Harlekin Skrevet 8. november 2013 #41 Del Skrevet 8. november 2013 Å tenke at ullklær er sjuskete - da tenker jeg at man er dollete Gidameg, liksom. Skikkelige ullklær er fine. Uansett, barnehagen er ikke noe moteshow. Tenk mer på hva som er funksjonelt, ikke hva som er "nusselig" ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #42 Del Skrevet 8. november 2013 Boddy og strømpebukse, med jeans/bommulsbukse/snekkerbukse og genser over.Noe av det styggeste jeg ser er unger som flyr rundt i boddy og strømpebukse.Det koster lite å ta på ordenlige klær utenpå, så ungene ser velstellte og ordenlige ut. Det hender de glemmer å ta på 1 åringen buksen igjen etter de har vært ute, og jeg synes det ser så sjuskete ut, så den kommer fort på igjen ja! Anonymous poster hash: 98198...9a5 Det kan jo bli litt varmt...Anonymous poster hash: 88cd7...8f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 8. november 2013 #43 Del Skrevet 8. november 2013 Altså, å kalle barn "sjuskete" kun fordi de går i ullklær synes jeg er å sette ting på spissen - jeg håper ingen tolket min mening om at man ikke ser ferdig påkledd ut som noe sånt! Men det har seg jo sånn at barn er jo forskjellige. Da datteren min var nyfødt så sluttet jeg å bruke ull etter kun få ganger, fordi hun holdt på å svette ihjel. Samme med sønnen min (som nå er 6 uker), selv med kun en ullbody så blir han klam. Da datteren min ble året funket ull kjempefint, og jeg har aldri opplevd at hun har blitt for varm av en ullbody av normal aktivitet. Men igjen så kan hun jo også bruke en bomullsgenser/tskjorte/kjole over uten at hun blir for varm. noen er mer varmblodslig enn andre, det gjelder jo også oss voksne. Jeg synes folk går litt fort i forsvarsposisjon i slike diskusjoner, og det virker som at "dere" som kun leveres barna i body+strømpebukse tror at "vi" heller kler ihjel ungene våre fordi det er viktigere med utseende enn funksjon. Det er jo helt feil, på samme måte som at det er helt feil at ungene "deres" er sjuskete. Det kan godt hende at jeg tolker flere innlegg feil, det er ikke alltid lett å lese tonen i et innlegg, men jeg ønsket bare å sette ord på dette, da jeg synes mange gikk i unødvendig forsvarsposisjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 8. november 2013 #44 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg tenker bare på ungene som må ha på så mye klær inne. Det er varme i gulvet i vår bhg. Der skal en ettåring rulle rundt, i ullundertøy, bukse og genser? Fornuftig personale som kler av dem litt. Og jeg synes det er korttenkt å lage ekstraarbeid for personalet, når de allerede mister mye tid til samvær i bleieskift, måltider og påkledning. De vil jo helst bruke tiden på barna, lese en bok, tilby et fang og en sang osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 8. november 2013 #45 Del Skrevet 8. november 2013 Enig. Og småjenter i kjole, fryktelig upraktisk. Finnes jo ikke upraktisk. Største jenta mi bruker kjole hver eneste dag i bhg. Har aldri hemmet henne i lek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 9. november 2013 #46 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg tenker bare på ungene som må ha på så mye klær inne. Det er varme i gulvet i vår bhg. Der skal en ettåring rulle rundt, i ullundertøy, bukse og genser? Fornuftig personale som kler av dem litt. Og jeg synes det er korttenkt å lage ekstraarbeid for personalet, når de allerede mister mye tid til samvær i bleieskift, måltider og påkledning. De vil jo helst bruke tiden på barna, lese en bok, tilby et fang og en sang osv. Dette er jeg enig i, samtidig håper jeg ansatte i barnehagen har vett på å si i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 9. november 2013 #47 Del Skrevet 9. november 2013 Finnes jo ikke upraktisk. Største jenta mi bruker kjole hver eneste dag i bhg. Har aldri hemmet henne i lek. Ok. Jeg husker i allefall at jeg syntes kjoler var veldig upraktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 9. november 2013 #48 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg tenker bare på ungene som må ha på så mye klær inne. Det er varme i gulvet i vår bhg. Der skal en ettåring rulle rundt, i ullundertøy, bukse og genser? Fornuftig personale som kler av dem litt. Og jeg synes det er korttenkt å lage ekstraarbeid for personalet, når de allerede mister mye tid til samvær i bleieskift, måltider og påkledning. De vil jo helst bruke tiden på barna, lese en bok, tilby et fang og en sang osv. I vår barnehage er det ikke varme i gulvet og generelt gulvkaldt. Der er det altfor lite med bare strømpebukse nå som det er kaldere. Der har de aller fleste joggebukse utpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå