Gå til innhold

Hvorfor får kjedelige jenter kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et par faktorer. 1) Hun må være ok å se på, dvs normal ect. Utseende betyr mindre for mange menn enn damer tror. 2) Kjemi, dama trenger ikke være rakrettforsker såfremt vi har det trivelig sammen 3) Tilgjengelighet. Ei jente som viser interesse for meg og som faktisk gjør en "innsats" for å være ilag med meg er ti ganger så spennende enn ei "perfekt" chickas som forventer at jeg skal gjøre hele jobben for å bli kjent med hun. Du kan være så sexy og dyp du bare vil, gir du ikke de rette signalene blir man oversett på markedet.

"Kjedelige" damer får seg mannfolk fordi de byr på seg selv og ofte heller ikke har usaklige mengder med krav og spesifikasjoner.

Endret av codeman
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min fordomsfulle generalisering:

Kjedelige folk finner hverandre mye fortere, fordi de har lavere krav til personlighet.

Det vanskeligste med å finne en kjæreste for de som er særegne, spesielle, sprø og spennende er å finne en med matchende personlighet. Man går rundt i årevis som singel, og det har ikke nødvendigvis noe som helst med at menn ikke vil ha deg som kjæreste: det har med at man ikke finner den man faller for, er for kresen som noen folk kaller det. Man leter etter en med sterk personlighet, og fatter ikke romantisk interesse for spesielt mange man møter. Folk flest er nok kanskje litt for kjedelige, eller så har den en sterk personlighet men som ikke matcher med egen.

Men har man ikke noe særlig med personlighet så er det en enkel sak å finne en match i en like kjedelig fyr. De kjedeligste folka jeg kjenner har ALLTID kjæreste. Når et forhold tar slutt så er de i et nytt en måned etterpå. Og det er snakk om relativt langvarige forhold, ikke korte flørter. De er så runde i kantene og fargeløse at de evner å bli forelsket i og være sammen ned nesten hvem som helst så lenge de er normale mennesker som ser OK bra ut. Det sier jo seg selv at det at de bare trenger noen uker på å finne en ny mann i sitt liv ikke kommer av at de har så mye mer flaks enn andre som søker etter kjærlighet i årevis uten å treffe på Mr. Right. Det er jo fordi de ikke har noen spesielle krav utover at han er normalt smart, kjekk og snill.

Anonymous poster hash: 47d0f...afb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er sær...

Jeg har også en liste med "dealbreakere".

Det jeg har oppdaget er at den egentlig ikke betyr noe. Jeg velger ikke hvem jeg blir tiltrukket av. Når jeg blir forelsket i en jente er det en sterk følelse av at "det er noe med henne", noe jeg ikke greier sette fingeren på. Da betyr det meste på den lista lite.

Jeg blir lett satt ut av å lese her inne. "Kravlista" er visst alt som teller for mange.

Kan si de jentene jeg har vært forelsket i eller sammen med er veldig ulike. Har dog en tendens til å like de som er litt stille, rolige og "kjedelige". De er stort sett alt annet enn kjedelig når man kommer inn på dem. Så er jeg litt sånn som person selv.

Men ikke en gang det er noen regel...

Jeg greier ikke velge hvem jeg skal like og ikke...

Anonymous poster hash: 6d5b6...34b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sminke var bare et eksempel, da. Hun har bare en kjedelig stil og snakker om kjedelige ting.. 0 humor. Begrenset hvor spennende det er å snakke om gardiner og bakeoppskrifter.

Trodde menn likte damer som kunne prate om forskjellige ting? Må jo være like kjedelig for de å høre om skoene til naboen som det er for meg.

Anonymous poster hash: 16fb7...2d0

Noen intresserer seg for gardiner og bakeoppskrifter, andre for kanskje hekling, sjekking, drikking, hår og sminke, musikk, barn, friluft, trening, politikk, jobben sin, interiør, matlaging.... det kan være så mangt, og det meste kan virke kjedelig for de som har andre interesser.

Det at du synes de er kjedelige for at dere ikke har de samme intressene, gjør dem ikke kjedelige: det er jo ikke DU som er kjæresten deres heller. De deler nok noe med kjæresten sin som er litt mer privat og ikke blir lagt ut på Facebook/pratet om i et så offentlig rom. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsåvidt også hende at du fremstår som litt overfladisk eller noe, slik at de prater om disse emnene fordi de forsøker å ha noe å prate om med deg? Jeg prater iallfall med forskjellige venninner om forskjellige ting. Om jeg vet at venninnen min intresserer seg for musikk og bøker, så er det hva vi prater om over kaffen, om hun er intressert i kjendiser, hår og sminke, så blir det somregel det. Selv intresserer jeg meg spesielt mye for bøker (da innenfor en spesifikk sjanger), men deler forståelsen om at ikke alle deler den interessen for meg. Vi møtes da ofte på halvveien.

