Gjest Conradine Skrevet 15. november 2013 #21 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg har laget til pakkekalender til barna mine til de var godt over 20 år Husker at jeg var helt gåen etter å ha pakket inn alle, men så er det jo SÅÅÅÅ koselig når de er ferdige. Det hadde liksom ikke blitt jul uten. Hadde aldri noen store ting - hverken ukedager eller helger, men noen småting, godterier, mynter, flaxlodd, osv ... Det var liksom noe som hørte årstiden til .. akkurat som bokbind på bøkene i august. Etter at de ble voksne og flyttet hjemmefra kjøper jeg Flax-kalender til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2013 #22 Del Skrevet 15. november 2013 Bare tull å bruke penger på ting og tang for barna hele desember. Det holder med gavene julaften. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 15. november 2013 #23 Del Skrevet 15. november 2013 Hva med å gi dem aktiviteter som har med forberedelsene å gjøre i stedet. Feks: Lage gaver Skrive kort Pakke inn gaver Lage pepperkakedeig Bake pepperkaker Dra på julegateåpning osv. Evt ha en liten ting de dagene det ikke er tid til noen slike aktiviteter. Kanskje noe som passer for alle? Et spill, en pynteting osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheaH Skrevet 16. november 2013 #24 Del Skrevet 16. november 2013 Hos oss får barna ting de trenger i kalenderen, typisk truser, strømpebukser, hårstrikk ol. Kan også dele opp en legopakke i flere småpakker, perlebrett og småbiler. Jeg er drittlei småting som blir liggende å slenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #25 Del Skrevet 16. november 2013 vi hadde sånn brodert kalender med twist, gledet meg til dager med "de beste godbitene" :-) synes at det blir litt voldsomt med pakkekalender i tillegg til julegaver (mange av forslagene fra butikkene er jo til og med så dyre at de for meg er en "vanlig julegave"... ) Jeg hadde også det og det er mer enn nok. Så koselig med hjemmelaget kalender, men man trenger ikke å ta helt av med gavene. Anonymous poster hash: c2eb3...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linkas Skrevet 16. november 2013 #26 Del Skrevet 16. november 2013 i år har guttene på 10 og 8 år fått hver sin skrapeloddkalender.. De ble kjempeglade og Hengte dem på kjøleskapet med en gang De har heller ikke mast om verken lego kalender(som de har hatt tidligere) eller noe annet.. Tror det blir litt hva du legger opp til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #27 Del Skrevet 16. november 2013 Da jeg var liten (og det er ikke så lenge siden, jeg er i 20-åra) var jeg strålende fornøyd med en kalender av den typen der man bare åpner en luke hver dag, så står det et lite vers eller noe inni. Tror de har sånne på Søstrene Grene til 20 kroner eller noe? Så fikk jeg sjokoladekalender da jeg ble litt større, og det var luksus. Så det er bare å droppe pakkekalender! Skal du likevel finne på noe så kan dere jo lese/høre på lydbok Jostein Gaarders "Julemysteriet", som er en adventskalender i bokform. Anonymous poster hash: bb0d5...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 17. november 2013 #28 Del Skrevet 17. november 2013 Vi har pakkekalender. Men det går jo også an å ha ferdig-sjokoladekalender eller kalender med bare bilder (sånn som hører til advents-barnetv). Evt. kjøpe en stoffkalender med lommer, som du kan putte twist eller annen innpakket smågodt i. I år skal jeg ha med sånne "runde" innpakkede after eight-sjokolader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 17. november 2013 #29 Del Skrevet 17. november 2013 Vi er to voksne og to barn (12 og 16) Vi kjøper 4 kalender til kr 10 pr stykk. Og vet du hva, vi koser oss og teller ned dagen til julaften. Det handler ikke om dyre eller kreative kalendergaver hver dag. Vi har mange juletradisjoner hos oss, vi koser oss masse og prøver å unngå mye av det unødvendige materialistiske. Tidligere har vi hatt både den ene og andre julekalenderen, vi ble ikke lykkeligere av den grunn. Det er ikke kjipt med 10 kroners kalender. Det er heller ikke kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå