Gå til innhold

Jenter, hva gjør dere på badet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det i bunn og grunn handler mye om interesse. Om jeg bråvåkner og har forsovet meg, kan jeg gå fra naken til ferdig påkledd,sminket og rettet hår på 13min. Ellers kan jeg uten problemer være på badet i to timer:
Dusj, 20 min
> Shampo og balsam
> Intimvask og kroppsvask
> Ansiktsskrubb, barbering
Hår, 10-30 min
> Føning, eventuelt glatting
> Gjerne noe mer fancy til spesielle anledninger
Sminke, 10-80 min
> Fuktighetskrem, må trekke inn noen minutter
> Basesminke > foundation, settingpudder, solpudder, blush, concealer
> Øyesminke > Fikse bryn, øyenskygge, eyeliner, maskara, highlight

Liker veldig godt å dulle med disse tingene, er interessert i hår og makeup. Liker å kose meg med det, ser på det som en del av det å dra ut på byen feks, ikke at jeg har problemer med å være spontan. Er veldig nøye når jeg ordner meg, ekstra nøye med basesminken, bryn og øyenskygge. Vil at det skal se ut og holde best mulig. Jeg er ikke en av de som bare "klæsjer på maskara og litt øyenskygge i globallinjen", liker at det ser ordentlig og pent ut. Nei, jeg kunne nok dullet på badet i en liten evighet. Kan ha veldig god tid når jeg ordner meg, og allikevel haste ut døren uten at jeg aner hvor tiden har blitt av. Nå høres det gjerne ut som at jeg er tidenes sminketryne, men det er jeg absolutt ikke. Det å sminke seg pent og se så naturlig ut som mulig er en kunst i seg selv. Nyter tiden på badet jeg! Bor for meg selv, så ikke er jeg i veien for noen heller :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer virkelig! Bor med flere jenter og de bruker laaang tid på badet. Så da lurer jeg på hva dere egentlig bruker tiden på? Har jeg som jente selv kanskje gått glipp av noe vesentlig som jeg også burde gjøre?

Jeg:

Går på do (bruker ikke lang tid på dette, maks 2 min)

Vasker hendene 30 sek.

Vasker annsiktet og tar på krem. (30 sek til 1 min)

Pusser tenner (2-3 min)

Og sminker meg og ordner hår maks 10 min til sammen)

Hvordan kan noen bruke over en time?

Det samme med etter en dusj. Jeg tørker meg og smører meg av og til inn med bodylotion og det tar ikke lange tiden akkurat.

Så hva mangler jeg å gjøre som kanskje er vesentlig? :)

Anonymous poster hash: 2ce60...938

Har du ikke hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg somler forferdelig på badet og må stå opp 30 min før jeg egentlig må på bakgunn av det :P Går på toalettet, sjekker nyheter, vasker ansiktet, napper bryn, smører med krem, legger mascara, concealer, kanskje litt rouge, kler på meg, fikser håret og ja.. Prøver å se litt våken ut. Er stor forskjell på jenta som går inn på badet og hun som kommer ut i hvert fall. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er tydeligvis bare rett og slett TREG. Jeg har en venninne som helt seriøst bruker 7 minutter på å ta på seg yttertøy, og det er når vi har det travelt (prøver å rekke en buss, evt at taxien står utenfor med takstameterer gående)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenrutine: bytter truse, går på do, vasker hendene, tar på deodorant, kler på meg, greier håret, tar i øredobber, tar på smykke, vasker meg rundt øynene, sminker meg med pudder, mascara og øyenbrynspudder, pusser tennene.

Hvis jeg dusjer så dusjer jeg gjerne i 30-40 min, elsker å bare sitte i dusjen og la det varme vannet regne ned på meg mens jeg tenker, planlegger og filosoferer. Så er det shampoo og hårkur/balsam, lar gjerne balsamen sitte i noen minutter ekstra og med langt hår så tar det litt tid å få spylt ut alt. Jeg barberer alltid armhulene og ofte beina+bikinilinja, men om jeg skal ta hele underlivet så tar det så klart mye lenger tid. Så er det å spyle/vaske over resten av kroppen, gjerne intimsåpe nedentil..Og så klipper jeg tåneglene i dusjen :) Når jeg kommer ut så er det å tørke kropp+hår, lage skill, fjerne sminkerester, kle meg osv..

Anonymous poster hash: ba161...8d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er tydeligvis bare rett og slett TREG. Jeg har en venninne som helt seriøst bruker 7 minutter på å ta på seg yttertøy, og det er når vi har det travelt (prøver å rekke en buss, evt at taxien står utenfor med takstameterer gående)

Man er nødvendigvis ikke treg selvom man bruker lang tid på badet. Men 7min på yttertøy, det er tregt.

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme

Om morgningen:

Dusjer

Danser

Høre på musikk

Kler på meg halvparten av klærne

Ta på deodorant og parfyme

Kammer håret

Kler på meg resten

Pusser tenna og tunga

Skjuler kviser med brunkrem ting

går på do

Vasker henda

Bruker ca. 1 time :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er nødvendigvis ikke treg selvom man bruker lang tid på badet. Men 7min på yttertøy, det er tregt.

Neida ikke nødvendigvis. Noen bruker nok lang tid fordi de rett og slett gjør mange ting, som å føne og rette håret, legge mye sminke, barbere legger, nappe øyenbryn osv. Andre som feks hun jeg snakker om er TREG og kan bruke 15 min på å sette i en helt enkel hårstrikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg kanskje 15-20 minutter (tar meg som oftest god tid), bare på sminke. Har veldig langt hår, så om jeg skulle ha dusjet, og barbert legger osv, i tillegg til å tørke og ordne håret etterpå... Hadde sikkert fort gått over en time da ja.

Skjønner også hvis folk "klarer" å bruke en time på sminke, da mange gjerne bruker flere produkter. Da må man som oftest vente på at produktet skal tørke litt og trekke inn i huden. Deretter kan det jo ta en stund å få til perfekt foundation og perfekt øyenskygge, med flere lag og flere forskjellige farger/toner.

Men jeg bruker ikke så mange produkter, 4-6 produkter i hele ansiktet kanskje, så da tar det litt kortere tid. Bruker også å blande sammen foundationen min med ansiktskremen min, så da går det under ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 10 min på badet og 10-15 min på hår og sminke (ikke på badet).

Do og håndvask, 2 min

Barbering, 1 min

Vask av ansikt, rens og fuktighetskrem, 5 min

Tannpuss, 3 min

Jeg somler mye, så jeg kan vel legge til noen minutter bare i det. Hvis jeg er trøtt somler jeg ennå mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grapefrukt

Jeg bor i kollektiv så eneste jeg gjør på bade er dusje, vaske hender, sette på klesvask og gå på do. Sminke meg gjør jeg på rommet, det tar ca 5 minutter.

Kanskje bruker jeg 10-15 minutter i dusjen avhengig av hvor deilig det er å stå i varmen. Elsker varme dusjer:)

Endret av Grapefrukt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yellowrose

Her brukes badet til det vanlige, å stelle meg og gå på do. Men Har flere venner som bruker en evighet på å rette eller krølle håret, kanskje det er det de gjør? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene jeg skal på jobb;

- kle på meg klærne jeg har lagt fram dagen før

- sjekke at jeg kan gå med håret opp i "ballen" jeg har sovet med, hvis ikke lager jeg en ny

- vasker ansiktet

- markerer øyenbrynene

- pusser tennene

De dagene jeg har god tid/skal på fest e.l;

- dusje, med skrubbing, barbering og hårkur

- smøre kroppen, hårolje, lufttørke begge deler

- nappe øyenbryn, pirke på extensions-vippene til de enten ser bra ut eller jeg river av et par stykker for så å sette på på nytt - rinse and repeat (dette kan ta lang tid!)

- sminke meg i evigheter, helt til alt er perfekt - startet gjerne på nytt et par ganger

- style håret helt til jeg blir fornøyd

- prøve klær/bytte antrekk hundre ganger (ser meg i helfigurspeilet på badet)

- beundre meg selv

- pusse tenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal opp på jobb/skole; Pisser, vasker fjeset, pusser tenna og børster håret :rolleyes:

Anonymous poster hash: bfa55...2e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barberer seg og vasker badet om morgenen?? Jaja, ikke rart folk bruker lang tid. Jeg bruker 20 min om morgenen med sminke, hår, kattevask og påkledning, dusjer på kvelden. Til fest bruker jeg ca 1 time med dusj, hår og sminkeø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på do (5 min), dusjer (20 min), sminker meg (30 min), krøller håret (40 min), tar i extensions (10 min) pusser tenner (2 min), = 1 time og 47 minutt :-)

Anonymous poster hash: e5e76...19e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på do (5 min), dusjer (20 min), sminker meg (30 min), krøller håret (40 min), tar i extensions (10 min) pusser tenner (2 min), = 1 time og 47 minutt :-)

Anonymous poster hash: e5e76...19e

Så da må du stå opp kl 05.00 hvis jobben begynner 07.00?

Anonymous poster hash: 5e821...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig hverdagsmorgen bruker jeg kanskje 20 min hvis jeg dusjer, mer hvis jeg vasker håret.

Praktiserer ofte kveldsdusjing, da trenger jeg bare 10-15 min på badet.

Men har jeg god tid og skal ut, så kan jeg finne på å bruke mange timer. Dusjingen tar lang tid pga hårkurer, skrubbing, barbering og fotfiling og alt annet man kan finne på i dusjen, og ellers går det i voksing, napping, negleklipping, neglelakk, innsmøring av kremer, serumer, oljer og primere, sminking (hverdagsmakeup tar 10 min, men har jeg god tid og skal ut så koser jeg meg med det og bruker kanskje en time) og hår (ikke like glad i hårstyling, men man må jo bruke noen produkter og føne inn litt volum, kanskje rette eller krølle det). I tillegg går det sikkert en time bort i at jeg danser foran speilet og drikker vin mellom slagene.

Det er litt tid for meg selv, mitt lille rituale for å bli fysisk og kanskje aller mest mentalt klar for fest.

Nå deler jeg ikke bad med noen da, så den er grei :P

Da jeg bodde med folk sminket jeg meg på rommet, så badet om morgenen ble bare okkupert til toalett, dusj og tannpuss.

Anonymous poster hash: 46f62...fe5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...