Anonymous poster hash: 6348d...825
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok av den typen du ser på som traust og kjedelig. Har aldri vært opptatt av klær, sminke og å være festens midtpunkt.
Jeg er ei stille, rolig og jordnær frøken. Og blir du kjent med meg så ser du at jeg har mye humor, er snill og tar vare på de i rundt meg.

Kan ikke svare for alle mannfolk, men jeg kan dele noe som hendte med meg, som omhandler det du tar opp.

Var veldig forelska i en kjekk(!) og snill gutt en gang, den typen som skjuler at han egentlig er en tøffel. Og han var nok en ''badboy'' den gang. Det var noe han selv var klar over og derfor så ville han ikke innlede noe med meg fordi han mente at jeg var ett ''koneemne'', en man slår seg til ro med.

Siden han ikke var klar til å slå seg til ro, så ville han heller gå for ''pen-og-se-på-puleemne-damer''.

Anonymous poster hash: b46c7...cee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er sær...

Jeg har også en liste med "dealbreakere".

Det jeg har oppdaget er at den egentlig ikke betyr noe. Jeg velger ikke hvem jeg blir tiltrukket av. Når jeg blir forelsket i en jente er det en sterk følelse av at "det er noe med henne", noe jeg ikke greier sette fingeren på. Da betyr det meste på den lista lite.

Jeg blir lett satt ut av å lese her inne. "Kravlista" er visst alt som teller for mange.

Kan si de jentene jeg har vært forelsket i eller sammen med er veldig ulike. Har dog en tendens til å like de som er litt stille, rolige og "kjedelige". De er stort sett alt annet enn kjedelig når man kommer inn på dem. Så er jeg litt sånn som person selv.

Men ikke en gang det er noen regel...

Jeg greier ikke velge hvem jeg skal like og ikke...

Hallo. Sånn er det jo for alle! Du blir bare satt ut fordi du tar ting for bokstavelig, eller så spiller du dum for å ødelegge andres poeng.

Få har en liste de driver og krysser av, vi blir enten forelsket eller så blir vi ikke det. Selv om folk faktisk har noen ønsker, så ender de jo alltid opp med å falle for noen som er på tvers av dette. Dette er normalen, så der lærte du noe nytt i dag. Du er ikke sær i det hele tatt.

Jeg faller for de jeg faller for, ofte vet jeg at de er helt feil for meg, men jeg må bare hoppe i det med hele hjertet likevel fordi jeg følger følelsene. Men det kan gå ÅR mellom hver gang jeg føler en intens tiltrekning til en person, imens for andre så går det et par dager mellom hver gang de møter noen som de drømmer om samme natt når de går og legger seg.

Nå som du kanskje skjønner hva som menes med "krav" her så kan du lese innlegget mitt en gang til. Jeg kan jo prøve å formulere poenget mitt annerledes og uten å bruke ordet "krav": Kjedelige folk blir forelsket oftere, fordi det er flere kjedelige folk å ta av. Folk som av en eller annen grunn ikke får sommerfugler i magen før de møter en eller annen helt spesiell person som har en helt spesiell karisma (og ikke spør hvordan den skal være, for det er det ingen som vet) forelsker seg sjeldnere.

Du får det til å virke som om folk faktisk sitter med lister, og at dette liksom er problemet. Folk flest gjør ikke det, det er veldig vanskelig å vite hva som gjør at man faller for en person og ikke for en annen.

Skulle ønske jeg bare hadde en liste hvor jeg hadde automatisk vært forelsket dersom han passet inn i den, det hadde vært uendelig mye lettere enn å bare følge hjertet/kåtheten som jeg alltid har gjort.

Anonymous poster hash: 47d0f...afb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter ikke å undres over at jenter som har en personlighet like spennende som en bokhylle fra ikea får seg kjæreste. Kan dere gutter svare? For jeg forstår ikke.

Eksempel 1) Pen jente, ja, men har 0 humor og prater bare om TING. Materialistisk så det holder. Fatter ikke at noen menn orker å høre på sånn pisspreik. Og nå skal hun gifte seg.. Stakkars fyr.

Eksempel 2) Traust og kjedelig jente. Lite sminke, kjedelige klær, er 2-barnsmor og er ufattelig kjedelig.

Jeg vet om så mange jenter som er sånn, likevel får deg seg kjærester! Mens alle de fantastiske single jentene jeg kjenner sliter med å møte noen. Er hemmeligheten å oppføre seg så kjedelig som mulig, å kle seg så kjedelig som mulig?

Trodde menn likte selvstendige jenter med stil og egne interesser jeg.

Du har rett i at nesten alle kan få seg kjæreste bare man er realistisk nok til å kunne like noen av de man faktisk har sjans på. Så lenge det fødes omtrent like mange jenter som gutter vil forholdet mellom menn som ønsker en å dele livet med og kvinner som ønsker det samme være tilnærmet 1:1. Derfor er forholdene på partnermarkedet ganske jevne. (i motsetning til sexrelasjonsmarkedet der kvinnen har et kraftig overtak). Det betyr at det ikke bare er 7-ere, 8-ere og 9-ere som kan få seg kjæreste, men alle, av begge kjønn, mer eller mindre, uavhengig av din attraktivitet.

På den annen side er det en forutsetning at du faktisk ikke føler deg for god for menn på ditt eget nivå, og det er det jo noen som gjør, derav det berømmelige prinsessesyndromet. Det er imidlertid ikke riktig at dette syndromet er særlig utbredt blant de mest spennende og attraktive damene, de som sliter er tvert imot ofte kvinner som overvurderer egen attraktivitet og som er mer kresne enn de kan tillate seg. Hvis du har et hus du skal selge hjelper det ikke at du selv mener det er verdt 10 millioner hvis det ikke er noen som er villig til å betale mer enn 5. Hvis du ikke kan godta markedets pris vil du bli sittende med huset ditt. Slik er det også med kvinner som lider av prinsessesyndromet. De priser seg ut av markedet. Det finnes mange menn de har sjans på, men de menn de vil ha er menn som kan velge enda mer attraktive kvinner.

Et annet moment er at det nok er en viss forskjell på jente-jenter og menns favoritter. Noen kvinner har større evne enn andre til å vekke sympati og begeistring hos sitt eget kjønn, og menn og kvinner har ikke alltid den samme vurdering av en kvinnes attraktivitet. Et klassisk eksempel er Brad Pitts overgang fra Jennifer Aniston til Angelina Jolie. Jennifer Aniston er nok i større grad enn Angelina Jolie en kvinnenes kvinne, en kvinne kvinner liker og oppfatter som attraktiv "på den rette måten". Men det er altså ikke kvinner som bestemmer hvilke kvinner menn oppfatter som mest attraktive, det er det menn som gjør, og det er neppe slik at du blir oppfattet som superattraktiv hvis du ikke har sjans på noen av de superattraktive mennene.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Sånn er det jo for alle! Du blir bare satt ut fordi du tar ting for bokstavelig, eller så spiller du dum for å ødelegge andres poeng. Få har en liste de driver og krysser av, vi blir enten forelsket eller så blir vi ikke det. Selv om folk faktisk har noen ønsker, så ender de jo alltid opp med å falle for noen som er på tvers av dette. Dette er normalen, så der lærte du noe nytt i dag. Du er ikke sær i det hele tatt. Jeg faller for de jeg faller for, ofte vet jeg at de er helt feil for meg, men jeg må bare hoppe i det med hele hjertet likevel fordi jeg følger følelsene. Men det kan gå ÅR mellom hver gang jeg føler en intens tiltrekning til en person, imens for andre så går det et par dager mellom hver gang de møter noen som de drømmer om samme natt når de går og legger seg. Nå som du kanskje skjønner hva som menes med "krav" her så kan du lese innlegget mitt en gang til. Jeg kan jo prøve å formulere poenget mitt annerledes og uten å bruke ordet "krav": Kjedelige folk blir forelsket oftere, fordi det er flere kjedelige folk å ta av. Folk som av en eller annen grunn ikke får sommerfugler i magen før de møter en eller annen helt spesiell person som har en helt spesiell karisma (og ikke spør hvordan den skal være, for det er det ingen som vet) forelsker seg sjeldnere. Du får det til å virke som om folk faktisk sitter med lister, og at dette liksom er problemet. Folk flest gjør ikke det, det er veldig vanskelig å vite hva som gjør at man faller for en person og ikke for en annen. Skulle ønske jeg bare hadde en liste hvor jeg hadde automatisk vært forelsket dersom han passet inn i den, det hadde vært uendelig mye lettere enn å bare følge hjertet/kåtheten som jeg alltid har gjort. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

47d0fe9001a1235ef03e4f32472d7afb"] 47d0f...afb

Jeg vet jo selvsagt egentlig det, men etter å ha lest en del tråder her siste året begyner jeg nesten å lire og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske menn er for dårlig til å sjekke opp en kvinne. Dem forventer kanskje at en flott jente er for kravstor..? Og tenker om seg selv at dem kanskje ikke er god nok for henne? Kvinner flest vil ha en gentleman som tar vare på henne.

Anonymous poster hash: 9d3f3...100
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger med disse damene hver dag og har gjort det i flere år pga jobb/kurs så jo jeg føler jeg kjenner de. Men har ingenting til felles med de. Så ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på.

Og flere menn jeg kjenner har sagt det samme, at de forstår ikke at disse damene har kjærester.

synes du og uttaler deg om ting du ikke har peiling på. Du dømmer kvinner som kjedelig ut fra hvordan du oppfatter dem. Du vet jo ikke hvordan hun er ovenfor kjæresten? Noen gutter vet jeg oppfatter meg som kjedelig mens andre syns jeg har humor og er interessant, Ikke be andre om å ikke uttale seg om ting de ikke har peiling på når du selv går i samme fella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å like "kjedelige" gutter i stedet for de "spennende"

Kjedelig vs spennende er ikke så enkelt som nevnt over, men for å svare i tråden så må jeg ta bort mange nyanser. Den kjedelige kan være spennende i mine personlige øyne, og den spennende kan være mutt kjedelig i mine øyne. Han som rett og slett ikke er perfekt, men som jeg elsker som u-perfekt.

Kjemi, vennskap, hvor snill han er, romantiske sider, måter man elsker på og gir kjærlighet på. Jeg bryr meg ikke om interessene hans er Gaming, bøker, "ikke har utrettet så mye i livet" enda hvis egenskapene hans er en klaff med mine. Jeg faller ikke for han spennende duden med de spennende interessene; jeg faller for han hvis kjemien klaffer. Spennende er bare et pluss, men om han kjedelige er forelskelsen min ser jeg det positive i hans interesser.

Man tilpasser seg litt, og lærer å se det perfekte i noe som ikke er perfekt.

Bedre enn det kan jeg bare ikke forklare meg.

Anonymous poster hash: caed7...178
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at noen orker å leve i sammen med disse såkalt "spennende" folka. Det blir jo bare pes.

Kanskje noen andre ser det sånn også. Hvem vet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutter ikke å undres over at jenter som har en personlighet like spennende som en bokhylle fra ikea får seg kjæreste. Kan dere gutter svare? For jeg forstår ikke.

Eksempel 1) Pen jente, ja, men har 0 humor og prater bare om TING. Materialistisk så det holder. Fatter ikke at noen menn orker å høre på sånn pisspreik. Og nå skal hun gifte seg.. Stakkars fyr.

Eksempel 2) Traust og kjedelig jente. Lite sminke, kjedelige klær, er 2-barnsmor og er ufattelig kjedelig.

Jeg vet om så mange jenter som er sånn, likevel får deg seg kjærester! Mens alle de fantastiske single jentene jeg kjenner sliter med å møte noen. Er hemmeligheten å oppføre seg så kjedelig som mulig, å kle seg så kjedelig som mulig?

Trodde menn likte selvstendige jenter med stil og egne interesser jeg.

Kanskje det er noe fundamentalt galt med din definisjon av "kjedelig". Det ville være min gjetning. Du har en veldig overfladisk beskrivelse av personligheta til de "kjedelige".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts....Jeg er sikker på at det er mange som hadde funnet deg kjedelig .... Og sikkert mange som hadde syns du hadde en spennende og gøyal personlighet.

Noen tiltrekkes av det ene, noe av det andre... Og så tror jeg at mange kan virke som kjedelig på utsiden men når man kommer litt innunder hunden på vedkommende så er de er et spennende menneske de blir kjent med. (Og er en total hore i senga ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres helt super ut! :)

Takk :):blomst: Ville formulert meg noe annerledes om jeg skulle skrevet innlegget på nytt, men med samme budskap selvsagt :)

Anonymous poster hash: d3f3c...6d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...