Gå til innhold

Jeg skal på jobbintervju, nå trenger jeg hjelp

blå

Anbefalte innlegg

ENDELIG, etter et år med søknader og avslag, og ikke et eneste intervju, skal jeg også.

Nå skal jeg ikke drite meg ut, og jeg må ha alle de gode råd som fins....Kjære medsøstre, nå må dere hjelpe meg.

Jobben er i en nyåpnet avdeling i en butikk. Jeg har god greie på produktene i denne avdelingen, men jeg har jo aldri stått i butikk. De vil da at jeg (eller den som får jobben) skal ha ansvar for denne avdelingen. Sjefen ville vite hva jeg så for meg, og hvordan denne avdelingen skal formes og hvordan den skal kunne lønne seg.

HJELP!

Jeg har aldri vært på et intervju, jeg har aldri stått i en butikk, og jeg har aldri hatt ansvar for sånne store greier. Hvordan skal lille blå kunne overbevise han om at jeg kan klare dette?????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert og lese at du skal på intervju! :-)

Jeg ser for meg at sjefen ønsker en person som kan ha "full oversikt" på det som skjer og ikke skjer. En som vil få ting gjort, samtidig at en kan yte service. :wink:

Det at du ikke har jobbet i butikk trenger ikke nødvendigvis å være negativt. Kanskje har du erfaring fra andre service yrker? Sånn at du vil takle sure kunder, sinte kunder uforusette ting samtidig som en har "tusen andre ting og gjøre". Siden du kjenner produktet og sikkert har god erfaring som kunde andre steder så har du kanskje en ide om hvordan du ville "trives" om du var kunde i denne butikken. Og husk og tenk på lønnsomhet. Men det er jo ofte noe som henger sammen. Kunder som "trives" og får god betjening vil jo komme tilbake og legge penger i kassen.

En ting som jeg synest har vært "betryggende" å tenke på når en skal på intervju er at de tross alt har vurdert deg som aktuell, eller så ville de ikke kontaktet deg.

Kan det være en ide og ha med en "enkel" presentasjon der du har med forslag til utformingen, tanker om lønnsomhet og løsning på hvordan dette skal bli utført.

Hmm...vet ikke om du ble så mye klokere av dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lær deg mest mulig om firmaet og konseptet på forhånd. Vis at du har fulgt med, at du er interessert og at du vet en del om dem på forhånd. Kom så med dine egne forslag, men du må selvfølgelig ikke ha kjempestore ideer om forandringer av hele konseptet! :o

Vis deg ellers rolig. Smil og vær høflig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

JA, der var det gjort. Hva nå da???????????

Må vel sitte her å vente og vente og vente..........Nå har jeg søkt jobber i over et år, og dette er mitt første intervju. Jeg føler det som at nå er det min tur til å få jobb...............en latterlig tanke.....men men

Når vil han ringe?

Kommer jeg på 2.gangs intervju?

vil jeg egentlig noengang få en jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg ringte bedriften nå nettop. Det er over en uke siden jeg var på intervjuet. Ha sa at han hadde inkalt to andre til annengangs intervju i morgen, og at jeg ikke var blandt de.

Jeg blir så skuffa, gang på gagn.............nå må det vel være min tur snart???????? Jeg føler meg så ubrukelig akkurat nå. :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Det er nok din tur snart....

Se på intervjuet som en erfaring, du er nå bedre rustet til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk. Det er godt å få litt støtte. Det skal ikke være lett, pokker også, denne jobben var perfekt for min kompetanse.......hvorfor så han ikke det?

Jeg er vist ikke så flink til å selge meg selv kanskje, er nok litt for beskjeden desverre.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...