AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Er det gjengs oppfatning at når dere avslutter noe med en dame, så vil hun alltid enten a) være venner fordi hun håper det skal bli noe mer senere hvis hun bare holder deg i livet sitt b) være venner fordi hun skal prøve å gjøre deg sjalu c) late som om hun er helt ok med det, men er det egentlig ikke d) være rasende og hjerteknust, men prøver å lure deg til å tro noe annet e) spille et spill for å få deg på kroken igjen ? Står det i en PUA-bok eller noe sånt? Er det virkelig så utenkelig at en dame er helt ok med å ende et forhold eller en greie, og dypest i det dypeste dype gjerne vil være bare venner, frie, lykkelige og gode mot hverandre? Anonymous poster hash: 5c0da...792 2
HandymanOslo Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Vi gutter liker vel å tro at vi har kontrollen og draget, så du dekker nok de fleste situasjoner med de fem punktene dine. Men: Gutter med litt mer erfaring og selvtillit vet at det også er naturlig at man ender forholdet som venner - og forblir det. Dårlig erfaring tydeligvis? 1
Gjest .-L-. Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 (endret) Er det gjengs oppfatning at når dere avslutter noe med en dame, så vil hun alltid enten a) være venner fordi hun håper det skal bli noe mer senere hvis hun bare holder deg i livet sitt b) være venner fordi hun skal prøve å gjøre deg sjalu c) late som om hun er helt ok med det, men er det egentlig ikke d) være rasende og hjerteknust, men prøver å lure deg til å tro noe annet e) spille et spill for å få deg på kroken igjen ? Står det i en PUA-bok eller noe sånt? Er det virkelig så utenkelig at en dame er helt ok med å ende et forhold eller en greie, og dypest i det dypeste dype gjerne vil være bare venner, frie, lykkelige og gode mot hverandre? Anonymous poster hash: 5c0da...792 Synes ikke det er så utenkelig nei. Hvis hun sier at hun vil være venner så går jeg jo ut i fra at det er det hun vil og forholder meg til det. Pua-bøker sier ingenting om de punktene du listet opp over. Sier heller at hun har lyst å ha deg som en venn fordi hun ikke er tiltrukket av deg lengre. Endret 7. november 2013 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 (endret) Vi gutter liker vel å tro at vi har kontrollen og draget, så du dekker nok de fleste situasjoner med de fem punktene dine. Men: Gutter med litt mer erfaring og selvtillit vet at det også er naturlig at man ender forholdet som venner - og forblir det. Dårlig erfaring tydeligvis? Snip Endret 7. november 2013 av .-L-.
Trapp Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 De har nå alle vært sjeleglad for å bli kvitt meg, ihvertfall, så kan ikke si jeg kjenner meg igjen i den "gjengse oppfatningen".
Gjest Eurodice Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Jeg skiller meg ut, tydeligvis. Jeg er av den oppfatning at er det slutt, så er det slutt. Jeg har ikke behov for å omgås videre, selvom flere menn har ringt og sendt meldinger og gjerne vil at vi skal ha kontakt. Det har ingenting med sårede følelser å gjøre. Det er oftest jeg som bryter. 1
Nowayback Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Jeg skiller meg ut, tydeligvis. Jeg er av den oppfatning at er det slutt, så er det slutt. Jeg har ikke behov for å omgås videre, selvom flere menn har ringt og sendt meldinger og gjerne vil at vi skal ha kontakt. Det har ingenting med sårede følelser å gjøre. Det er oftest jeg som bryter. Jepp, er stort sett damene som gjør det.
