Gå til innhold

Hva er dine hygienerutiner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vasker håret 1 gang i uka jeg. Prøver med 2, men orker ikke alltid det. Ellers prøver jeg å dusje annenhver dag eller hvis jeg skal noe( familieselskap) eller etter jeg har gjort noe som gjør meg svett. Pusser tenner på kvelden, husker aldri å gjøre det når jeg står opp. Er hjemmeværende forresten.

Jeg gjør også det:P skjønner ikke hvordan folk orker å vaske håret både hver dag og annenhver dag. tar jo sånn tid :O Blir jo fortere fett også da. Jeg kunne garantert gått lenger enn en uke før jeg vasker det, siden det ikke er fett etter en uke, men vil jo gjerne lukte litt godt også :P

Anonymous poster hash: 821b4...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør også det:P skjønner ikke hvordan folk orker å vaske håret både hver dag og annenhver dag. tar jo sånn tid :O Blir jo fortere fett også da. Jeg kunne garantert gått lenger enn en uke før jeg vasker det, siden det ikke er fett etter en uke, men vil jo gjerne lukte litt godt også :P

Anonymous poster hash: 821b4...e86

Skjønner ikke det jeg heller. Bruker shampo fra apotek og håret er nesten like fint når jeg vasker det igjen.

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, hår og kropp. Føler meg vanvittig ekkel dersom jeg etter dag to ikke har vasket håret. Har kanskje noe med trening å gjøre? Trener så godt som hver dag, noen dager tyngre enn andre, men dusjer alltid alt etter trening- ingen unntak.

Skrevet

TS, hvorfor bruker du ikke såpe i dusjen? Vasker du kroppen med shampo, eller vasker du ikke rumpe, tær og armhuler i det hele tatt?

Det er klart jeg vasker hele kroppen, men da med varmt vann. De gangene jeg har vasket med såpe har jeg ikke merket noen forskjell på renhet, så har likesågodt droppet det.

Ts

Anonymous poster hash: f89e8...8e6

Skrevet

Dusjer hver dag, enten morgen eller kveld. Bruker alltid dusjgele på kroppen. Vasker håret gjennomsnittlig 4 ganger i uken, bruker alltid sjampo og balsam. Hårolje etter hver hårvask. Deo etter hver dusj. Alltid parfyme, alltid dagkrem. Fjerner sminke og renser ansiktet hver kveld. Alt annet blir etter behov, for eksempel krem på tørre områder, og barbering. Har ikke fast rutine på sånt.

Skrevet

Dusjer hver dag, morgen eller kveld, kommer an på arbeidstider etc. I dusjen vasker jeg alltid underlivet med intimsåpe og armhuler og føtter med såpe. Vasker hele kroppen med såpe en sjelden gang. Skifter klær hver dag. Pusser tenner morgen og kveld. Renser ansiktet morgen og kveld. Vasker håret hver andre eller tredje dag, som regel hver andre. Får sjelden fett hår, men føler meg freshere med nyvasket hår. Hender det kan gå en dag uten at jeg dusjer i helger og ferier dersom jeg ikke skal ut eller treffe folk, synes ikke det er ekkelt.

Anonymous poster hash: 66101...037
Skrevet (endret)

Dusjer hver dag, hvis jeg ikke dusjer vasker jeg meg. Vasker da ansikt og ørene, på brystet/mellom brystene og hals/nakke og armer/hender, under armene, underlivet og føttene. Bruker deo og parfyme, ansiktskrem + sminke. Jeg vasker håret ca hver 3. dag, to omganger med shampo og litt balsam i tuppene til sist. Hvis jeg har svettet mye vasker jeg gjerne håret oftere enn hver tredje dag, men da bare en gang med shampo.

Pusser tenner og tunge 2-4 ganger om dagen, bruker tanntråd 1-2 ganger dagen. Skyller med fluorskyll fra apoteket. Barberer alltid under armene når jeg dusjer, får spader av å ha hår under armene. Legger osv blir "etter behov".

Endret av Mupsi
Skrevet

Det er klart jeg vasker hele kroppen, men da med varmt vann. De gangene jeg har vasket med såpe har jeg ikke merket noen forskjell på renhet, så har likesågodt droppet det.

Ts

Aha. Jeg har på ingen måte et svetteproblem, men føler meg ikke ren uten såpe. Blir litt som å sitte i en jacuzzi.

Skrevet

Ts

Men hva med når du vasker hendene? Du blir jo ikke rein av bare vann foreksempel. Hvorfor tror du at kroppen blir det da?

Anonymous poster hash: 8a912...bc0

• Liker 2
Gjest pausemusikk
Skrevet

Jeg dusjer hver dag, vasker håret annenhver dag, nye sokker,undertøy og klær hver dag. Pusser tennene morgen, etter middagen og på kvelden. Bruker deodorant. Vasker hendene 50-80 ganger i løpet av en dag. Og i perioder der min OCD slår seg vrang så dusjer jeg to-fem ganger daglig, skifter undertøy,sokker og klær 2-3 ganger daglig, pusser tennene 10 ganger daglig ca og bruker en liten flaske antibac når jeg skal prøve motstå håndvasken. Sånn ca :)

Skrevet

Men hva med når du vasker hendene? Du blir jo ikke rein av bare vann foreksempel. Hvorfor tror du at kroppen blir det da? Anonymous poster hash: 8a912...bc0

Man trenger ikke bruke såpe hver gang, bare når man er virkelig skitten av noe annet enn svette. Svette er vannløselig. Det hender jeg bruker dusjsåpe med mandelolje (L'Occitane), men da fordi den lukter godt. Blir ren av rennende vann uansett.

