AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Tips til enkle barnesanger jeg kan synge til babyen min? Jeg kunne mange før men har glemt de fleste.Anonymous poster hash: af185...55c
Vimsa 2 Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Dette høres kanskje litt ekstremt ut;) men jeg hadde lyst til å lære barnet mitt en sang som forteller at barnet er veldig spesielt, så jeg laget min egen forkortet versjon av "Lykkeliten" så den har kun 3 vers og passer til barnet vårt. Etter sangen sier jeg alltid: alle trærne og alle blomstene sto å hvisket om ..navnet... ( hvisker) : hør, hør ...navn.har kommet! Og mamma og pappa ble så glad for - navn hadde endelig kommet til oss <3 Startet med denne da barnet var nyfødt, nå er han 2 år og ELSKER å høre den sangen 1
Trapp Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 "Vi har ei tulle med øyne blå" Dersom det er snakk om en gutt, bytter du bare "tulle" til "tulling". 1
Vimsa 2 Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Dette høres kanskje litt ekstremt ut;) men jeg hadde lyst til å lære barnet mitt en sang som forteller at barnet er veldig spesielt, så jeg laget min egen forkortet versjon av "Lykkeliten" så den har kun 3 vers og passer til barnet vårt. Etter sangen sier jeg alltid: alle trærne og alle blomstene sto å hvisket om ..navnet... ( hvisker) : hør, hør ...navn.har kommet! Og mamma og pappa ble så glad for - navn hadde endelig kommet til oss <3 Startet med denne da barnet var nyfødt, nå er han 2 år og ELSKER å høre den sangen Hørtes ikke så veldig enkel ut kanskje da men ... Ikke så avansert når man korter den ned:)
Vimsa 2 Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 "Vi har ei tulle med øyne blå" Dersom det er snakk om en gutt, bytter du bare "tulle" til "tulling". Eller bytt ut tulle med " liten" og " lille" 1
Millimani Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Det kommer jo an på hva du legger i "enkle barnesanger". Men det er mange enkle å velge i -Lisa gikk til skolen -Bæ bæ lille lam -Kjære Gud jeg har det godt -Når trollmor har lagt sine elleve små troll -Lille Petter edderkopp -Byssan lull -Lille postbud min due -Bake kake søte -Der bor en baker i østre Aker
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Her er et knippe fine nattasanger for barn, har mange gode midder med disse:) So ro, lille mann, nå er dagen over Alle mus i alle land, ligger nå og sover. So ro, tipp på tå, sov min vesle pode Reven sover også nå, med halen under hodet --- Nå i ro, slumre inn lille hjertevennen min Når du legger deg ned, vil til drømmenes sted Dine tanker flyr hen, til de møtes igjen dine tanker flyr hen, til de møtes igjen. --- Når trollmor har lagt sine elleve små troll og bundet dem fast i halen, da synger hun stille for elleve små troll de vakreste ord hun kjenner. Ho aj aj aj aja buff, ho aj aj aj aja buff, ho aj aj aj aja buff buff! Ho aj aj aj aja buff. --- Når klokka i skogen slå tolv da kommer de renslige troll Med bøtter og kluter og spann og de tørker så stille som de kan. Tørke støv, tørke støv, tørke støv. Av blomster og blader og løv. Tørke støv, tørke støv, tørke støv, Tørke støv, tørke støv, tørke støv. Så tørket de støv så det gjøv av blomster og blader og løv. En humle med støvete ben ble.... FANGET og så tørket ren. Tørke støv, tørke støv, tørke støv. Av blomster og blader og løv. Tørke støv, tørke støv, tørke støv, Tørke støv, tørke støv, tørke støv. --- Han lille Ole med paraplyen han kjenner alle små barn i byen hver liten pike, hver liten dreng som sover søtt i sin lille seng. Anonymous poster hash: be06a...40e 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 Ser nå at du ikke ba spesifikt om godnatt-sanger, men jeg tolket det visst sånn.. Det var da vi pleide å ha "sangstund" Anonymous poster hash: be06a...40e
Vimsa 2 Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Dette høres kanskje litt ekstremt ut;) men jeg hadde lyst til å lære barnet mitt en sang som forteller at barnet er veldig spesielt, så jeg laget min egen forkortet versjon av "Lykkeliten" så den har kun 3 vers og passer til barnet vårt. Etter sangen sier jeg alltid: alle trærne og alle blomstene sto å hvisket om ..navnet... ( hvisker) : hør, hør ...navn.har kommet! Og mamma og pappa ble så glad for - navn hadde endelig kommet til oss <3 Startet med denne da barnet var nyfødt, nå er han 2 år og ELSKER å høre den sangen Synger den slik : Da Lykkeliten kom til verden Var alle himlenes stjerner tent, De blinket lykke til på ferden Som til en gammel god bekjent. Og sommernatten var så stille Men både trær og blomster små, De sto og hvisket om den lille Som i sin lyse vugge lå. Slik kom da lille Lykkeliten Til et av verdens minste land . Og skjønt han va' kke store biten Så var han dog en liten mann. Og ingen vet og ingen kjenner Hvem vei vår lille mann skal gå Og ingen vet hva skjebnen sender Av lyse dager og av grå. Men Lykkeliten kom til verden Og da var alle stjerner tent. Det lovet godt for fremtidsferden Det var et tegn av skjebnen sendt Og sommernatten var så stille Men både trær og blomster små De sto og hvisket om den lille Som i sin lyse vugge lå. Alle trærne og alle blomstene sto og hvisket om... Osv.. Veldig enkel for det går mye på det samme
wondergirl Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Hjulene på bussen med bevegelser (og gjerne litt løft OPP og ned, hvis babyen er klar for det). Min baby liker veldig godt Små froskene, men jeg vet ikke hvorfor. Lille måltrost Olle Bolle Nede på stasjonen Lille kattepus Hvis du uttaler ordene i sangene tydelig, med litt overdrevne munnbevegelser, skal jeg love deg at babyen blir fascinert. :-)
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Ro ro til fiskeskjær Humpetitten Ro ro ro din båt Alle fugler små de er Mikkel rev Jeg gikk en tur på stien Fader jakobAnonymous poster hash: a254e...7f8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Kjøp deg en bok med barnesanger. Anonymous poster hash: 0e22b...9cf 2
Havmus Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 Her sitter *navn* Her sitter *navn* Nå skal vi synge og spille for deg. Trallallala osv. Syng denne gjerne mens man rister rytmen med noe som lager litt lyd.
Gjest Tekola Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 På dagtid går det i: "Ri, ri på islandshest" som vi lærte på babysang "Alle fugler" "Jeg gikk en tur på stien" "Ro, ro til fiskeskjær" Og eventuelle andre sanger jeg kjenner melodien på i barnesangboka vi fikk til dåpen Til legging synger jeg "So ro godt barn" "Kjære gud jeg har det godt" "Voggesang for smånisser" (eller hva nå enn den fra Amalies jul heter)
Gjest pysepusen Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 "Vi har ei tulle med øyne blå" Dersom det er snakk om en gutt, bytter du bare "tulle" til "tulling". Evnt. godgutt. Det står som tips i SingSang-kortene. Anbefaler å kjøpe slike kort, de er supre! Vi synger disse sangene mye: - Bæ Bæ lille lam - Fader Jakob - Lille pusekatt - Oppe på fjellet (Olle Bolle) - Alle killebukkene - Lykkeliten - Klappe klappe søte - Ro ro ro din båt - Ro ro til fiskeskjær - Sanger fra babysangen
Gjest Keljo Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Anbefaler å kjøpe en bok med de mest tradisjonelle barnesangene, kjempekoselig å ha
Niennas Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 Sulla meg litt du mamma mi Så skal du få snor til trøya di Vil du ha gule? Vil du ha blå? Vil du ha blanke skal du det få til trøya di, du mamma mi.
Noldus Skrevet 8. november 2013 #19 Skrevet 8. november 2013 Kjære lille gutten min Kveldrn lister seg på tå Se min kjole Blåmann Lille petter edderkopp De tre små fisk Det satt to katter
Niennas Skrevet 8. november 2013 #20 Skrevet 8. november 2013 (endret) Kjære lille gutten min Kveldrn lister seg på tå Se min kjole Blåmann Lille petter edderkopp De tre små fisk Det satt to katter Du vet du er en sliten småbarnsmor når.... Du er på fjerde linje før du innser at du ikke leser lyrics, men diverse sangtitler Endret 8. november 2013 av Niennas
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå