~umulia~ Skrevet 8. november 2013 #1 Del Skrevet 8. november 2013 I år ønsker jeg å gi bøker i julegaver til barna. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Kan dere anbefale meg noen gode bøker for: Gutt 3år Jente 3 år Gutt 9 år - interessert i fotball, dataspill og være med venner Jente 10år-rir, spiller fotball, litt diva Jente 11år- skoleflink, liker seg best alene, interessert i naturfag og vitenskap, moden for alderen Jente 16 år - glad i å henge med venner, opptatt av musikk, klær og sminke, danser på fritiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 8. november 2013 #2 Del Skrevet 8. november 2013 Gutt eller jenta på tre år: bukken bruse på badeland. Den har i allefall vært veldig populær her lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 8. november 2013 #3 Del Skrevet 8. november 2013 9, 10 og 11: guinnes rekordbok, eller den boken om justin bieber, hvis de liker han. 16: Harry Hole-bøkene av jo Nesbø, Ida's dans, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 9. november 2013 #4 Del Skrevet 9. november 2013 3-åringene ville jeg nok kanskje gitt Morgentåkedalen av Jan Deberitz (den er så fin) eller eventyrsamlinger, perfekt til nattaeventyr 9-åringen er kanskje i målgruppa til bøkene om Kurt av Erlend Loe? 10-åringen, er hun skikkelig hestejente? Bøker om hestestell, ridning eller feks horsemanship kan kanskje falle i smak, og også komme til nytte 11-åringen som er moden for alderen ville jeg kanskje vurdert en klassiker til, feks Dracula av Bram Stoker eller Frankenstein av Mary Shelley. Jeg var veslevoksen selv på den alderen og elsket de to bøkene. Frankenstein er kanskje ekstra aktuell siden hun er interessert i vitenskap? Er 16-åringen glad i å lese generelt? Om hun leser mer avanserte ting enn Twilight ville jeg kanskje gått for George Orwell, 1984 eller Animal Farm (Kamerat Napoleon på norsk) burde være passende, det pleier å være pensum på vgs i UK hvertfall. Andre gode alternativer er Catch 22 av Joseph Heller, Catcher in the Rye av J.D. Salinger eller One Flew Over the Cuckoo's Nest (Gjøkeredet) av Ken Kesey. Om hun er komfortabel med å lese nynorsk er også Bipersonar av Carl Frode Tiller en god, fengende bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #5 Del Skrevet 9. november 2013 Gutten og jenta på tre år: Da lille Larsens hus blåste bort - Jakob Martin Strind Jumbo som dro ut i verden - Thorbjørn Egner Anonymous poster hash: d41ee...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 9. november 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 9. november 2013 Tusen takk for gode tips. Nå har jeg mer å gå etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå