Gå til innhold

Dager som kroppen sier stopp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enkelte dager så vil ikke kroppen min henge med. Det kan være umulig å komme seg opp fra senga før i kveldinga. Da kommer jeg meg til sofaen. Problemer med å løfte armene. Føler meg helt utslitt og som om batteriet er dødt.

Jeg har vært hos legen og tatt masse tester. De finner ikke ut noe. Jeg sliter heller ikke psykisk. Jeg spiser sunt og trener noen ganger i uken(så sant jeg ikke er på bunn) Heldigvis så er jeg student så jeg kan tilpasse det litt til mine studier, men aller helst vil jeg bli frisk!

Noen som har noen lignende erfaringer? Tips til hva det kan være?

Hilsen desperat jente!

Anonymous poster hash: 5f827...560

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke være sikker på at du ikke sliter psykisk.

Om blodprøvene er fine, så er det jo ingenting galt med kroppen din, da er det enten underliggende, skjult sykdom ellers så er det psykisk. Stress gjør mye med kroppen din!

Jeg var fysisk syk lenge, og de testet meg for alt mulig, jeg følte meg helt fin i hodet og kunne ikke tenke meg at det var noe sånt, men det var det gitt. Måtte tilslutt bare innse at det var psyken.

Anonymous poster hash: d7bb7...29e
  • Liker 2
Skrevet

Stresset, deprimert...?

Anonymous poster hash: d197d...908
Skrevet

Har du blitt henvist videre fra fastlege? Feks til nevrolog?

Anonymous poster hash: e7ea4...38b
Skrevet

Dette er jo helt normalt, noen dager er man på topp andre dager helt på bånn. Trenger ikke være noe galt for det. Kroppen gir beskjed når den vil ha mer hvile.

Anonymous poster hash: 15379...298
Skrevet

Har du blitt henvist videre fra fastlege? Feks til nevrolog?

Nei, legen spurte bare om jeg var deprimert og det er jeg ikke. Så var han ferdig med den saken.

Skrevet

Dette er jo helt normalt, noen dager er man på topp andre dager helt på bånn. Trenger ikke være noe galt for det. Kroppen gir beskjed når den vil ha mer hvile.

Anonymous poster hash: 15379...298

Normalt? Tviler. Nær jeg har disse dagene klarer jeg ikke å løfte armene og å åpne en brusflaske er umulig. (Og jeg er vanligvis ganske sterk)

Skrevet

ME, kanskje..

Trodde det var mer konstant? Dette er bare ca. 1 gang hver 14.dag.

Skrevet (endret)

Jeg skal ikke på noen måte fortelle det hvordan du har det. Det vet du selvfølgelig best selv. Men det er viktig å understreke at vi ikke alltid er i kontakt med oss selv på det dype planet vi av og til trenger å gå til. Kan det hende at du har hatt noen vonde opplevelser i livet ditt? Noe du bare har skjøvet unna og bestemt deg for ikke å tenke på? Kanskje ligger det noe ubearbeidet inni deg og ber om oppmerksomhet? I så fall er det ikke rart at du blir sliten.

Uansett er det kroppen som sier ifra om at noe er i ubalanse. Om det ikke er psykisk, kan det godt hende det feiler deg noe fysisk selv om prøvene ikke viste noe. Det er ikke alt som testes i blodprøvene hos legen, jeg har for eks. funnet ut, etter flere år med uvanlig lav energi og hodepine (og utallige blodprøver), at jeg har alt for lite av et hormon. Det leste jeg meg frem til selv på nettet og nå som jeg har begynt å tilføre det hormonet til kroppen, føler jeg meg uendelig mye bedre. Så det er dessverre en del mystikk ute og går på helsearenaen og du må slett ikke gi opp bare fordi legen ikke fant noe.
Det mest tradisjonelle å testes for når man er slapp og sliten er jo jernmangel, ME (kronisk utmattelsessyndrom) og psykiske problemer/stress/utbrenthet. I hvert fall var det det jeg ble fortalt. Selvfølgelig får man også sånne selvsagte råd som å sove mer og spise sunnere, men ditt tilfelle høres litt for ekstremt ut til at en isbergsalat vil løse det.

+ Hvis du er åpen for mer alternative behandlingsmetoder, vil jeg på det sterkeste anbefale kinesologi/refleksologi. Kanskje det ser litt søkt ut, og jeg er absolutt ikke noen new age-tilhenger selv. Det er heller ingenting mystisk i behandlingen. Alt jeg vet er at hun jeg har gått til har funnet ut ting på 45 min som leger ikke har funnet ut av på flere år.

Endret av mckinley
Skrevet

Nei, legen spurte bare om jeg var deprimert og det er jeg ikke. Så var han ferdig med den saken.

Nevrolog har da ingenting med depresjon å gjøre..? Om jeg var deg ville jeg bedt om en henvisning til nevrolog, det kan være ting som ikke stemmer her.

Skrevet

Man kan ikke testes for ME

Anonymous poster hash: d4671...3b2

Skrevet

Nevrolog har da ingenting med depresjon å gjøre..? Om jeg var deg ville jeg bedt om en henvisning til nevrolog, det kan være ting som ikke stemmer her. Anonymous poster hash: e7ea4...38b

Nei :fnise: Men han ville ikke gjøre noe mer med det. Sa det ikke var noe å bekymre seg over. Det gjør jeg ikke heller. Jeg vil bare bli kvitt det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke på noen måte fortelle det hvordan du har det. Det vet du selvfølgelig best selv. Men det er viktig å understreke at vi ikke alltid er i kontakt med oss selv på det dype planet vi av og til trenger å gå til. Kan det hende at du har hatt noen vonde opplevelser i livet ditt? Noe du bare har skjøvet unna og bestemt deg for ikke å tenke på? Kanskje ligger det noe ubearbeidet inni deg og ber om oppmerksomhet? I så fall er det ikke rart at du blir sliten.

Uansett er det kroppen som sier ifra om at noe er i ubalanse. Om det ikke er psykisk, kan det godt hende det feiler deg noe fysisk selv om prøvene ikke viste noe. Det er ikke alt som testes i blodprøvene hos legen, jeg har for eks. funnet ut, etter flere år med uvanlig lav energi og hodepine (og utallige blodprøver), at jeg har alt for lite av et hormon. Det leste jeg meg frem til selv på nettet og nå som jeg har begynt å tilføre det hormonet til kroppen, føler jeg meg uendelig mye bedre. Så det er dessverre en del mystikk ute og går på helsearenaen og du må slett ikke gi opp bare fordi legen ikke fant noe.

Det mest tradisjonelle å testes for når man er slapp og sliten er jo jernmangel, ME (kronisk utmattelsessyndrom) og psykiske problemer/stress/utbrenthet. I hvert fall var det det jeg ble fortalt. Selvfølgelig får man også sånne selvsagte råd som å sove mer og spise sunnere, men ditt tilfelle høres litt for ekstremt ut til at en isbergsalat vil løse det.

+ Hvis du er åpen for mer alternative behandlingsmetoder, vil jeg på det sterkeste anbefale kinesologi/refleksologi. Kanskje det ser litt søkt ut, og jeg er absolutt ikke noen new age-tilhenger selv. Det er heller ingenting mystisk i behandlingen. Alt jeg vet er at hun jeg har gått til har funnet ut ting på 45 min som leger ikke har funnet ut av på flere år.

Tusen takk for tips! Jeg er absolutt villig til å teste ut. Hva slags ting er det hun har funnet ut av? Fysisk eller psykisk?

Skrevet

Tusen takk for tips! Jeg er absolutt villig til å teste ut. Hva slags ting er det hun har funnet ut av? Fysisk eller psykisk?

http://no.wikipedia.org/wiki/Kinesiologi

Hun jobber med sammenhengen mellom kropp og psyke. Ei venninne av meg var hos henne fordi hun hadde så vondt i nyrene, men ingen tilskudd for nyrene eller annen behandling hjalp. Kinesiologen fortalte henne at det ikke var noe i veien med dem, men at det var lungene hun kjente smerten fra. Hun måtte lære seg å puste bedre. For min egen del har jeg oppsøkt henne for flere ting. En gang kom jeg inn fordi jeg slet med uro og jeg skjønte ikke hva det kom av, da livssituasjonen min var stabil osv. Da fant hun ut at det var noe i veien med adrenalin-utskillelsen min, slik at jeg ble veldig stresset uten grunn. Jeg kan ikke forklare hva hun gjorde, men da jeg gikk derfra, var uroen borte.

Skrevet

+ at jeg også tenker du bør få en henvisning til nevrolog, bare for å sjekke. Syns legen din høres dårlig ut :S

Skrevet

Be om å få tatt vitaminstatus og sjekk stoffskiftet. Finner man ikke noe der vil jeg anbefale en vurderingssamtale med psykolog.

Ser du noe mønster? Hva har du gjort før disse symptomene oppstår? Hva har du spist?

Anonymous poster hash: 25422...f60

Skrevet

Med de symptomene ville jeg og sjekket stoffskiftet, samt også bedt om å bli testet for Addison.

Skrevet

Med de symptomene ville jeg og sjekket stoffskiftet, samt også bedt om å bli testet for Addison.

Jeg mener på at det ikke er så lenge siden jeg sjekket stoffskiftet. Men tusen takk for svar! Skal google Addison:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...