Gå til innhold

Hvorfor får kjedelige jenter kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, han syns faktisk det, før jeg hadde sagt noenting om de. Det er som sagt mye fester etc via min jobb og da har vi ofte med kjærester/venner etc. Disse jentene er sånn privat, tro meg! Og i helgen skal jeg på tur med de. Jaja. De er som sagt hyggelige, og jeg oppfører meg vanlig mot de, men henger mest med de andre som er mer lik meg.

Mener ikke at man må feste masse og gå med et tonn sminke for å ikke være kjedelig (fælt så mange som hengte seg opp i dette med sminke, det var bare et eksempel), men noen folk er det vanskelig å komme overens med. Bra det fins noen for alle!

TS

Anonymous poster hash: 16fb7...2d0

Eller, kanskje det har med kjemi og gjøre? Noen mennesker går bare ikke sammen, uten at det er noe galt med noen av dem. Personlig kjemi gjelder jo også ved vennskap, ikke bare kjæresteforhold.

Tror du de samme kvinnene ser på deg som gørr kjedelig også? Det er ikke sikkert de liker festegærne sminkedukker som må ha oppmerksomhet hele tiden og danser på bordene for å få det... Det kan jo hende de opplever dypere samtaler om politikk, samfunn og nyheter mye mer givende enn å prate med deg. Det gjør dem ikke kjedelige, bare anderledes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen er kjedelige, heller ikke jenter.

Hvis du finner noen kjedelig, er det fordi de har andre interesser enn deg.

Og det er bare kjedelig for deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Ja, han syns faktisk det, før jeg hadde sagt noenting om de. Det er som sagt mye fester etc via min jobb og da har vi ofte med kjærester/venner etc. Disse jentene er sånn privat, tro meg! Og i helgen skal jeg på tur med de. Jaja. De er som sagt hyggelige, og jeg oppfører meg vanlig mot de, men henger mest med de andre som er mer lik meg.

Mener ikke at man må feste masse og gå med et tonn sminke for å ikke være kjedelig (fælt så mange som hengte seg opp i dette med sminke, det var bare et eksempel), men noen folk er det vanskelig å komme overens med. Bra det fins noen for alle!

TS

Det jeg har uthevet her, tror jeg har mye med saken å gjøre. Det har litt med hvordan man er selv, og kjemien dem imellom.

Mange av mine tidligere kolleger vil nok beskrive meg som kjedelig. Jeg hilser god morgen når jeg kommer, takker for dagen når jeg går, og hører ofte heller andre diskutere enn å hive meg på selv. Dette snur ikke automatisk med en gang settingen er mer sosial enn jobb og kjæresten er med. Det er litt lettere å hive seg på småprat med noen, men det er det. Med ei venninne av meg derimot, kan jeg nesten være like skravlete som henne, og nesten for husvarm. Hun har heller aldri sett meg sjenert, så komfortabel er jeg i hennes selskap.

Men samtidig skjønner jeg litt hva du mener. En av mine tidligere kolleger virket ofte arrogant og kunne svare som om jeg var fem og ikke over tjue. (Nei, jeg har ikke sagt eller gjort noe for å provosere fram slike svar heller.) Jeg skjønner ikke helt hva mannen hennes ser i henne til tider, men det er sikkert noe som jeg ikke ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter ikke å undres over at jenter som har en personlighet like spennende som en bokhylle fra ikea får seg kjæreste. Kan dere gutter svare? For jeg forstår ikke.

Eksempel 1) Pen jente, ja, men har 0 humor og prater bare om TING. Materialistisk så det holder. Fatter ikke at noen menn orker å høre på sånn pisspreik. Og nå skal hun gifte seg.. Stakkars fyr.

Eksempel 2) Traust og kjedelig jente. Lite sminke, kjedelige klær, er 2-barnsmor og er ufattelig kjedelig.

Jeg vet om så mange jenter som er sånn, likevel får deg seg kjærester! Mens alle de fantastiske single jentene jeg kjenner sliter med å møte noen. Er hemmeligheten å oppføre seg så kjedelig som mulig, å kle seg så kjedelig som mulig?

Trodde menn likte selvstendige jenter med stil og egne interesser jeg.

Det kan jo hende menn gjør det. :vetikke: (Mange liker også at kvinnen er klart dummere enn dem - det gir et overtak.) Men det er nå engang flest kjedelige kvinner. Og det er også flest kjedelige menn. Folk flest er rett og slett gjennomsnittlige og vanlige. Og det er derfor mye lettere for gjennomsnittlige (kjedelige, om du vil) mennesker å finne seg en partner.

Kvinnen med guts og interesser har egenverdi i livet. Hun er på jakt etter en likeverdig partner. Med flest kjedelige menn må hun lete en stund. Og siden hun har noe å drive med og et liv for seg selv så er hun ikke fristet til å ta til takke med hvasomhelst for å ikke være alene. (noe mange av desse "vanlige" mennene og kvinnene gjør).

Kvinner med lav verdi (eller som tror de har lav verdi) er også statistisk sett oftere unge mødre. Dette fordi det forsatt ligger igjen en myte om at en ikke må prestere mer når en først er mor. (Jobb, utdannelse, ny partner etc)

Anonymous poster hash: 1bf6e...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten har virkelig tatt av!

Helt ærlig har jeg null tro på at pene jenter ikke får seg type. Men i teorien da, så kan jeg se for meg at det kan ha noe å gjøre med hva menn syns er pent,vs hva kvinner syns er pent.

Jeg har lest ting på KG om kvinner som klager på at menna ofte går etter damer som bruker for mye sminke og som får dem til å ligne på "bimbo" eller "klovner".

"Det er jo ikke pent!" sier de da. Men nå er definisjon på pent om til hver enkelt å lage.

Den forskjellen jeg har merket er at kvinner syns at "naturlige" kvinner type jennifer aniston er penest,mens gutter liker ofte litt mer ekstremt, litt mer seksuelt type skjønnhet som feks Megan Fox.

Å ligge med noen har med utseende å gjøre.

Å være kjæreste med noen krever mye mer enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gresshoppesang

Kan det være slik at de pene jentene uansett ikke vil ha de guttene som velger de såkalt kjedelige jentene?

I tillegg kan det være slik at disse guttene synes jenter som er morsomme og kan prate om alt mulig, rett og slett virker krevende og noen ganger direkte slitsomme?

Videre kan det være slik at disse guttene føler seg underlegne når de er sammen med en dame som stråler hele tiden og får masse oppmerksomhet? Noen gutter foretrekker det rolige og stabile. Uten at de higer etter spenning hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mannfolka skal vel ikke bare ha sex med de heller? Forstår ikke at menn orker høre på uinteressant pjatt om de nye skoene som naboen har kjøpt seg og at det er tilbud på grytekluter.. sånne totalt meningsløse samtaler er det disse jentene jeg nevner har!

Kanskje mennene rett og slett syntes at det du syntes er interessant er kjedelig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke modellpen, jeg er ikke stygg. Jeg har en helt plain klesstil, skiller meg sjeldent ut i mengden.

Likevel har jeg fra jeg var 15 alltid hatt lett for å finne kjærester. Jeg har måtte si nei, såre gutter og menn, og nesten omtrent hele tiden visst om noen som likte meg.

Jeg er ikke flørtende, ikke en player, aldri hatt ons. Men det jeg vet guttene og mannfolka falt for hos meg, er at jeg smiler ofte, baksnakker aldri, dømmer ingen, går overens med de absolutt aller fleste. Jeg var den i klassen som kunne dra på fest med metal-folkene, bimbo-gjengen og nerdene uten at jeg falt utfor på noen av festene.

Møter jeg et menneske, så ser jeg aldri på det ytre. Aldri vært opptatt av status, slik jeg får inntrykket av når det kommer til mange single og pene jenter.

Så det har også hatt litt å si, jeg har blitt kjent med personer for dem de er, og ikke det ytre. Har hatt kjærester som var den typiske natanerd, og har hatt kjærester som er sportslig, samt de klassiske kjekke (med noe mellom ørene).

Oppklarer dette noe?

Anonymous poster hash: d3f3c...6d6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke modellpen, jeg er ikke stygg. Jeg har en helt plain klesstil, skiller meg sjeldent ut i mengden.

Likevel har jeg fra jeg var 15 alltid hatt lett for å finne kjærester. Jeg har måtte si nei, såre gutter og menn, og nesten omtrent hele tiden visst om noen som likte meg.

Jeg er ikke flørtende, ikke en player, aldri hatt ons. Men det jeg vet guttene og mannfolka falt for hos meg, er at jeg smiler ofte, baksnakker aldri, dømmer ingen, går overens med de absolutt aller fleste. Jeg var den i klassen som kunne dra på fest med metal-folkene, bimbo-gjengen og nerdene uten at jeg falt utfor på noen av festene.

Møter jeg et menneske, så ser jeg aldri på det ytre. Aldri vært opptatt av status, slik jeg får inntrykket av når det kommer til mange single og pene jenter.

Så det har også hatt litt å si, jeg har blitt kjent med personer for dem de er, og ikke det ytre. Har hatt kjærester som var den typiske natanerd, og har hatt kjærester som er sportslig, samt de klassiske kjekke (med noe mellom ørene).

Oppklarer dette noe?

Anonymous poster hash: d3f3c...6d6

Du høres helt super ut! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får kjedelige jenter kjæreste? VS Hvorfor er de heite og spennende jentene single år etter år?

OT, men bare lurer.... Hvorfor denne endring, og hvordan kom dere fram til at disse "overskriftene" på noe som helst sett kan sammenlignes???

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet jo ikke hva de prater om når de er alene.

Når jeg er med mange mennesker, prater jeg gjerne overfladisk.

Men når jeg er med mannen min, har vi mange interessante samtaler, og vi prater gjerne om ting som jeg ikke prater med venner og kjente om.

Dessuten, samtaler jeg har med nære venner er gjerne annerledes enn samtaler jeg har med kjente og folk jeg ikke kjenner så godt.

Husk på dette TS, du vet ikke hvordan andre lever, du ser bare hvordan de er de få timene du er med de på fest eller på jobben.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det er det verste som finnes.

Haha, lurer på jeg er en av de ;) Ups. Jeg spyr ut upassende og "morsomme" kommentarer i tide og utide. Noen ganger får jeg latter, andre ikke. Men jeg er vel litt FOR opptatt av å ikke være en kjip, grå mus, uten humor, og som kun skal snakke "voksent" og seriøst - slik som mange jenter har en tendens til å gjøre. Føler presset på meg og at jeg burde vokse opp ;) Er jo tross alt snart 30 år

Anonymous poster hash: f7351...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme. Kan snart peke ut de rundt meg som garantert har type. De ser like ut, kler seg relativ likt. De følger strømmen til en viss grad, de har en utrolig platt personlighet. De smiler når det er forventet at de smiler. De er sjenerte blant andre. De våger ikke å slå av en prat med fremmede, for det er jo fryktelig skummelt. De sklir rett inn i den grå masse og har svært lite selvironi. (Dette er utrolig generalisertende) Jeg skjønner hva du mener! De jeg kjenner som har gjort mye spennende, som kler seg som de gidder eller vil, som ikke dilter etter venninner, som ikke strikker, som står på helt egene bein er ofte single.

Anonymous poster hash: 718c6...636
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det i grunnen er så enkelt at disse såkalt kjedelige jentene er mer motiverte enn disse såkalt spennende single.

Den som leter finner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Har lurt på det samme. Kan snart peke ut de rundt meg som garantert har type. De ser like ut, kler seg relativ likt. De følger strømmen til en viss grad, de har en utrolig platt personlighet. De smiler når det er forventet at de smiler. De er sjenerte blant andre. De våger ikke å slå av en prat med fremmede, for det er jo fryktelig skummelt. De sklir rett inn i den grå masse og har svært lite selvironi. (Dette er utrolig generalisertende) Jeg skjønner hva du mener! De jeg kjenner som har gjort mye spennende, som kler seg som de gidder eller vil, som ikke dilter etter venninner, som ikke strikker, som står på helt egene bein er ofte single. Anonymous poster hash: 718c6...636

Spennende jenter eller mangler de sosiale antenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det også være at pene jenter ( med bra humor og flott personlighet) er alt for kresen? Det er jo ikke bare bare å finne noen heller da. I butikkkøa på Rimi? Neppe. Så hvis man er lite på byen da, så er det kanskje ikke så lett å finne noen? Det skal ikke være lett :)

Ei på jobben min har vært singel i 8-9 år og er i slutten av 20årene. Hun er fantastisk vakker! Ligner på en rødløper-kjendis i hollywood. Sånn WOW faktor, I mine øyne iallefall .Hun er tvers gjennom god og snill, og har en kjempeflott personlighet! Hun henger med gutta hele tiden og har etter som jeg har forstått mange guttevenner. Hvorfor i all verden er hun singel er det flere som tenker.

Og når jeg tenker over det, så er alle de pene jeg vet om single, mens de som er mer "gråmus" er i et fast forhold, er gift, har barn osv.

Tar de jentene det de får ? Blir de fort forelska? Gjør de noe de pene jentene ikke gjør? Det er egentlig litt interessant

Anonymous poster hash: 73889...a48
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at alle de flotte single jentene er brente barn og har blitt såreg og derfor utilnærmelige...

Var en kronisk singel jente før- til jeg turte å la noen slippe inn...

Anonymous poster hash: 10f5e...0f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...