Gå til innhold

Eggløsning.


Glossy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan ha mens selv om man ikke har eggløsning, og det er veldig frustrerende at ikke mens er garanti for eggløsning! :-(

Jeg har ingen anelse om hvordan det går til... :roll:

Det er visst en del av oss som har enkelte eggløsnings-frie sykluser. Men så lenge man vanligvis har el, så er det jo ikke noe å tenke på... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillen: Jøss, hva er det som kommer ut da-a? Når det ikke er et ubefruktet egg...? Skjønner meg visst ikke helt på denne kvinnekroppen enda jeg er i besittelse av en :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner lite av denne kvinnekroppen jeg og. Nesten slik at min tilkommende vet mer enn meg :hoho:

Men jeg har hørt om noe greier om at noen, gjerne overvektige kvinner ikke får eggløsning eller noe. Så da minsker muligheten for å få barn.. ?? noen som vet noe om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillen: Jøss, hva er det som kommer ut da-a? Når det ikke er et ubefruktet egg...? Skjønner meg visst ikke helt på denne kvinnekroppen enda jeg er i besittelse av en  :ler:

Nå heter ikke jeg lillen, men jeg svarer alikevell jeg....

Selv om du ikke har eggløsning, så vil alikevell livmorslimhinnen kunne utstøtes med jevne/ujevne mellomrom. Dette kalles egenltig ikke mens, men en "menslignende blødning".

Det KAN være mulig å se forskjell på hva som er mens og hva som er jukse-mens om en kjenner sin egen kropp godt, men vanligvis så legger du ikke merke til hva som er hva heller - siden de er så like....

_____

Glossy: Det er ingen automatikk i at det er de overvektige som ikke har eggløsning - dette kan også de såkalte tynne ha...

Det som vanligvis er felles når det gjelder manglende eggløsning er at det er hormon-ubalanse i kroppen, eller at det er "diverse sykdommer" (som PCO/PCOS) som foråsaker dette. Slike ubalanser og sykdommer kan alle få - uansett kroppsstørrelse.

Det som kan være en av "bivirkningene"/symptomene til disse "feilene", er ofte vektøkning - selv om en ikke trenger å ha gått opp et gram. Er jo forskjellig hvilke birvirkninger/symptomer en har på forskjellige sykdommer.....

(Og selvfølgelig minsker muligheten for å få barn om en ikke har eggløsning - det er jo et ganske vesentlig punkt "i programmet" ) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pilla

men hvis man lurer på dette, kan man finne det ut ved en vanlig eggløsningstest? jeg tror ikke jeg har EL i det hele tatt, ser for meg at en slik test man kjøper på apoteket ikke er nok....erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt disse testene som en kjøper på apoteket. Den dagen jeg trodde jeg skulle få utslag ble den negativ, men dagen etter viste det utslag. Så på meg fungerte det. Nå vet jeg iallefall ha jeg har eggløsning i det hele tatt. Jeg ville anbafallt dette, men leser at mange ikke får det til. Er nnok beldig individuellt. Men det er nok verdt å prøve. På denne måten har en jo litt peiling... Lykke til Pilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...