Gå til innhold

Welbutrin og vektnedgang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om det er noen som har erfart å gå ned i vekt på welbutrin? Jeg begynte på welbutrin for ca 1,5 mnd siden, og i dag oppdaget jeg at jeg har gått ned 4,5 kg bare den siste mnd. Jeg har ikke trent eller prøvd å slanke meg.

Det er jo selvsagt en grunn til at jeg går på de, så er usikker på om det er tablettene som står bak vektnedgangen, eller at jeg bare er så deprimert at jeg spiser enda mindre (uten å være klar over det). Jeg hadde fra før (antakeligvis pga. depresjon) allerede gått ned 4 kg, men det var over flere mnd, så reagerte iikke på det.

Det er ingen fare altså, både var og er normalvektig. Men det er årevis siden vekten min var så lav. Vi snakker nærmere ti år. Så noe er tydeligvis endret. Jeg håper liksom at det er welbutrin i seg selv, og ikke det at jeg spiser ekstremt lite (jeg har alltid spist veldig lite, ca 800 - 1000 kcal om dagen, så jeg skjønner det er litt alvorlig om jeg har begynt å spise enda mindre..)

Anonymous poster hash: 0cf6b...0db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nedsatt matlyst er veldig vanlig med Wellbutrin, så prøv å lag deg en matplan slik at det blir lettere å få rutiner på spisingen.

Selv er jeg sånn som gjerne kan gå 10+ timer uten mat, jeg må rett og slett minne meg selv på å spise.

Så det å ha mat i skapet jeg har lyst på og som går fort å tilberede er alfa og omega.

Skrevet

Nedsatt matlyst er veldig vanlig med Wellbutrin, så prøv å lag deg en matplan slik at det blir lettere å få rutiner på spisingen.

Selv er jeg sånn som gjerne kan gå 10+ timer uten mat, jeg må rett og slett minne meg selv på å spise.

Så det å ha mat i skapet jeg har lyst på og som går fort å tilberede er alfa og omega.

Takk for svar! Det er sikkert noe i det ja. Jeg er og har alltid vært slik selv. Frokost må jeg ha, men så kommer jeg ikke på å spise igjen før sent på kvelden. Jeg må nok planlegge litt bedre om jeg skal få i meg mer mat ja.

Anonymous poster hash: 0cf6b...0db

Skrevet

Det er faktisk en del som må slutte på den medisinen fordi de går ned for mye i vekt. Noen gjenvinner riktignok matlysten når kroppen har balansert seg på den nye medisinen.

Matplan er lurt. Eventuelt kan du kombinere Wellbutrinen (eks. halv dose) med en SSRI som for eksempel Cipralex, som kan jevne ut vektnedgangen og øke matlysten. Og søvn, hvis du sliter med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...