AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #1 Skrevet 4. november 2013 Hei. Jeg er mye plaget med vond og dårlig mage. Kan plutselig få diare og går veldig mye på do å bæsjer. Jeg har testet meg for mye og vært mye hos legen så er ikke allergisk mot noe. Er værst de dagene jeg skal noe spessielt, bruker imodium comp og det hjelper veldig. Noen som har det sånn og har noen idet til noen andre tabeletter jeg kan prøve? Imodium stopper jo fordøyelsen helt opp, så tenker på noen tabeletter som kan hjelpe for dårlig mage ? Håper noen har noen råd som kan hjelpe meg. :-)Anonymous poster hash: 66fe5...42d
Gjest Chloe87 Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Siden du sier det er verst de dagene du skal noe spesielt, du sliter ikke med noe psykisk? Jeg sleit mye med angst før og når jeg kom i situasjoner jeg ikke likte meg så slo det fort utover magen, da måtte jeg komme meg på do og hver gang var det diaré.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #3 Skrevet 4. november 2013 Siden du sier det er verst de dagene du skal noe spesielt, du sliter ikke med noe psykisk? Jeg sleit mye med angst før og når jeg kom i situasjoner jeg ikke likte meg så slo det fort utover magen, da måtte jeg komme meg på do og hver gang var det diaré. Er vell egentlig at Jeg blir for nervøs hvis jeg skal spesielle ting. Så hjelper det ikke på at jeg vet jeg kommer til å bli dårlig i magen og må på do, da blir jeg hvertfall det. Men er ofte ellers også, hvis jeg bare er hjemme og ikke skam noe kan jeg bli dårlig i magen, mer enn normalt. Men sliter ikke med noe spesielt psykisk liksom. Anonymous poster hash: 66fe5...42d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #4 Skrevet 4. november 2013 Er vell egentlig at Jeg blir for nervøs hvis jeg skal spesielle ting. Så hjelper det ikke på at jeg vet jeg kommer til å bli dårlig i magen og må på do, da blir jeg hvertfall det. Men er ofte ellers også, hvis jeg bare er hjemme og ikke skam noe kan jeg bli dårlig i magen, mer enn normalt. Men sliter ikke med noe spesielt psykisk liksom. Anonymous poster hash: 66fe5...42d Men takk for svar :-)Anonymous poster hash: 66fe5...42d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Har du vært til colonoskopi? Viktig å sjekke at du ikke har Crohns, Ulcerøs colitt eller cøliaki. Ikke gå ut fra at du har andre tilstander før dette er utelukket. Irritabel tarm er diagnosen du får når man ikke har funnet noe annet galt. Den eneste behandlingen mot det er lavdose antidepressiva, f.eks. Cipralex 5 mg. Det kan være redningen din. Hvis du har irritabel tarm skal du for ALL DEL ikke spise grovbrød, selv om staten Norge har tredd det over hodet på oss at det er så gunstig. Kanskje tåler du loff. Å begynne dagen med havregrøt kan også være en god ide, fordi det skaper et slags gunstig "slimlag" på innsiden av tarmen. Kanskje er du intollerant mot mat. Mange er intollerante mot kornprodukter, melk, egg og/eller soya. Det kan være lurt å spise så rent som mulig. Altså ikke blandingsprodukter og "low carb-brødmix". Pass på hva du steker maten i: Noen oljer kan gjøre deg dårlig. Det beste for deg kan være å steke i kokosfett, men dette må du teste ut. Hvis du skal steke i smør så kan du først koke opp smøret så det skiller seg, og fjerne det laget som inneholder melkestoffene man ofte er intollerant mot. Anonymous poster hash: 7a221...a70
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Er vell egentlig at Jeg blir for nervøs hvis jeg skal spesielle ting. Så hjelper det ikke på at jeg vet jeg kommer til å bli dårlig i magen og må på do, da blir jeg hvertfall det. Men er ofte ellers også, hvis jeg bare er hjemme og ikke skam noe kan jeg bli dårlig i magen, mer enn normalt. Men sliter ikke med noe spesielt psykisk liksom.Anonymous poster hash: 66fe5...42d Angst slår ofte ut i magen, da. Selv om hodet ikke er bevisst på at man er redd. Anonymous poster hash: 7a221...a70
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå