Gå til innhold

Jeg vil ut av jante-Norge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil flytte ut av landet. Vekk i fra jante-landet Norge.
Vekk i fra sure folk som ikke gjør annet enn å dømme andre mennesker de ikke en gang kjenner. Vekk i fra de jeg kaller mobbere.

Hvor ville dere flyttet ?

Jeg leter etter inspirasjon. :)

Jeg er så lei av dette landet. Det er bare det samme gamle her hele tiden, og nordmenn er så hatske. Hvis noen gjør noe bra, eller gjør noe bedre enn en annen så skriker de ut som om det skulle vært storm på gang.

Anonymous poster hash: 170c3...a92
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

reis jorden rundt eller noe :) så kan du bestemme deg da :P

Anonymous poster hash: 55a9d...036
Skrevet

reis jorden rundt eller noe :) så kan du bestemme deg da :P

hehe. Ja, jo... ingen dårlig idè.

Det var økonomien da, også er jeg ikke en person som elsker å reise så mye (i hvertfall ikke å reise så langt), men jeg kunne jo reist litt i europa før jeg bestemte meg. :hjerte:

Skrevet (endret)

Ja, bare flytt du, hvis du tror du er så mye bedre enn alle oss andre. Så kan vi bli igjen her, vi, i ukultultiverte Norge, og være lite kule. Bryr oss midt i fiseringen det, skjønner du, hva du mener om oss. Du er ikke så viktig at din mening betyr noe som helst, ser du. Så kan du bare få hadet så bra, og så sees vi helt sikkert igjen den dagen du bestemmer deg for at det er på tide å drite ut et par lausunger, og kommer krypende tilbake til oss, med halen mellom beina, men allikevel med frekkhetens nådegave til å kreve å få nyte godene av velferdsstaten, som vi har bygget opp, mens du var ute og moret deg i det store utland, svingte deg i usømmelige rytmer og forsynte deg grådig av jordens forbudte frukter. Så skal vi se hvor høy du er i hatten da.

Edit: Forøvrig er USA å anbefale, ihvertfall kystene.

Endret av Trapp
  • Liker 4
Skrevet

hehe. Ja, jo... ingen dårlig idè.

Det var økonomien da, også er jeg ikke en person som elsker å reise så mye (i hvertfall ikke å reise så langt), men jeg kunne jo reist litt i europa før jeg bestemte meg. :hjerte:

ja plutselig finner du en by/et land som du trives kjempegodt i. du må kjenne litt på følelsen å ikek bare høre på hva andre syns er fint å flott :)

Skrevet

Hvor som helst?

Du vet at mesteparten av verden er ikke Norge? Forskjellen mellom Tyskland og Usa eller England og Frankrike er like stor som Norge og "utlandet".

Hvis du faktisk er seriøs i dine planer, så har du vel også noen utsikter om hva du vil jobbe med eller studere, hvis du ikke har det allerede.

Jeg har bodd i en engelsk mindre by i ett år, Frankrike to år, London to år og snart USA.

Hvis du bare tror at ut = bedre, så må du forberede deg på noen skuffelser. Det er utfordringer også.

• Liker 2
Skrevet

Vekk i fra sure folk som ikke gjør annet enn å dømme andre mennesker de ikke en gang kjenner. Vekk i fra de jeg kaller mobbere.

Jeg er så lei av dette landet. Det er bare det samme gamle her hele tiden, og nordmenn er så hatske. Hvis noen gjør noe bra, eller gjør noe bedre enn en annen så skriker de ut som om det skulle vært storm på gang.

USA, kanskje Massachusetts? :P

Anonymous poster hash: 887c1...332

Skrevet

Ja, bare flytt du, hvis du tror du er så mye bedre enn alle oss andre. Så kan vi bli igjen her, vi, i ukultultiverte Norge, og være lite kule. Bryr oss midt i fiseringen det, skjønner du, hva du mener om oss. Du er ikke så viktig at din mening betyr noe som helst, ser du. Så kan du bare få hadet så bra, og så sees vi helt sikkert igjen den dagen du bestemmer deg for at det er på tide å drite ut et par lausunger, og kommer krypende tilbake til oss, med halen mellom beina, men allikevel med frekkhetens nådegave til å kreve å få nyte godene av velferdsstaten, som vi har bygget opp, mens du var ute og moret deg i det store utland, svingte deg i usømmelige rytmer og forsynte deg grådig av jordens forbudte frukter. Så skal vi se hvor høy du er i hatten da.

Det var da fælt da! Hvor lenge har du holdt på dette?

• Liker 5
Skrevet

Det var da voldsomt til agg?

Anonymous poster hash: 887c1...332

• Liker 4
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Hvilket felt presterer du på? Sikkert greit å dra et sted du kan få maks ut av talentet ditt.

Edit: Og de som tror Trapp er seriøs burde få pryl.

Endret av Summers
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Herregud... Ser du egentlig hva du selv skriver ?

Jeg sier ikke at jeg er bedre enn alle andre, men jeg påstår at landet er fult a fordommer, baksnakking, drittslenging og utrolig mange snevre mennesker her.

Jeg tror f.eks ikke at bygda i sørstatene/USA er så mye bedre, bare slik at det er sagt, men det er rimelig trist at jeg syntes at Norge nesten kan sammenlignes med et sånt sted i USA.

Drikk litt mindre kjære deg :ler:

Meg TS forresten (hvis du evner å forstå noe, da)

Endret av _HappyFeet_
  • Liker 1
Skrevet

ja plutselig finner du en by/et land som du trives kjempegodt i. du må kjenne litt på følelsen å ikek bare høre på hva andre syns er fint å flott :)

Det tror jeg på. :)

Skrevet

Det var da fælt da! Hvor lenge har du holdt på dette?

:fnise:

TS her.

Skrevet

Hvilket felt presterer du på? Sikkert greit å dra et sted du kan få maks ut av talentet ditt.

Edit: Og de som tror Trapp er seriøs burde få pryl.

Jeg leter etter inspirasjon i form av noe nytt. Al i fra litteratur, trening til ny kultur.

Jeg snakker ikke om å dra ned til Afrika f.eks for å leve der i ett med naturen, men London eller Frankrike frister veldig.

Jeg er TS.

Skrevet (endret)

Herregud... Ser du egentlig hva du selv skriver ?

Jeg sier ikke at jeg er bedre enn alle andre, men jeg påstår at landet er fult a fordommer, baksnakking, drittslenging og utrolig mange snevre mennesker her.

Si det, du, til de som bygget dette landet. Var de snevre mennesker fulle av fordommer, baksnakking og drittslenging de også da? Nei, de var ikke det, nemlig.

Endret av Trapp
Skrevet

Du tror ikke mobbing finnes andre steder?

Anonymous poster hash: 38936...778

• Liker 2
Skrevet

Da foreslår jeg at du drar. USA for eksempel. Du burde kvitte deg med det norske statsborgerskapet ditt da, ellers blir det dobbeltmoralsk! Så kan du flytte til et land hvor du går personlig konkurs hvis du blir syk, og ingen hjelper deg hvis du skulle bli for syk til å jobbe.

Ha det fint!

Anonymous poster hash: 86523...fa1
  • Liker 2
Skrevet

Trur ikkje den beste løysningen er å flykte frå problemet, da er det nok betre å prøve å løyse det. Jobb aktivt for å nøytralisere janteloven. Det er fullt mulig. Våg å tro at du er noko, oppmuntre andre til å få tro på seg sjølv. Tipper både London og Paris er like jantete som Norge, forskjellen er bare at dei ikkje har eit navn for det.

Skrevet

En liten vennlig påminnelse fra meg.

Husk at når du retter pekefingeren mot andre, vil tre av dine andre fingre peke tilbake på deg selv!

Innleggene dine ikke akkurat oser av den positiviteten du etterlyser, og du fremviser en stor del de fordommene, drittslengingsmentaliteten, og sneverheten du kritiserer andre for å ha, og konsekvensen av dette er at du ikke vil få de konstruktive svarene du ønsker deg.

Ellers er må jeg si meg enig med de andre som har svart deg. Hvor du bør flytte avhenger av dine videre planer.

Vil du studere, bør du flytte til et land som tilbyr de studiene du ønsker å studere.

Vil du lære deg spansk, er et spanstalende land et godt alternativ. Jeg har hørt mye positivt om Mexico.

Vil du jobbe, bør du kanskje flytte til det landet som gir deg muligheten til å jobbe med det du ønsker å jobbe med.

Det er dine preferanser som avgjør.

Du sier at London eller Paris frister.

Da ville jeg ha undersøkt om disse byene kan tilby deg det du ønsker, med tanke på studier, jobb eller det som ellers er viktig for deg.

Anonymous poster hash: 02421...eb6

• Liker 2
Skrevet

Det finnes vel ikke mange land hvor det er enklere å lykkes enn i Norge, så hvis du sliter med økonomien her, så... :vetikke:

USA er vanskelig på permanent basis, er ikke lett å få seg Green Card. Samme med Sør- Afrika, å få seg arbeidstillatelse der er omtrent umulig.

London kan jeg personlig ikke fordra, både folkene og været er ufyselig.

Frankrike er det visst heller ikke så lett å finne seg til rette i.

Sør- Tyskland, kanskje? Eller Nederland?

Anonymous poster hash: 8b511...cec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...