Gå til innhold

NRK snik-islamiseres?

Fremhevede innlegg

Skrevet
- Nyhetsoppleser Siv Kristin Sællmann i NRK ble av ledelsen bedt om å la være å bruke et smykke med gullkors på TV (smykket er 14mm stort!).
- Distriktsredaktør Anders Sårheim i NRK Sørlandet tok opp saken med henne, skriver Vårt Land.
- Han ga meg beskjed om ikke å bruke kors.
_______
Men, neida - ingen snik-islamisering her, nei!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allerede en tråd om dette med 5 svar, her.

Skrevet

Allerede en tråd om dette med 5 svar, her.

Fint det.

Prøv å se på klokkeslettet :-))

Skrevet

Hva i all verden har det med snik-islamisering å gjøre?

Jeg er bare glad til for at vi endelig begynner å kvitte oss med alskens barnslig overtro. Om det heter islam eller kristendom er likegyldig, det er bare eventyr og meningsløst for voksne mennesker å gå rundt å tro på uansett. Man virker straks mer oppegående om man dropper å flashe overtroen.

Anonymous poster hash: 665da...794
  • Liker 5
Skrevet

Fint det.

Prøv å se på klokkeslettet :-))

Auda. :sjenert:

Skrevet

Snikislamisering å ikke ville at noen skal bruke et kors. Jeg føler at noen ser spøkelser ved høylys dag, igjen!

Anonymous poster hash: 10a1a...608
  • Liker 4
Skrevet

Å nekte folk å bruke kors er på linje med å nekte diverse religiøse hodeplagg. Det har gått for langt når folk ikke tåler å se at andre mennesker har en tro. Dette har ingenting med islamisering eller snikislamisering å gjøre. Dette er fanatisk ateisme, og fanatiske ateister er ikke det spor bedre enn andre fanatikere.

Anonymous poster hash: e76d4...0b1
  • Liker 1
Skrevet

Ikke bare NRK, men hele Norge.

Det er verst i helsevesnet, her er det ikke lov å bruke kors (smykke) men å gå rundt med hijab er helt i orden. :sjokkert::sjokkert:

Det hele dreier seg om at reaksjonen fra noen muslimer er ofte så voldsom at hele samfunnet gir helt etter.

Anonymous poster hash: 8389a...ead
  • Liker 1
Skrevet

Å nekte folk å bruke kors er på linje med å nekte diverse religiøse hodeplagg. Det har gått for langt når folk ikke tåler å se at andre mennesker har en tro. Dette har ingenting med islamisering eller snikislamisering å gjøre. Dette er fanatisk ateisme, og fanatiske ateister er ikke det spor bedre enn andre fanatikere.

Alle skal tåle å se at andre mennesker har en tro, det blir en del av ytringsfriheten som er programfestet her til lands. Men det betyr ikke at man trenger å flashe overtroen sin på jobb. Jeg avstår fra å bære alle typer religiøse og politiske symboler på jobb, og jeg ser ikke annet enn noen få kunder iløpet av en dag. En person som sees på skjermen av mange tusen mennesker burde definitivt evne å ta av seg religiøse symboler den korte tiden hun er på jobb.

Anonymous poster hash: 665da...794

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler et lite gull kors dreier seg mer om kultur en tro. Samtidig så er vi jo i ferd med å miste egen kultur.

• Liker 1
Skrevet

Ikke bare NRK, men hele Norge. Det er verst i helsevesnet, her er det ikke lov å bruke kors (smykke) men å gå rundt med hijab er helt i orden. :sjokkert::sjokkert: Det hele dreier seg om at reaksjonen fra noen muslimer er ofte så voldsom at hele samfunnet gir helt etter. Anonymous poster hash: 8389a...ead

Smykke i helsevesnet er en uting pga hygiene eller mangel på hygiene.

Gikk på skolen for 20 år siden, og lærte at religion og politikk var noe man ikke ytrert med bruker. Det skaper holdninger. Uansett om det er kors eller ikke.

Anonymous poster hash: 17cf8...f48

• Liker 4
Skrevet
Jeg er bare glad til for at vi endelig begynner å kvitte oss med alskens barnslig overtro. Om det heter islam eller kristendom er likegyldig, det er bare eventyr og meningsløst for voksne mennesker å gå rundt å tro på uansett. Man virker straks mer oppegående om man dropper å flashe overtroen.

Du virker straks mer oppegående om du ikke er så fordømmende mot dem som måtte tro på noe.

Newsflash! Det at du sier at det er barnslig overtro og eventyr og slikt viser at du er overhodet ikke spesielt oppegående.

Anonymous poster hash: 42a43...698

Skrevet

Her har vi en som klarer å forveksle nøytralitet på en offentlig arbeidsplass med fanatisme. Det er helt utrolig hvor lite konsekvenstenkning det er her på kg.

Anonymous poster hash: 1c049...835

• Liker 2
Skrevet

Auda. :sjenert:

Alt forladt, det er fort gjort :-)

Skrevet

Alt eller ingenting, spør du meg. Nå kan det argumenteres med at (mild) kristendom er et unntak, grunnet den norske kulturen, men kristendommen har på ingen måte vært spesielt sentral i Norges kultur i forhold til andre ting. Norge er en helhet, ikke en religion.

Folk skal få tro på hva de vil personlig, det så være Jesus, Allah, Odin eller Julenissen, men på jobb synes jeg man godt kan være nøytral. Jeg heller mer mot paganisme hva livssyn angår, men hadde jeg spasert på jobb med pentagram ville det blitt ramaskrik. Ikke fordi det symboliserer noe ondt eller kontroversielt, men fordi det har fått et negativt rykte via media; på samme måte som at kristendom og øvrig religion ikke nødvendigvis representerer holdninger som går overens med det samfunnet vi har bygget, men som likevel oppfattes som temmelig stuerent.

At man noen steder får gå med hijab men ikke med kors er imidlertid latterlig. Alle eller ingen. Det er ikke snik-islamisering å nekte noen å gå med et kors; men det er snik-islamisering når muslimer får gå med sine religiøse symboler til tross for religionsnøytralitet fordi de reagerer med skrik og skrål når noen prøver å nekte dem. Jeg tror uansett at rasisme-kortet begynner å bli riktig så loslitt nå, vi har nådd toppen av kurven, og jeg tror - og håper, for landets beste - vi kommer til å sette ned foten mer og mer fremover for slik uakseptabel oppførsel.

Anonymous poster hash: 8db84...6f9
Skrevet

Er det et smykke rundt halsen kan umulig være mer uhygienisk enn en hijab. Mens lange ermer som muslimlobbyen klarte å presse igjennom i England, helt klart er mer uhygienisk igjen.

Gikk på skolen for 20 år siden, og lærte at religion og politikk var noe man ikke ytrert med bruker. Det skaper holdninger. Uansett om det er kors eller ikke.

Helt enig i at religiøse symboler ikke har noenting på en offentlig arbeidsplass å gjøre. Det bryter soleklart med nøytralitetsprinsippet. Når til og med dommere vil tillate hijab, kan man lure på hva de skal med den lange utdannelsen sin. De virker ute av stand til å forstå betydningen av disse enkle sammenhengene.

Skrevet

Dette beviser bare hvor utrolig uvirkelige holdninger noen nordmenn har når det gjelder Islam. Alt er snik-islamisering ifølge dem.

Skrevet

Dette beviser bare hvor utrolig uvirkelige holdninger noen nordmenn har når det gjelder Islam. Alt er snik-islamisering ifølge dem.

Om religiøse mennesker tilhørende islam får bære sine symboler, bare fordi de skriker og bærer seg, så kan man umulig kalle det noe med snik. Skrik og skrålislamisering kanskje, men ikke snikislamisering.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om religiøse mennesker tilhørende islam får bære sine symboler, bare fordi de skriker og bærer seg, så kan man umulig kalle det noe med snik. Skrik og skrålislamisering kanskje, men ikke snikislamisering.

Syntes nå at kristne også skriker og gnåler jeg. Denne saken om en dame som ikke kunne gå med kors på jobben sin på tv er jo bevis på det.

Endret av Ruby_Tuesday
  • Liker 1
Skrevet

Men et smykke formet som kors er vel neppe mer uhygenisk en giftering eller andre smykker?

Så hvorfor er det da greit med hijab, men ikke kors?

http://www.aftenposten.no/nyheter/Bruker-hijab-for-a-tiltrekke-seg-dyktige-ansatte-7084724.html

Anonymous poster hash: 8389a...ead

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...