La Luna Skrevet 7. november 2013 #21 Del Skrevet 7. november 2013 Her leveres datteren min alltid med bukse og genser utenpå ullbody og strømpebukse/tights. Av to grunner: 1. Jeg synes ikke man ser ferdig påkledd ut uten, og 2. barn, spesielt så små skitner seg til etter en aktiv dag i barnehagen. Jeg vil heller vaske en bomullsgenser hver dag, enn ullbodyen. Av sistnevnte grunn har ungene mine på seg en t-skjorte over ullbodyen. Blir for varmt med genser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #22 Del Skrevet 7. november 2013 Min skal begynne i bhg nå, og jeg har ikke tenkt over at hun må se bra ut når hun er der:0 Jeg tenker at det er viktigst med behagelige og passe varme klær. Ser for meg at det blir mye ullbody med strømpebukse over nå i vinter. For meg er dette fine ordentlige klær, og mye mer riktig enn å pynte de opp i kjoler og varme lag. Vi har pene ullklær i god kvalitet:)Anonymous poster hash: 288b3...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 7. november 2013 #23 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg ville også hatt på tynn ullgenser, ullstilongs og sokker hvis vi hadde begynt med ull ennå. Det vil bli uaktuelt med andre klær over inne, særlig siden jeg har en varm gutt. Syns ikke det ser sjuskete ut (selv om det skal sies at jeg i slike ulltider syns det er morsomt å ha på andre klær i helgene, for variasjonens skyld). Men her har jeg ikke sett at de andre barna har begynt med ull før denne uka. Og huden til pjokken min tåler ikke ull akkurat nå om dagen. Regner med at det går seg til snart. Men må si jeg har lurt på om det blir dumt for ham å ikke ha ull innerst når det blir ordentlig kaldt ute. Er veldig glad i ull både innerst og som mellomlag, så håper huden hans blir bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullhjerte Skrevet 7. november 2013 #24 Del Skrevet 7. november 2013 Tynn ullgenser, tynn ullstilongs eller strømpebukse. Det har vi hatt siden september. Dongeribukser og andre bukser som ikke er joggebukser hemmer aktiviteten hans i stor grad. Joggebukser synes jeg ser mer slaskete ut enn pene ullbukser, feks fra Nøstebarn. Og uansett er ikke utseende førstepri når jeg sender avgårde ungen til en aktiv dag i bhg, - det er aktivitet og funksjonalitet. Ser forøvrig at det er lik klesstil på de fleste barna i bhg vår, så det er nok mange som tenker det samme :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 8. november 2013 #25 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg skjønner ikke hvilke ullklær dere bruker som ser så sjuskete ut at de må gjemmes. Joha sine ser f.eks ut som genser og bukse. Genseren like mye genser som en bomullsgenser, buksen mye finere enn joggebukse, ser ikke ut som tights/stillongs men en bukse med smal passform. Jeg har slike bukser i mørk grå, lys grå, brun, mørk blå. Begge barna mine går slik i bhg, 4-åringen med tynn genser i ull, 1-åringen med tynn body i ull. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 8. november 2013 #26 Del Skrevet 8. november 2013 Hvilke bukser er det Vilja, kan du linke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 8. november 2013 #27 Del Skrevet 8. november 2013 Ullbody og longs+sokker eller strømpebukse (ull). Jeg synes han er fin og funksjonell i ullklær. (Noe av det mest irriterende jeg vet er forøvrig disse artiklene om utelandske mammaer (gjerne amerikanske eller franske) som har flyttet til Norge og som synes det er så trist at alle barna her bare går i "stygge" ullklær...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. november 2013 #28 Del Skrevet 8. november 2013 Her går det i enten body eller trøye og stillongs og sokker. Alt i ull. Til nøds kan hun ha på seg en kjole/tunika over, men noe mer enn det fører til kokende unge. Som de andre sier: vi har fine og funksjonelle ullklær og hun ser ikke ut som en slask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 8. november 2013 #29 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg skjønner ærlig talt ikke den greia med at ungene må se bra ut i barnehagen. De er der for å leke, hoppe, sprette, danse, krype og stupe kråke, de trenger klær de kan bevege seg. Det verste jeg ser er unger i barnehagen i stive olabukser eller andre klær som hindrer bevegelse. Det er bare trist. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 8. november 2013 #30 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg skjønner ærlig talt ikke den greia med at ungene må se bra ut i barnehagen. De er der for å leke, hoppe, sprette, danse, krype og stupe kråke, de trenger klær de kan bevege seg. Det verste jeg ser er unger i barnehagen i stive olabukser eller andre klær som hindrer bevegelse. Det er bare trist. Enig. Og småjenter i kjole, fryktelig upraktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #31 Del Skrevet 8. november 2013 På vinteren går det mest i ull undertøy. Det er praktisk, og enkelt å putte henne inn i ytterklær. Jeg syns det fort blir ''stivt'' å gå i bomulls klær over. Har bevisst ikke kjøpt dongeri bukser til henne, for det er vanskeligere å bevege seg i. Jeg kler henne heller opp om vi skal på besøk eller i selskap. Syns dagen i barnehagen er lang, og da vil jeg heller hun skal være komfortabel enn ''opp pyntet''. I avdelingen vår er det litt variert med hvordan barna blir kledd. Men ved henting er de fleste barna i ullundertøyet sitt. Anonymous poster hash: e75bc...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 8. november 2013 #32 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg skjønner ærlig talt ikke den greia med at ungene må se bra ut i barnehagen. De er der for å leke, hoppe, sprette, danse, krype og stupe kråke, de trenger klær de kan bevege seg. Det verste jeg ser er unger i barnehagen i stive olabukser eller andre klær som hindrer bevegelse. Det er bare trist. Enig. I går måtte jeg hjelpe kameraten til sønnen min å få av olabuksa. Han fikk ikke til å klatre for beina ble så stive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 8. november 2013 #33 Del Skrevet 8. november 2013 Mine har alltid hatt body/ullbody om vinteren, ull-longs, og en joggebukse. Myke dongeribukser til nød, men jeg foretrekker joggebukser siden det er det de leker lettest i. Har som regel ikke noe over ullbodyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 8. november 2013 #34 Del Skrevet 8. november 2013 Enig. Og småjenter i kjole, fryktelig upraktisk. Hvorfor er det så upraktisk? Dattera mi går ofte i ullkjoler om vinteren, bomullskjoler om sommeren. Jeg ser ikke problemet? Hun har jo noe under, så det er bare å ta den av. Det tar to sekunder.. Små jenter syns det er gøy å pynte seg, ikke alltid så lett å si nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 8. november 2013 #35 Del Skrevet 8. november 2013 Hvorfor er det så upraktisk? Dattera mi går ofte i ullkjoler om vinteren, bomullskjoler om sommeren. Jeg ser ikke problemet? Hun har jo noe under, så det er bare å ta den av. Det tar to sekunder.. Små jenter syns det er gøy å pynte seg, ikke alltid så lett å si nei Kjoler hemmer jo bevegelsesfriheten (det er vanskeligere å klatre, krabbe, løpe etc i kjole), og jeg ser ikke poenget med å ikle barna noe som skal tas av når dress etc skal på. Men jeg er en evig pragmatiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. november 2013 #36 Del Skrevet 8. november 2013 Enig. Og småjenter i kjole, fryktelig upraktisk. Det skjønner jeg egentlig ikke. Jeg har tenkt at det må være ganske praktisk. Så lenge det ikke er en lang kjole vel og merke, må da det være like bevegelig som noe annet. Jeg skjønner ærlig talt ikke den greia med at ungene må se bra ut i barnehagen. De er der for å leke, hoppe, sprette, danse, krype og stupe kråke, de trenger klær de kan bevege seg. Det verste jeg ser er unger i barnehagen i stive olabukser eller andre klær som hindrer bevegelse. Det er bare trist. Jeg er enig i det med stive klær. Men vil samtidig slå et slag for sånne litt tynne, myke olabukser som ikke er trange. Vi har noen av disse og i tillegg noen ledige snekkerbukser. Jeg velger heller det enn joggebukser. Vi har et par joggebukser som ser ok ut, men jeg syns det ofte ser slaskete ut. Som de andre sier, er de ikke i barnehagen for å se pene ut, men når valget står mellom to jevngode alternativer, velger jeg det jeg syns er finest. Samme når jeg kan velge mellom å gå i bare ullstrømpebukse eller ullstilongs - da velger jeg det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 8. november 2013 #37 Del Skrevet 8. november 2013 Det skjønner jeg egentlig ikke. Jeg har tenkt at det må være ganske praktisk. Så lenge det ikke er en lang kjole vel og merke, må da det være like bevegelig som noe annet. Neida, det kan være at jeg ser problemer der de ikke er altså. Jeg husker bare fra jeg var liten at jeg syntes kjoler og skjørt var upraktisk fordi jeg ikke kunne løpe like fort, klatre eller hoppe tau med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 8. november 2013 #38 Del Skrevet 8. november 2013 Myke olabukser fungerer fint vår og tidlig høst, men om de skal under dress så blir de litt kaldere enn vanlige joggebukser, samt at de krøller litt i støvler etc. Ja, det er finere på, men ikke like praktisk. Så det bruker vi i helgene eller om vi skal noe om ettermiddagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 8. november 2013 #39 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Min son er no 5år, men har jo vore eittåring en gong,derfor svarar eg Min unge har frå dag nr 2 hatt på seg ull. Dei tre første åra hadde han ull året rundt. Eg leverte og leverer framleis sonen min med ullstillongs, ulltrøye, vanleg bukse og vanleg gensar. Og ull-labbar. Endret 8. november 2013 av Stjerner og planeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 8. november 2013 #40 Del Skrevet 8. november 2013 Myke olabukser fungerer fint vår og tidlig høst, men om de skal under dress så blir de litt kaldere enn vanlige joggebukser, samt at de krøller litt i støvler etc. Ja, det er finere på, men ikke like praktisk. Så det bruker vi i helgene eller om vi skal noe om ettermiddagen Enig, dette oppdaget jeg da jeg jobbet i barnehage selv. Etter det sluttet sønnen min å gå i barnehage i myke olabukser. For min del er egentlig det eneste relevante at han er varm, rein (når han leveres i hvert fall) og bevegelig. Om joggebukser ser slaskete ut i barnehagen kunne jeg ikke brydd meg mindre om, og jeg får masse skryt fra barnehagen for praktiske og gode klær til sønnen min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå