Gå til innhold

magesmerter:(

Anette84

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med store magesmerter, hver dag... ofte etter jeg har spist. Dette fører til at jeg får mye fravær på skole. Men jeg klarer ikke konsentrere meg uansett når jeg er der og har smertene. Jeg har vært til utrolig mange undersøkelser, f.eks: ultralyd, gastroskopi? (svelge slangen), fotsoneterapi, gynekolog... u name it. Det er akkurat som at det skjærer i magen min, og det hender at jeg svimer av. Men har ikke problemer med diare, forstoppelse, oppkast eller lignende. Og dette er ikke psykisk, det merker jeg pga av at jeg har hat angst problemer før, og dette er helt annerledes.. jeg gleder meg til å være med venner, og depper når jeg ikke kan gå på skolen.. noen andre som har samme problem, forslag til noen andre undersøkelser jeg kan ta? jeg tar vel i mot alle råd, er drittlei!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Det kan være matallergi eller rett og slett stress??

Selv plages jeg av nervøs tykktarm.. noe som har kommet at dårlig kosthold over en periode(spiser for sjelden og stresser ofte når jeg spiser). Det kommer spesielt når jeg stresser eller har mye å tenke på/bekymre meg over. Hos meg er det sterke luftsmerter i magen som ender opp i diare. (Det gir seg når jeg får vært på do et par ganger).

Be legen sjekke om du har allergi for forskjellige typer mat. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matallergi er det ikke lenge siden legestanden begynte å ta på alvor.... Gjør ikke din lege det: gå til en annen eller prøv at homeoterapaut (heter det ikke det), mage har fått hjelp der. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mange forskjellige matallergitester, tror ikke det kan være det... eller, jeg tenkte at kanskje jeg kan være allergisk mot gjær? noen som er det? hvordan tar du en sånn prøve? Noen som kan fortelle meg mer om hva som skjer hos en homeopat? icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil anbefale deg å prøve Moducare disse får du på helsekost eller du kan søke på nettet og kjøpe dem der.Jeg gikk i 4 mnd. å hadde så vanvittig vondt i magen,betente slimhinner i tarmsystemet mente legen.Jeg leste om disse tablettene i Allers der en dame med ulcurøs colitt hadde brukt dem med stort hell. Utrolig nok virket de også på meg, nå er det kaffe og meget sterk mat jeg må være forsiktig med. Prøv dette det virker garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solskinn

Hei!

Ikke alle matallergier viser seg på test. Ofte er vi intollerante for ulike ting, dvs vi tåler veldig lite. For eksempel er det mange voksne som er intollerante for mat.

En stund tilbake kunne jeg ikke spise uten at jeg fik vondt i magen og ble kvalm etterpå. Nå har jeg lagt om kostholdet og har det mye bedre.

Mitt tips er å fölge med på hva du spiser og hvordan du har det etterpå. Kutt ut alle melkeprodukter (inkl ost etc) og se om det hjelper osv.

Jeg spiser i dag ost og litt is innimellom, men jeg måtte holde meg LANGT borte fra det ganske lenge för magen min aksepterte det igjen. Jeg kan også få utrolig vondt i magen når jeg spiser for "tung" mat (mye kjött...) fordi jeg rett og slett ikke klarer å fordöye det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...