skjerf. Bor på majorstua og ser disse barna ofte på vei fra skolen og hjem til åsen:p

Og LV-veske! Lurer på om Parajumpers, Acneskjerf, treningstights, Hunter og LV må være en form for skoleuniform blandt kidsa som henger på Majorstuen, for den kombinasjonen florerer det jo av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åndssnobber og kapitalsnobber kler seg som oftest preppy og/eller klassisk.

Vet ikke om dette er til så mye hjelp på noe vis, men jeg synes den var artig å lese:

http://www.dn.no/bilder/livsstil/article2001424.ece

"Far Finans: Overklasse.

Den økonomiske kapital er gjerne enorm, og betydelig sterkere enn den kulturelle (Abba, sen Eric Clapton, «spennende » besøk i Operaen). Nasal, rask, nesten konsonantfri stemmeprakt. Tilnærmet anarkistisk livsanskuelse der eiendomsskatt, avgifter og kulturstøttede keramikerkvinner er hovedfienden. En av svært få preppyer som tillater seg syting. Næret opp på fritidsbåtsmuglet chablis og strandpillede reker. Kan, under for eksempel bæring av sten til egen brygge, komme i vanvare for å kalle det en «negerjobb» (les også: skjærgårdsnazisme). Arten observeres gjerne svakt rødflammet på flyvninger til Genève, eller omkommet på morgenflyet til Stockholm."

:ler: :ler: :ler: Utrolig godt observert :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!

Da har jeg fått med meg :

Parajumper/canada goose (brukes ikke CG mest på øst? ALLE ''utlendingene'' har jo det ?? )

Treningstights

Nike freeruns

Merkeveske (LV) - ikke michael kors-veskene?

Acne skjerf

Hunters

Uggs (?)

Boots fra acne (evt, ekte skinn boots)

Vaffeljakker

Sleik

Noe meer ?

Hva med hårfarge?

La oss si dere ser en unge med ; treningstights, freeruns, acne skjerf, michael kors veske og parajumper - men som ikke er blond - tenker dere automatisk vestkant da?

Eller ser man på det typiske norske , blondt hår, etc, jentene iført dette som vestkant?

Spennende prosjekt jeg driver på med altså, morro :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ Har også lagt merke til at flere og flere fra østkant har vaffeljakke(dog fra litt billigere merker). De fra vest med vaffeljakker er ofte fra merket Barbour.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si dere ser en unge med ; treningstights, freeruns, acne skjerf, michael kors veske og parajumper - men som ikke er blond - tenker dere automatisk vestkant da?

Då tenkjer eg "tretten på dusinet"-tenåring, heilt uavhengig av hårfarge.

Eg er lektor på vidaregåande skule, og vi har ein haug med desse, og dette er på Romerike, så det er elevar frå alle samfunnslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville fjernet LV fra listen. Synst "alle" fjortiser har det, soss eller ei.

90% av alle charterturister kommer jo hjem med en på skulderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...