Gjest Eurodice Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Jepp, er stort sett damene som gjør det. Nå er jeg ganske mye eldre enn deg. Menn med issues og/eller sære nykker og vaner orker jeg ikke å forholde meg til. Særboer er en boform som passer meg utmerket . 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Vi gutter liker vel å tro at vi har kontrollen og draget, så du dekker nok de fleste situasjoner med de fem punktene dine. Men: Gutter med litt mer erfaring og selvtillit vet at det også er naturlig at man ender forholdet som venner - og forblir det. Dårlig erfaring tydeligvis? Vel, det har vært et par tilfeller det siste året som har satt meg litt ut... Dumt hvis det er en etablert sannhet i visse PUA-kvinnesinnsanalytiske miljøer at det er sånn, men du har sikkert rett - det handler om erfaringsnivå og selvfølelse Anonymous poster hash: 5c0da...792 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Synes ikke det er så utenkelig nei. Hvis hun sier at hun vil være venner så går jeg jo ut i fra at det er det hun vil og forholder meg til det. Pua-bøker sier ingenting om de punktene du listet opp over. Sier heller at hun har lyst å ha deg som en venn fordi hun ikke er tiltrukket av deg lengre. Bra Sånn tenker jeg også, men tydeligvis ikke alle. Bøkene gjør det kanskje ikke, men jeg har hørt en hel del kompiser overanalysere seg frem til hva eksen egentlig prøver på, og jeg vet en del av dem henger en del på PUA-fora. De PUA-forfatterne burde forresten ta med "Hun kan også ha lyst til å ha deg som venn uansett hvor tiltrukket hun er eller hvor mye potensiale hun ser, fordi du er en sånn som leser taktisk PUA-litteratur eller bare er for umoden eller selvopptatt, og hun har vært ned den veien før og vet when to cut loose" Anonymous poster hash: 5c0da...792 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Hva har det med selvtillit å gjøre? For min del så er det mer at jeg ikke ønsker å være venner med damen jeg vil være sammen med. Jeg har ikke dårlig selvtillit Det er snakk om når man ikke vil være sammen med dem Hvis dama er moden, aksepterer situasjonen veldig godt men likevel ønsker å ha han i livet sitt som en venn, tror jeg modne menn tar det som face value. En kompensatorisk overselvsikker (umoden) mann derimot, vil kanskje ha så sterkt behov for at dama egentlig skal ville ha han uansett, at han er mer likely å overtolke masse greier inn i det hun sier, som til eksempel MCQ'en i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: 5c0da...792
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Jeg skiller meg ut, tydeligvis. Jeg er av den oppfatning at er det slutt, så er det slutt. Jeg har ikke behov for å omgås videre, selvom flere menn har ringt og sendt meldinger og gjerne vil at vi skal ha kontakt. Det har ingenting med sårede følelser å gjøre. Det er oftest jeg som bryter. For meg og en del andre jeg kjenner varierer dette fra situasjon til situasjon. Ser man potensialet for et godt vennskap er det bare unødvendig å gi avkall på det, selv om man tilfeldigvis har hatt noe - så lenge man har følelsene under kontroll. Anonymous poster hash: 5c0da...792
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Er det virkelig så utenkelig at en dame er helt ok med å ende et forhold eller en greie, og dypest i det dypeste dype gjerne vil være bare venner, frie, lykkelige og gode mot hverandre? Over mitt lik! Anonymous poster hash: 8c5df...bcd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Over mitt lik! Anonymous poster hash: 8c5df...bcd Hvorfor? Anonymous poster hash: 5c0da...792
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 Hvorfor? Anonymous poster hash: 5c0da...792 Ikke noe. Cyber-tourettes. Og nei, det er ikke utenkelig i det hele tatt. Når jeg tenker meg om, er det faktisk sånn jeg har fått de jentevennene som jeg har. Anonymous poster hash: 8c5df...bcd
Marie90 Skrevet 7. november 2013 #16 Skrevet 7. november 2013 (endret) Jeg er kvinne, og jeg tenker akkurat det samme. Hun vil ha kontakt, til tross for at hun vet at et vennskap er usannsynlig. Det er ikke "PUA" eller "game" - det er common sense, og alle menn som har erfaring vet det. Det handler ikke om selvopptatt, men realisme. Å "forbli venner" er bare tull, dersom hun er en omgjengelig dame har hun nære venninner og hun trenger ikke å holde fast ved et mislykket forhold for å ha selskap. Å beholde kontakten med en eks er ikke normalen - det er unntaket. Det er over. Aksepter det. http://www.therulesrevisited.com/2012/07/no-you-cant-be-just-friends.html Endret 7. november 2013 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 Ikke noe. Cyber-tourettes. Og nei, det er ikke utenkelig i det hele tatt. Når jeg tenker meg om, er det faktisk sånn jeg har fått de jentevennene som jeg har. Anonymous poster hash: 8c5df...bcd Og sånn har jeg fått flere av guttevennene jeg har Det har aldri vært problematisk, og det har sikkert noe å gjøre med at de var like avslappet som meg og ikke vurderte det til å kunne bli et problem. Problemer har det bare blitt i de tilfellene fyren har blitt 15 år i hodet og anklaget meg for å ville noe mer enn jeg gir uttrykk for. Anonymous poster hash: 5c0da...792
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #18 Skrevet 7. november 2013 Jeg er kvinne, og jeg tenker akkurat det samme. Hun vil ha kontakt, til tross for at hun vet at et vennskap er usannsynlig. Det er ikke "PUA" eller "game" - det er common sense, og alle menn som har erfaring vet det. Det handler ikke om selvopptatt, men realisme. Å "forbli venner" er bare tull, dersom hun er en omgjengelig dame har hun nære venninner og hun trenger ikke å holde fast ved et mislykket forhold for å ha selskap. Å beholde kontakten med en eks er ikke normalen - det er unntaket. Det er over. Aksepter det. http://www.therulesrevisited.com/2012/07/no-you-cant-be-just-friends.html Nå er både jeg og fyrene jeg dater en del eldre enn deg, og har vel funnet en ny dimensjon i livet hvor The Rules ikke gjelder lenger Anonymous poster hash: 5c0da...792
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #19 Skrevet 7. november 2013 Jeg er kvinne, og jeg tenker akkurat det samme. Hun vil ha kontakt, til tross for at hun vet at et vennskap er usannsynlig. Det er ikke "PUA" eller "game" - det er common sense, og alle menn som har erfaring vet det. Det handler ikke om selvopptatt, men realisme. Å "forbli venner" er bare tull, dersom hun er en omgjengelig dame har hun nære venninner og hun trenger ikke å holde fast ved et mislykket forhold for å ha selskap. Å beholde kontakten med en eks er ikke normalen - det er unntaket. Det er over. Aksepter det. http://www.therulesrevisited.com/2012/07/no-you-cant-be-just-friends.html ...Bortsett fra et par jeg har møtt det siste året, da, som tydeligvis har dårlige erfaringer på området fra før. (eller bare er påvirket av The Rules og annen fjortispropaganda) For det første er jeg og mange av mine venner levende bevis på at vennskap etter et forhold eller dating på ingen måte er urealistisk i mange tilfeller. The Rules kan ikke overbevise meg om noe annet. For det andre handler det ikke om å holde på et mislykket forhold for å ha selskap, men å fortsette å ha meningsfulle samtaler med et menneske man har en connection med. Jeg kunne aldri ha vært venner med en eks hvis jeg ikke var over han, men så lenge jeg er i acceptance-modus er det ikke noe problem. Det sagt, jeg skjønner at mange menn har dårlige erfaringer på området, og jeg vet at mange overvurderer sine evner til å være venner etter et brudd. Poenget mitt er bare at det er ikke alltid noe mer til det enn at dama funker helt fint med JF. Anonymous poster hash: 5c0da...792
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #20 Skrevet 7. november 2013 De har nå alle vært sjeleglad for å bli kvitt meg, ihvertfall, så kan ikke si jeg kjenner meg igjen i den "gjengse oppfatningen". Jeg er glad jeg ikke kjenner deg i utgangspunktet jeg... Anonymous poster hash: 5730d...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå