Gjest Riskjeks Skrevet 4. november 2013 #41 Del Skrevet 4. november 2013 Ærlig talt så har jeg aldri forstått hva som er så forbudt med venners ekskjærester. Man eier vel ikke personer fordi man har vært sammen med dem/er venn med dem? Synes en slik holdning er egoistisk og barnslig, rett og slett. Er det ubehagelig/vondt, så er man ikke over eksen, rett og slett. Kan godt forstå at det er rart, men det bør ikke føles som et problem hvis eksen er en person man er ferdig med. Jeg skjønner imidlertid at du er skuffet over at hun ikke har fortalt deg det. Sannsynligvis husker hun sin egen holdning da det samme skjedde henne, og skammer seg over det. Jeg ville tatt det opp med henne og fått snakket ut. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 4. november 2013 #42 Del Skrevet 4. november 2013 Ikke ok. Et typisk eksempel paa egoisme - hun syntes det var forferderlig da det skjedde med henne, naa er det liksom ok. Det er vel heller TS og meningsfellene som er egoistiske, som tror de kan bestemme over andres kjærlighetsliv? Jeg syns det er feil å date/bli sammen med eksen til en venninne. Jeg har en venninne som jeg nesten aldri snakker med og har ikke møtt på ca. ett år. Vi var ganske gode venner på videregående i tre år, men mistet kjapt kontakten etter det. Hun har aldri vært veldig nær, men vi var gode venner nok til å dele noen problemer med hverandre, og jeg var den første hun fortalte til når hun hadde sex for første gang osv. Vi delte veldig mange gutteting/kjæresteting med hverandre osv. Hun fikk seg kjæreste og det forholdet varte i litt over ett år. Han var hennes første sexpartner også. Det er nå tre år siden eller noe, husker ikke. Her om dagen tok denne eksen hennes kontakt med meg fordi han fant ut at jeg hadde blitt singel. (Har vært i et forhold i fem år, ble singel for ca tre mnd siden) og han ba meg ut. Spurte om jeg var interessert i møtes etc. Jeg sa nei, fordi han var eksen til venninna mi. Han syns det var en teit "regel". men teit eller ei, jeg ville ikke gjort det mot henne. FORDI jeg vet jeg ikke ville likt det, om noen av mine venninner datet min eks. Jeg har en eks som jeg var sammen med i fem år, og hvis en av venninnene mine begynner å date han, så er ikke hun en venninne for meg lenger. Det er sårende syns jeg. Det finnes SÅ mange andre menn der ute, og så må hun ta MIN eks? Nei. Så derfor gjør ikke jeg det heller. Jeg går etter en mann som ikke har noen relasjoner til mine venninner. En tidligere flørt har ingenting å si, men når det er en tidligere kjæreste, så holder jeg meg langt unna. Forventer da at vennene mine gjør det samme mot meg. Anonymous poster hash: a6c9f...5bd Det kan du da ikke forvente. Du kan ikke vente at alle andre har samme regler her i livet som deg. Du eier ikke dine venninner eller dine ekser. Så utrolig mange dramatiske kontrollfriker det er her..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 4. november 2013 #43 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg lurer litt på... Dere som sier det er helt uaktuelt - hvor går grensa? Snakker vi bestevenninne, venninne, bekjent, perifer bekjent..? Det er jo en gang slik at man ofte vanker i samme miljø, og kjenner de samme menneskene, og da er det ikke uvanlig at følelser utvikler seg. Jeg syns også det er et tidsperspektiv her. Er det snakk om måneder er det fortsatt så ferskt at det føles feil. Snakker vi opp mot ti år har vel de fleste fått ting såpass på avstand at det ikke burde spille noen rolle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 4. november 2013 #44 Del Skrevet 4. november 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Irrlys, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #45 Del Skrevet 4. november 2013 Mye nyttig som har kommet i tråden, som bekrefter mye av det jeg også tenker. Burde vel egentlig ikke bli overrasket over at enkelte koblet meg til meninger jeg ikke har ytret, eller tror det verste om situasjonen. Hun avlyste møtet vårt i siste liten idag, så har ikke noe nytt å komme med. TsAnonymous poster hash: d22c1...a83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2013 #46 Del Skrevet 5. november 2013 Mye nyttig som har kommet i tråden, som bekrefter mye av det jeg også tenker. Burde vel egentlig ikke bli overrasket over at enkelte koblet meg til meninger jeg ikke har ytret, eller tror det verste om situasjonen.Hun avlyste møtet vårt i siste liten idag, så har ikke noe nytt å komme med. TsAnonymous poster hash: d22c1...a83 Den her venninnen er klar over at hun er i gråsonen... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #47 Del Skrevet 5. november 2013 Den her venninnen er klar over at hun er i gråsonen... Jepp,og hun velger TS sin exkjæreste fremfor venninne sin. Anonymous poster hash: 8e40e...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2013 #48 Del Skrevet 5. november 2013 Jepp,og hun velger TS sin exkjæreste fremfor venninne sin. Anonymous poster hash: 8e40e...148 Vel, det er har hun lov til, men hun burde være ærlig med venninnen sin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #49 Del Skrevet 5. november 2013 Det MÅ være unntak der. Jeg vokste opp på et sted som er så lite at hvis du skulle unngått venninners ekser så ville alle endt opp single for alltid. Jeg har ingenting imot at venninnene mine dater eksene mine, de er fine fyrer alle sammen og om mitt restavfall er noen andres store kjærlighet, så er jo det bare fint. Kommer ikke til å være overbegeistret over å få eksene tilbake i omgangskretsen, men heller en hyggelig eks der, enn en dritkjip fremmed.[/quote Om der er så knapt med mannebein at alle må holde på med alle, bør man kanskje dra et annet sted.Anonymous poster hash: 812e8...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #50 Del Skrevet 5. november 2013 Den her venninnen er klar over at hun er i gråsonen... Jepp,og hun velger TS sin exkjæreste fremfor venninne sin. Anonymous poster hash: 8e40e...148 Ja det ser sånn ut. For jeg får ikke tak i henne, normalt svarer hun alltid tlf, sms og FB. Jeg har ikke spammet henne med mas, fikk en sms hvor hun avlyste uten noen grunn. Svarte at det gikk greit, og spurte om og treffes idag. Fikk aldri svar, så jeg ringte henne idag på formiddagen (visste hun hadde fri idag) og sendte henne så senere en melding på FB for med sikkerhet vite at hun fikk bekreftelse/ beskjed om at jeg er ledig de fleste dagene. Mulig jeg overtolker, men går det lang tid før hun svarer så tør jeg påstå at dette vennskapet må revurderes. Jeg er skuffet, for jeg vet det er unngåelse ettersom jeg hører fra henne hver dag omtrent. Så det er en skuffet TS som skriver i tråden idag.. Anonymous poster hash: d22c1...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2013 #51 Del Skrevet 5. november 2013 Ja det ser sånn ut. For jeg får ikke tak i henne, normalt svarer hun alltid tlf, sms og FB. Jeg har ikke spammet henne med mas, fikk en sms hvor hun avlyste uten noen grunn. Svarte at det gikk greit, og spurte om og treffes idag. Fikk aldri svar, så jeg ringte henne idag på formiddagen (visste hun hadde fri idag) og sendte henne så senere en melding på FB for med sikkerhet vite at hun fikk bekreftelse/ beskjed om at jeg er ledig de fleste dagene. Mulig jeg overtolker, men går det lang tid før hun svarer så tør jeg påstå at dette vennskapet må revurderes. Jeg er skuffet, for jeg vet det er unngåelse ettersom jeg hører fra henne hver dag omtrent. Så det er en skuffet TS som skriver i tråden idag.. Anonymous poster hash: d22c1...a83 Når hun holder på sånn hadde jeg hatt meg bortover og spurt om det ikke var noe hun burde fortelle meg. Hun vil bli spak da, tro meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #52 Del Skrevet 5. november 2013 Når hun holder på sånn hadde jeg hatt meg bortover og spurt om det ikke var noe hun burde fortelle meg. Hun vil bli spak da, tro meg. Det er jeg enig i, sånn bortsett fra at det er ikke kriminelt å bli sammen med en venninnes eks i seg selv. Ikke alltid det smarteste eller moralske, nei. I dette tilfellet blir det for dumt at hun er spak på ærligheten og åpenheten vi alltid har hatt. På den måten synes jeg måten det har skjedd på, med historien bak, blir bare teitere og teitere. For å si det sånn, hun vet ikke alt om selve bruddet, men hun vet nok om selve forholdet til at jeg nå har innsett at hun faktisk har dummet seg ut. Om ikke loddrett, så vannrett.... Det innså jeg etter samtalen som jeg nevner under. Snakket nettopp på tlf med venninnen ("Lisa") som informerte meg om "Trude" og eks, og det kom frem at de hadde snakket om dette igår. Trude hadde fortalt Lisa at hun visste alt var så galt i starten, men spenningen rev henne med og nå var hun forelsket og det var ingen vei tilbake- de var et par. Lisa ba henne prate med meg for å fortelle om dette, men Trude hadde svart "Nei det er ikke vits, jeg hadde blitt så sint selv, så det orker jeg ikke. Dessuten så bryr jeg meg ikke så mye egentlig, for jeg skal satse på dette forholdet." Jeg trodde vi var mer voksne enn som så. I utgangspunktet var dette ikke noe mer enn litt stussing over hennes valg om åpenhet, og at vi har truffet hverandre kontinuerlig hele veien. Nå ser jeg også at hun har bevisst løyet på flere ting. "Trude", håper du en dag leser dette. Kanskje du får deg en tankevekker på at ikke alle ville reagert som deg, og du ville lest at jeg fortsatt så på deg som en venninne om du hadde vært åpen om noe som dette. Nå får jeg bare se hvordan du løser dette.. Hvis du er den du har gitt inntrykk av, så er ikke dette et problem. Eksen er jeg over, for all del. TS Anonymous poster hash: d22c1...a83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2013 #53 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Snakket nettopp på tlf med venninnen ("Lisa") som informerte meg om "Trude" og eks, og det kom frem at de hadde snakket om dette igår. Trude hadde fortalt Lisa at hun visste alt var så galt i starten, men spenningen rev henne med og nå var hun forelsket og det var ingen vei tilbake- de var et par. Lisa ba henne prate med meg for å fortelle om dette, men Trude hadde svart "Nei det er ikke vits, jeg hadde blitt så sint selv, så det orker jeg ikke. Dessuten så bryr jeg meg ikke så mye egentlig, for jeg skal satse på dette forholdet." Anonymous poster hash: d22c1...a83 Spørsmålet er jo om han er forelsket og om han satser på forholdet, hvis ikke driter hun seg loddrett ut.... Endret 5. november 2013 av Gjest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #54 Del Skrevet 6. november 2013 Det er jeg enig i, sånn bortsett fra at det er ikke kriminelt å bli sammen med en venninnes eks i seg selv. Ikke alltid det smarteste eller moralske, nei. I dette tilfellet blir det for dumt at hun er spak på ærligheten og åpenheten vi alltid har hatt. På den måten synes jeg måten det har skjedd på, med historien bak, blir bare teitere og teitere. For å si det sånn, hun vet ikke alt om selve bruddet, men hun vet nok om selve forholdet til at jeg nå har innsett at hun faktisk har dummet seg ut. Om ikke loddrett, så vannrett.... Det innså jeg etter samtalen som jeg nevner under. Snakket nettopp på tlf med venninnen ("Lisa") som informerte meg om "Trude" og eks, og det kom frem at de hadde snakket om dette igår. Trude hadde fortalt Lisa at hun visste alt var så galt i starten, men spenningen rev henne med og nå var hun forelsket og det var ingen vei tilbake- de var et par. Lisa ba henne prate med meg for å fortelle om dette, men Trude hadde svart "Nei det er ikke vits, jeg hadde blitt så sint selv, så det orker jeg ikke. Dessuten så bryr jeg meg ikke så mye egentlig, for jeg skal satse på dette forholdet." Jeg trodde vi var mer voksne enn som så. I utgangspunktet var dette ikke noe mer enn litt stussing over hennes valg om åpenhet, og at vi har truffet hverandre kontinuerlig hele veien. Nå ser jeg også at hun har bevisst løyet på flere ting. "Trude", håper du en dag leser dette. Kanskje du får deg en tankevekker på at ikke alle ville reagert som deg, og du ville lest at jeg fortsatt så på deg som en venninne om du hadde vært åpen om noe som dette. Nå får jeg bare se hvordan du løser dette.. Hvis du er den du har gitt inntrykk av, så er ikke dette et problem. Eksen er jeg over, for all del. TS Anonymous poster hash: d22c1...a83 Usj,jeg hadde ikke likt å kjenne eksdama til typen min så godt og vite nøyaktig hvorfor de skilte lag. Helt ærlig så håper jeg at du blir et spøkelse i forholdet deres, og at hun aldri glemmer hva hun har gjort. For en kjerring! Anonymous poster hash: 8e40e...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #55 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg ville bare sendt henne en sms hvor jeg skrev at jeg vet alt om henne og eksen, og at jeg ikke er sint for det, men at jeg er litt suffet fordi hun føler hun må lyve. Anonymous poster hash: 620db...619 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #56 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg ville bare sendt henne en sms hvor jeg skrev at jeg vet alt om henne og eksen, og at jeg ikke er sint for det, men at jeg er litt suffet fordi hun føler hun må lyve. Anonymous poster hash: 620db...619 Gjør det! Anonymous poster hash: 8e40e...148 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2013 #57 Del Skrevet 6. november 2013 Ikke gjør det, hun gir jo fanden, har hun jo sagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #58 Del Skrevet 6. november 2013 Ikke gjør det, hun gir jo fanden, har hun jo sagt. Ja det gjør hun jo, og jeg tror heller ikke sms´en vil forandre på det. Jeg tenker bare at hadde jeg opplevd det TS opplever så hadde jeg hatt behov for å si noe, få ut skuffelsen over oppførselen til venninna mi og la henne vite hva jeg syns, ikke bare forsvinne stille ut av livet hennes som en dørmatte. Anonymous poster hash: 620db...619 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2013 #59 Del Skrevet 6. november 2013 Ja det gjør hun jo, og jeg tror heller ikke sms´en vil forandre på det. Jeg tenker bare at hadde jeg opplevd det TS opplever så hadde jeg hatt behov for å si noe, få ut skuffelsen over oppførselen til venninna mi og la henne vite hva jeg syns, ikke bare forsvinne stille ut av livet hennes som en dørmatte. Anonymous poster hash: 620db...619 Og hva er mer passivt aggressivt enn en sms når mottageren gir blanke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #60 Del Skrevet 6. november 2013 Og hva er mer passivt aggressivt enn en sms når mottageren gir blanke? Er det passivt aggressivt å si til noen som har skuffet deg at du er skuffet? Anonymous poster hash: 620db...619 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå