Gå til innhold

Hva skal jeg fylle kurven med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage en gavekurv til en venninne som hun skal få til jul. Til nå har jeg puttet oppi et luktelys, en liten gavepakke med dusjsåpe og bodylotion og et par med søte strømper(intern greie).

Jeg var sikker på at dette ville bli en enkel gave, men nå er jeg helt blank på hva mere jeg skal putte oppi. Hun drikker ikke alkohol, er ikke spesiellt glad i å lage mat og har ellers lite med hobbyer.

Jeg har tengt på snop ol. men kommer ikke på noe spennende. Føler kanskje det er litt kjedelig å kjøpe en sjokoladeplate å putte i kurven?

Noen som kan ha noen geniale tips til hva som kan være kjekt å få i en slik kurv?

Anonymous poster hash: 91292...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hyssingen

Den esken med sjokoladehjerter fra Freia. Fortsatt enkelt, men allikevel litt finere enn bare en plate.

Hva med et blad/bok, en hjemmebrent cd med favorittsangene deres, en kopp med forskjellige typer teposer oppi.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for alkohol kan du for eksempel putte oppi en flaske med ferskpresset eplejuice? Butikker med godt utvalg fører vanligvis dette, og Vinmonopolet fører Lier Gourmet.

Hvis du vil ha noe spiselig oppi, kan du for eksempel bake noen julekaker og legge dem ved, eller du kan kjøpe tørket frukt og nøtter eller mer tradisjonelt godteri som brente mandler. Dersom venninnen din har en favorittsjokolade synes jeg for øvrig ikke det er noen dårlig ide å legge i en sjokoladeplate.

Ellers går det an å legge oppi en fin notisblokk, et tegneseriehefte, varme ullsokker, ansiktsmaske, et par ullsokker, et lite sjal... Det viktigste er å finne noe du tror venninnen din vil bruke. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

I stedet for alkohol kan du for eksempel putte oppi en flaske med ferskpresset eplejuice? Butikker med godt utvalg fører vanligvis dette, og Vinmonopolet fører Lier Gourmet.

Hvis du vil ha noe spiselig oppi, kan du for eksempel bake noen julekaker og legge dem ved, eller du kan kjøpe tørket frukt og nøtter eller mer tradisjonelt godteri som brente mandler. Dersom venninnen din har en favorittsjokolade synes jeg for øvrig ikke det er noen dårlig ide å legge i en sjokoladeplate.

Ellers går det an å legge oppi en fin notisblokk, et tegneseriehefte, varme ullsokker, ansiktsmaske, et par ullsokker, et lite sjal... Det viktigste er å finne noe du tror venninnen din vil bruke. Lykke til!

Det holder ikke bare med ett par, f.eks det sokkeparet hun allerede har lagt i kurven :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker hun te eller kaffe? Kan du jo ha noe slikt oppi:) Hva med å se hva hun har av skjønnhetsprodukter neste gang du er på besøk, også kjøper du likens? Jeg blir i alle fall glad for sånt:) Deo, mascara, kremer, lipgloss, ansiktsmasker, skrubb osv. Vet ikke hvor mye du har å rutte med men du kan jo lage et kort og invitere henne på en gratis lunsj, enten hos deg eller på kafe. Eller kino?

En liten skål eller noe med favoritt-smågodtet? Eller noe fancy sjokolade, f.eks belgisk sjokolade konfekt? Hjemmelagde bakverk som rundstykker, muffins, marsipankuler, pepperkaker med melis og nonstop, cookies, osv.

Blader, bøker, skjerf, et bilde av dere to i lag, hva med å lage et armbånd til henne fra scrach?

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/fb/0c/1f/fb0c1f6406dc909b6eaee8a3ebac8548.jpg

http://indulgy.net/aC/H1/p2/28780885088798995vYPJ4mY9c.jpg

Kan du male eller andre kreative ting? Hva med en videohilsen der du har nisselue og fletter knyttet med silkebånd?:) Kan du spille et instrument kan du jo synge henne en julesang :fnise:

Anonymous poster hash: 3becc...006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det holder ikke bare med ett par, f.eks det sokkeparet hun allerede har lagt i kurven :fnise:

Oops - det var dette med korrekturlesing, da. På den annen side, man kan jo knapt få for mange varme ullsokker. Jeg liker å tasse rundt i ullsokker hjemme på parkettgulvet, og sliter ut minst et par i året.

Når man først er inne på ull, så finnes det jo små ullpledd som ikke er så dyre. Det er noe som også er kjekt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Oops - det var dette med korrekturlesing, da. På den annen side, man kan jo knapt få for mange varme ullsokker. Jeg liker å tasse rundt i ullsokker hjemme på parkettgulvet, og sliter ut minst et par i året.

Når man først er inne på ull, så finnes det jo små ullpledd som ikke er så dyre. Det er noe som også er kjekt å ha.

Jeg er helt med, har så mange ullsokker at jeg har gitt dem en helt egen kurv i skapet! Elsker dem :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te er fint å legge i sånne kurver. Og kanskje en bok? :)

Anonymous poster hash: bc43f...4b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Tusen takk for mange godt tips. Om jeg finner noen morsome ullsokker skal det kjøpes :fnise: Hekle grytekluter skal jeg vurdere. Må finne ut hvilket garn som egner seg, men det finner jeg vel sikkert ut med et googlesøk.

Et godt pledd var også en god ide, det samme var sjokoladehjertene. Har vurdert å lage brente mandler selv i år,men usikker på hvor lenge de holder? Det samme med annet bakverk. Slikt må vel nesten lages ganske opp mot julaften for at det ikke skal bli ødelagt?

Ingen aning om hvilke bøker hun liker faktisk. Kan prøve å fiske litt neste gang vi sees. Nå skal det bli en fin kurv med kos :)

Anonymous poster hash: 91292...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hjemmelagde karameller eller "cookie in a jar"? :) Karamellene holder seg leeenge, samme med kjeksoppskriften.
Pledd, tøfler, ullsokker, mørk sjokolade, stor pose smågodt, kaffe eller lignende :)

Anonymous poster hash: fee5b...ff5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du tilfeldigvis i nærheten av Bærums verk? Der i gata har de en butikk som jeg tror heter sjokoladefabrikken. Der har de masse fine og morsomme sjokolade og marsipan figurer. Kjempe fine gaver =)

Ellers er jo alltid et julehefte hyggelig å få. Anbefaler Nemo =D

Eller hva med et abonement på favoritt bladet hennes ?

Gavekort på en blomsterbutikk så hun kan kjøpe seg fine blomster og pynte opp i leilgheten. Det syns jeg alltid er koselig=)

Et fint bildet av dere to innrammet.

Badeskum eller andre ting man kan putte i badekaret om hun har det? Sandvika storsenter i Bærum har en fin butikk for det:) Sånn pute til og ha bak hodet i badekaret er også en ide.

Noen gode hansker eller en fin lue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...