Gå til innhold

Felles eller separat økonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere felles eller separat økonomi med kjæresten deres?



Anonymous poster hash: 047b4...a17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde separat frem til vi flyttet sammen. Da gikk det ganske fort og naturlig over til felles.

Anonymous poster hash: 187af...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått kjempedårlig samvittighet om jeg skulle ha betalt alt jeg kjøper med felles penger, og måtte avtale alt. Hadde følt meg lite fri. Så for meg er separat økonomi det eneste rette.

Jeg tror dette er en av de viktigste tingene man bør være like på. Er man forskjellige her så er det etter min mening lite å satse på. Et forhold med en person som ikke skiller mellom egne og mine penger kunne ikke fungert for meg.



Anonymous poster hash: 047b4...a17
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles, det har vi hatt siden vi flyttet sammen.

Har felles brukskonto, regningskonto og sparekonto. BSU er selvsagt separat, men sparer like mye og pengene går fra fellesen.

For oss fungerer det veldig fint. Er aldri noe krangel eller diskusjon om økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker min gamle sparekonto til å betale regninger og spare penger på. Ellers så har vi hver vår brukskonto. Det fungerer veldig bra for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles. All lønn settes inn på samme konto og fordeles på regningkonto, matkonto, hobbykonto, buffer, sparing osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles matkonto, separat økonomi ellers.

Anonymous poster hash: f1b93...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separat økonomi. Vi har snakket om det flere ganger og ingen av oss vil ha felles økonomi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Separat, fordi vi har alt for ulike livssituasjoner til å ha felles.

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 047b4...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis den ene vil ha felles, og den andre vil ha separat? Skal man da ta saks stein papir for å avgjøre hvem som skal få viljen sin?



Anonymous poster hash: 047b4...a17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde separat økonomi, selv etter 14 år (er ikke sammen lenger). Satte inn et fast beløp på en felles reginiskonto som banken trakk fra til lån og der vi betalte regninger i fra. Hadde også en felles forbrukskonto med to kort som vi prøvde å bruke til mat og slike ting, men det ble sjelden noe system på akkurat den.

Det hadde neppe fungert med felles økonomi fordi han hadde dyre hobbyer (biler, båter og sånt). Det ville ikke jeg blandes inn i. I tillegg synes jeg at det er best å kunne bruke mine penger til mine ting uten å spørre om lov først.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en felleskonto hvor alt felles går fra. Og styrer ellers selv. Store innkjøp diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis den ene vil ha felles, og den andre vil ha separat? Skal man da ta saks stein papir for å avgjøre hvem som skal få viljen sin?

Anonymous poster hash: 047b4...a17

Da finner man en løsning eller møtes på halvveien (felles konto på et satt beløp f.eks og resten som egne penger). Om man ikke klarer å finne ut av det i det hele tatt så revurderer man forholdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har felles økonomi, noe annet blir bare teit for oss når man lever under samme tak med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...