Gå til innhold

Naziklubben

Fremhevede innlegg

Skrevet

FrP er det eneste partiet på stortinget i nyere tid som har foreslått internering av utlendinger. Det sier litt.

Anonymous poster hash: 525ef...d7e

:fnise: :fnise: :fnise: Du har virkelig ikke peiling :skratte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise: :fnise: :fnise: Du har virkelig ikke peiling :skratte:

Tar jeg feil?

Skrevet

Tar jeg feil?

Du sammenligner helt feil ja.

• Liker 1
Skrevet

FrP er det eneste partiet på stortinget i nyere tid som har foreslått internering av utlendinger. Det sier litt.Anonymous poster hash: 525ef...d7e

Utlendinger uten opphold ja, akkurat slik de gjør i Hellas, USA, Danmark osv. pk-erne dummer seg ut igjen

Anonymous poster hash: 1aa45...225

Skrevet

Haha. Jeg tenkte med en gang på OJ sin karakter "nazi per" den koslige nazisten.

Anonymous poster hash: a9c0d...308

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei,

Jeg syns at 2. verdenskrig og nazisme og sånt er veldig spennende. Så det hadde vært veldig interessant å få høre litt om hva folket på KG mener om nazisme, rett og slett lage en liten "naziklubb".

Så hva mener dere om nazisme? Er dere for eller imot? Eller er det kanskje noen elementer dere er for, og andre dere er imot?

Personlig stiller jeg meg nøytral i spørsmålet, men bare for å få diskusjonen gående kan jeg jo slenge ut følgende påstand:

Nazisme er bra. Nazistene løftet en nasjon som lå med brukken rygg til å bli en militær og økonomisk stormakt. Hadde det ikke vært for at de forsøkte seg på to fronter på en og samme gang, ville nazistene ha lagt under seg hele Europa. Det eneste som var litt dumt var den rasistiske biten, men samtidig var det jo naturlig at de satte folk de annså som fiender av Riket i leire, slik også Amerikanerne gjorde med mange Amerika-Japanere. Forskjellen var kanskje hovedsaklig den at Riket tapte krigen, og med en nasjon i ruiner og et sultende folk ble ikke mat til fangene, fiender av Riket, noe som kunne prioriteres.

Kjør debatt!

Anonymous poster hash: 64f13...086

Ehh litt dumt? hva feiler det deg egentlig?

Gjest BettyBoop
Skrevet

De var skremmende dyktige. Verden hadde nok vært et bedre sted i dag og vært mer teknologisk utviklet og vi hadde nok hatt bosetninger på Mars om de hadde vunnet(noe de kunne gjort hadde bare generalene styrtet Hitler før han ble stormannsgal). Det strenge Nazi regimet hadde nok blitt ganske mildt og snilt i vår moderne tid slik som verden er i dag. Med tanke på hvor nære de var på å erobre hele verden så kan skal det ikke ses bort i fra at de kanskje hadde rett. At de virkelig var overlegne.

Anonymous poster hash: 35f9b...190

mildt og snilt tror jeg ikke det hadde blitt. Hadde nazistene tatt over europa hadde det blitt et helvete.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Nazistene var geniale inntil de (Hitler...) ble stormannsgale og bestemte seg for operasjon Barbarossa sommeren -41. Inntil da hadde de dundret gjennom hele Europa og blant annet lagt under seg en såpass mektig nasjon som Frankrike på 6 uker. Den godeste J. F. Kennedy lovpriste nazistene kort tid før de bestemte seg for å invadere Polen.

Når Tyskland hadde 95% av sine falne fra 1941-44 i fronten mot øst sier det seg selv det ble skjebnesvangert.

Hadde de heller holdt stand der de var, droppet Sovjet, tatt siste bastion mot vest (Storbritania) og gjort dette til sitt "tredje rike" og bygd seg sterkere derfra, så kunne verdenskartet for nazistene sett ut slik det gjorde for Romerriket i lange tider. Vi ville kanskje den dag i dag alle snakket tysk.

Eneste aberet ville vært atombomben. Amerikanerne utviklet bomben først, og ville nok sluppet de som ble brukt over Japan mot Tyskland istedet.

Nazismen var genial (og enkel..) for tyskernes suksess (inntil 1941). Ideologien gjorde det mulig å samle og hjernevaske hele folket til å tro de var overlegne og uovervinnerlige. Uten dette var det ikke mulig å underlegge seg Europa på så kort tid som tyskerne gjorde.

Feks det territorium Romerriket utgjorde før dets fall brukte romerne gradvis gjennom flere hundre år for å oppnå. Nazistene greide tilsvarende utvidelse på bare 2 år (1939-41).

Kanskje ikke tilfeldig at jødeutryddelsene virkelig skøt fart for nazistene i 1942. Hitler skjønte nok innerst inne de var på retur etter å ha smakt på den første russiske vinteren og lot hatet sitt blomstre med å iherdig ta livet av alle de han foraktet (jøder, sigøyene, tatere, slavere, homofile, politiske motstandere).

En ting ble nok klart for Hitler, om hans drøm om et tredje rike ikke gikk veien, så skulle han ihvertfall greie å drepe så mange som mulig av de han hatet av de som var i hans varetekt.

Stormannsgal var han da hele veien. Mannen var mentalt syk

Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=t7v_TYQmAsI

Anonymous poster hash: a9c0d...308
  • Liker 1
Skrevet

TS, dette er vel en tulletråd?

Hvis ikke synes jeg virkelig at du bør opprette en ny tråd og kalle den for Stalinklubben.

Anonymous poster hash: 4ec30...97c
Skrevet

Det som er mest trist med nazistene er at dere forakter menneskeliv og tror dere er bedre enn andre!

Omtrent slik som lederne i Nord Korea med andre ord.

Anonymous poster hash: bf45c...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...