Gå til innhold

kul i hullene i ørene enda!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok for ca 5 mnd siden et tredje hull i hver av øreflippene og det er fortsatt disse "kulene" inni hver av dem. Det har ikke gått noe betennelse ut over det. Disse kulene har holdt seg stabilt hele tiden. Hvor lenge skal de være der da tro? Jeg tok i ekte gull i alle hullene. Merker det ikke er noen fare for infeksjon nå. Men de små kulene består. Andre som har hatt erfaring med dette? Jeg tok hull hos frisøren med pistol. Har lest mye negativt om det etterpå. Neste gang blir det på piercingstudio.

Anonymous poster hash: 8abf4...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også klump i hullene. Jeg tok hull i ørene for 10 år siden :P

Anonymous poster hash: c9bd8...086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klump i hullene. Jeg tok hull i ørene for 10 år siden :P

Eller som personen over meg sier, så føles det vel kanskje mer ut som en slags tunell :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn på de fleste vil jeg tro, for huden har grodd seg til inni der. Og da blir det en tunnel.

Anonymous poster hash: 25cce...6f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dobben går jo igjennom, så ja en slags "tunnellkul" :-O faktisk

Eller som personen over meg sier, så føles det vel kanskje mer ut som en slags tunell :P

Anonymous poster hash: 8abf4...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en slags tunnellkul :-) ja, arrvev altså.. det er ikke noe slikt på de 4 andre hullene nemlig... derfor jeg syntes dette var litt spesielt. Men kanskje det er fordi disse er lengre opp..? De er jo fortsatt på flippen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har sånn i øret ennå, og hun piercet de for 30 år siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor skal man ikke ta hull med pistol. Både formen på nåla, kraften på skuddet og smykket som settes inn bidrar til å lage mer arrvev. Man risikerer arrvev hos piercer og, men sjansen er mye mindre.

Anonymous poster hash: e4fd9...05b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et keloid arr. Google it - står masse om det

Anonymous poster hash: 7c03c...5c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor skal man ikke ta hull med pistol. Både formen på nåla, kraften på skuddet og smykket som settes inn bidrar til å lage mer arrvev. Man risikerer arrvev hos piercer og, men sjansen er mye mindre.

Er arrvev farlig? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ekstra hull på ene øret, der er også en kul. Problemet mitt er derimot at kulen svir og gjør vondt, trykker jeg på den pulserer det gjennom hele øret... Utrolig irriterende, ettersom jeg gjerne vil ta opp igjen hullet der - men herregud, det gjør sikkert ufattelig vondt når kulen er vond bare jeg tar på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skal aldri ta hull i ørene med pistol igjen. Føler flippen fikk "traume"av det.. og rart med små "tunneller" i ørene som aldri forsvinner..keloid arr ja, takk for råd :) det må jeg lese om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - det er som navnet tilsier: bare et arr. :)

Men det er jo ikke så pent. Og selv om selve arrvevet ikke synes så godt, så kan dte få smykkene til å sitte skeivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zeroholic: kanskje hullet sitter på en nerve? Det er mange sonepunkter i ørene så mange akupunktører advarer faktisk mot å ta for mange hull her og der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest RompeRusk

Ja en slags tunnellkul :-) ja, arrvev altså.. det er ikke noe slikt på de 4 andre hullene nemlig... derfor jeg syntes dette var litt spesielt. Men kanskje det er fordi disse er lengre opp..? De er jo fortsatt på flippen da.

Jeg har selv 4 hull i ørene, det er kun de to nederste som har sånne klumper :) Den helt oppe på øret og ca midt på har ikke. Så det kan ha noe med det å gjøre (Eller være helt tilfeldig, for den saks skyld)

Nei :)

Jeg har et ekstra hull på ene øret, der er også en kul. Problemet mitt er derimot at kulen svir og gjør vondt, trykker jeg på den pulserer det gjennom hele øret... Utrolig irriterende, ettersom jeg gjerne vil ta opp igjen hullet der - men herregud, det gjør sikkert ufattelig vondt når kulen er vond bare jeg tar på den.

Kan det være at en betennelse "har grodd inne"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - det er som navnet tilsier: bare et arr. :)

Men det er jo ikke så pent. Og selv om selve arrvevet ikke synes så godt, så kan dte få smykkene til å sitte skeivere.

Phu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...