Gå til innhold

Når eksen og venninnen din finner hverandre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig hvis de har barn sammen.

Nei det er helt uvesentlig. Det vil ALLTID på ett eller annet tidspunkt komme en interessekonflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greia her er vel det at hun ikke har sagt noe til deg, du har måttet høre det fra noen andre.

Det er ikke greit.

Har vært i noe lignende selv.

Da var det slik at han jeg var med, var kun med meg for å være nær en venninne av meg (som også hadde type). De to drev på bak ryggen min. Jeg ble dumpet. Og uken etter fikk jeg selv se at min venninne som jeg delte leilighet med bokstavelig talt la seg etter (og oppå) han som nettopp dumpet meg.

Jeg gav beskjed til henne der og da at det kunne hun gjerne slutte med, da det var vondt for meg.

Enden på visa var at de stod å kysset og tafset på hverandre rett foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er helt uvesentlig. Det vil ALLTID på ett eller annet tidspunkt komme en interessekonflikt.

Vel, hvis man blander seg opp i hva en fyr man var ilag med for nærmere ti år siden blir ilag med, eller ikke unner ens venninne en kjæreste, så er det noe galt med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ok. Et typisk eksempel paa egoisme - hun syntes det var forferderlig da det skjedde med henne, naa er det liksom ok.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om passende menn i samme aldergruppe da. Jeg har vokst opp et sted hvor vi var 10-20 elever pr årstrinn, og over halvparten flytter vekk etter vgs. Da sier det seg selv at de som blir igjen enten må tviholde på første kjæresten eller resirkulere. Dette er ganske vanlig på bygda i Norge.

Anonymous poster hash: 4024e...a7b

for et trist liv

Anonymous poster hash: 8e40e...148

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om passende menn i samme aldergruppe da. Jeg har vokst opp et sted hvor vi var 10-20 elever pr årstrinn, og over halvparten flytter vekk etter vgs. Da sier det seg selv at de som blir igjen enten må tviholde på første kjæresten eller resirkulere. Dette er ganske vanlig på bygda i Norge.

Anonymous poster hash: 4024e...a7b

Jo, men man observerer jo problemene også da. Bare sjalusi og fandenskap på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg synes at det er galt av venninnen din å holde det hemmelig. Hun bør vite at om de blir sammen, kommer det jo ut uansett. Jeg synes ikke det er noe bra med mangel på ærlighet i et vennskap, også særlig når hun selv har opplevd akkurat det samme som det du opplever nå.

Samtidig tenker jeg at fortid er fortid. Du er ikke lengre sammen med eksen din, og det dere hadde er forbi. Og som du skriver: folk forandrer seg :)

Men jeg synes uansett at du bør ta dette opp med venninnen din. Vær ærlig og si at du begynte å tenke litt, når du fikk vite at hun nesten var blitt sammen med eksen din. Og at du i tillegg fikk høre det av noen andre. La henne forklare situasjonen sin.

- Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side: Når hun kommer og klager på ham etter hvetebrødsdagene så kan du si "snilt": "det var akkurat det der som fikk meg til å slå opp med ham, har du lagt merke til hvor ofte han har bremsespor? og har han lagt av seg den der barnslige sexgreia". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som venninnen din gjør noe galt her, men det virker også som om du har et veldig reflektert forhold til situasjonen, og da ligger alt til rette for at dette kan gå bra,

Hvis jeg var deg, ville jeg tatt en prat med henne når du møter henne. Jeg synes du skal fortelle henne at du har hørt at hun dater eksen din, og at du lurer på hvorfor hun ikke har sagt noe. Hvis det blir nødvendig, kan du også påpeke at hun tidligere har sagt til deg at det er galt å date andres ekser, og minne henne på hvordan hun følte det selv da hun opplevde dette.

Anonymous poster hash: 23dd3...6bb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er vel at hun ikke har fortalt dette til deg. Det skjønner jeg er sårt. Jeg ville tatt det opp med henne, og hørt hva hun hadde å si.

Håper dere klarer å beholde vennskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er feil å date/bli sammen med eksen til en venninne.

Jeg har en venninne som jeg nesten aldri snakker med og har ikke møtt på ca. ett år. Vi var ganske gode venner på videregående i tre år, men mistet kjapt kontakten etter det. Hun har aldri vært veldig nær, men vi var gode venner nok til å dele noen problemer med hverandre, og jeg var den første hun fortalte til når hun hadde sex for første gang osv. Vi delte veldig mange gutteting/kjæresteting med hverandre osv.

Hun fikk seg kjæreste og det forholdet varte i litt over ett år. Han var hennes første sexpartner også. Det er nå tre år siden eller noe, husker ikke. Her om dagen tok denne eksen hennes kontakt med meg fordi han fant ut at jeg hadde blitt singel. (Har vært i et forhold i fem år, ble singel for ca tre mnd siden) og han ba meg ut. Spurte om jeg var interessert i møtes etc. Jeg sa nei, fordi han var eksen til venninna mi. Han syns det var en teit "regel". men teit eller ei, jeg ville ikke gjort det mot henne. FORDI jeg vet jeg ikke ville likt det, om noen av mine venninner datet min eks.

Jeg har en eks som jeg var sammen med i fem år, og hvis en av venninnene mine begynner å date han, så er ikke hun en venninne for meg lenger. Det er sårende syns jeg. Det finnes SÅ mange andre menn der ute, og så må hun ta MIN eks? Nei. Så derfor gjør ikke jeg det heller. Jeg går etter en mann som ikke har noen relasjoner til mine venninner. En tidligere flørt har ingenting å si, men når det er en tidligere kjæreste, så holder jeg meg langt unna. Forventer da at vennene mine gjør det samme mot meg.

Anonymous poster hash: a6c9f...5bd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er feil å date/bli sammen med eksen til en venninne.

Jeg har en venninne som jeg nesten aldri snakker med og har ikke møtt på ca. ett år. Vi var ganske gode venner på videregående i tre år, men mistet kjapt kontakten etter det. Hun har aldri vært veldig nær, men vi var gode venner nok til å dele noen problemer med hverandre, og jeg var den første hun fortalte til når hun hadde sex for første gang osv. Vi delte veldig mange gutteting/kjæresteting med hverandre osv.

Anonymous poster hash: a6c9f...5bd

Vel, akkurat der ville jeg gitt fanden, pga hun der er ikke ei venninne av deg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke helt problemet med at en venninne du fikk etter at det var slutt mellom deg og eksen, mange år etterpå finner sammen. Hun har ikke noe forhold til ham som din kjæreste.

Når det er sagt, har hun snakket med andre venner om dette (siden du har hørt det), så burde hun ha snakket med deg også. Jeg kan absolutt forstå at man vil holde ting hemmlig i en datingfase, kanskje spesielt i en slik situasjon, men da burde hun heller ikke sagt det til noe andre. Det kunne jeg nok også blitt irritert over.

Og mennesker forandrer seg, det kan godt hende du kjenner dem godt nok til å vite hva som ikke funker mellom de to, eller det kan hende det funker bra på tross av dette. Det er vanskelig å si ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at når det er såpass lenge siden, burde det være greit. Og jeg skjønner selvsagt at hun har ventet med å fortelle det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener TS og dere andre at dere skal styre livet til andre etter så mange år? Sett at deres ekser og venninner er ment for hverandre, noe dere tydeligvis ikke var siden dere sitter som eks.

Anonymous poster hash: 03cec...dbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke problemet. Det kan jo være kjipt for deg ja, men du eier han jo ikke. Om de finner sammen er ikke noe du skal involvere deg i. Du har en ny mann du nå .

Anonymous poster hash: a4e7c...197
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har skjedd meg :) Bare at det skjedde for lenge siden, det er vel 7–8 år siden nå. Jeg er fortsatt venner med den venninna, men ikke med eksen - men det har med å gjøre at han flyttet og bor i en annen by og vi har ikke felles vennekrets lengre. Vel, jeg kan si deg at jeg selv hadde blandede følelser først, men det gikk over etterhvert. Og vet du var som skjedde med de da? De har vel vært sammen i et par-tre år, så har de giftet seg, så har de skilt seg, og en gang senere på en fest hadde jeg og den venninne det veldig gøy med å diskutere han fyren. Så, siden det er så lenge siden det skjedde meg, så er mitt råd til deg TS er å ta det med ro, det ordner seg nok på et vis. Ingen stor drama er nødvendig.

Anonymous poster hash: f8898...cd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg, og det er ikke så sikkert som du tror at det kommer til å gå galt. Og om det skjer, så har du ikke noe ansvar om å advare din venninne. Sånne ting får man finne ut av selv.

Man eier ikke venninner og ekser. Det er sikkert litt rart, men de får gjøre hva de vil, og din venninne MÅ heller ikke rapportere om slikt til deg bare fordi det er din eks.

Ikke tenkt noe på det. Vær glad for deres vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde her.. Eksen og bestevennina ble sammen, nå, fem år senere er de gift, har barn og vi er gode venner alle tre :) Men det tok et par år før jeg syns det var greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...