Hender blir veldig skitne, så der bruker jeg alltid såpe selvfølgelig.

www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_legen/2449761.html

Ts

Skrevet

Jeg dusjer som regel annenhver dag. Noen ganger hver dag, kommer jo an på aktivitet. Vasker håret 3-4 ggr uke. Bruker gjerne tørrshampo de dagene jeg ikke vasker håret. Prøver å ikke vaske det for ofte for det blir fort fett, og da er tørrsjampoen god å bruke mellom dusjedagene syns jeg.

Pusser tenner (+tanntråd og fluorskyll) morgen og kveld, samme med ansiktsrens og ansiktskrem. Tar på deodorant hver morgen. Vasker meg ikke med klut under armer eller i underlivet de dagene jeg ikke dusjer, med mindre jeg føler meg uren eller at jeg lukter. (Vasker meg alltid nedentil/tar en dusj før sex). Har aldri fått kommentarer fra mannen eller andre på at jeg lukter vondt. Men lurer litt på om "alle andre" vasker seg med klut de dagene de ikke dusjer. Av tråden her kan det se ut som det er flere som meg, heldigvis.

Anonymous poster hash: 6dab3...422
Skrevet

Dusjer noen ganger annenhver dag, noen ganger hver dag, noen ganger 2 ganger om dagen. Kommer helt an på. De dagen jeg ikke dusjer vasker jeg meg under armene og nedentil om morgenen. Bruker ikke såpe på hele kroppen hver gang jeg dusjer. Vasker håret ca annenhver dag. Skifter self. undertøy hver dag. Skrubber kroppen ca 1 g i mnd, smører med bodylotion 3-4 ganger i uka.

Skrevet

Dusjer kroppen hver morgen, med såpe under armer, føtter og inni kroker. I underlivet bruker jeg ikke såpe, bare skyller godt med vann. Vasker håret hver 2-3 dag, som oftest hver 3 men vasker det hvis jeg skal noe (fest, selskap). Bruker deo rett etter dusj mens huden enda er fuktig og smører legger og armer med bodybutter. Pusser tenne hver morgen før frokost og hver kveld. Renser ansiktet og halsen morgen og kveld. Bruker peeling pg ansiktsmaske 1-2 ganger i uka. Bytter undertøy og sokker hver dag. Litt parfyme. Vasker hendene etter toalettbesøk, før middag, når jeg kommer hjem etter å ha vært ute en stund, før matlaging...

Skrevet

Man trenger ikke bruke såpe hver gang, bare når man er virkelig skitten av noe annet enn svette. Svette er vannløselig. Det hender jeg bruker dusjsåpe med mandelolje (L'Occitane), men da fordi den lukter godt. Blir ren av rennende vann uansett.

Ts

Anonymous poster hash: 38d8f...ab8

Skrevet

Ts

Jeg vil tørre å påstå at rumpa blir minst like skitten som hendene. Og at både føtter og armhuler også har godt av vask med såpe.

Syns det høres eklere ut å dusje uten å bruke såpe enn å ikke dusje i det hele tatt. Bakterier vokser jo veldig når det er vått og varmt.

Anonymous poster hash: 38d8f...ab8

Skrevet

Dusjer hver dag, som regel om kvelden før jeg legger meg. Liker ikke føle meg skitten og klam på føttene eller beina, så jeg har egne "sovesokker" i flere par. Dusjer håret mitt 1-2 ganger i uken, med mindre jeg har brukt produkter som gjør det veldig klissete.

Ofte tar jeg meg bare en rask skyll i dusjen før jeg legger meg (med såpe), men heldusj med såpe mellom tærne og over alt, intimsåpe, sjampo, balsam, etc etc., skjer kanskje to ganger i uken. Vasker som regel håret om kvelden og føner det, selv om det sliter på håret. Føler at jeg holder sengen min renere av å dusje på kvelden, men det er kanskje bare meg.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Folk er jo blitt aldeles overrenslige. Vi vasker vekk naturlige bakterier som kroppen skal ha og ødelegger immunforsvaret med å vaske oss for mye. Ikke uten grunn at astma og allergier har tatt fullstendig av de siste 30 årene. Vi vasker også klærne våre alt for mye. Man er ikke ekkel selv om man ikke dusjer hver dag, det er noe som kun er i hodet på folk.

Jeg dusjer annen hver dag, hårvask 3 ganger i uka. Vasker fjeset to ganger om dagen, og hendene etter behov. Pusser tenner to ganger hver dag. Klær vasker jeg når de er skitne eller lukter.

Skrevet

Enig med Whitestripes. Folk har blitt helt hysteriske og barn rekker knapt å komme i kontakt med bakterier eller å bli skitne lenger. Er ganske sikker på at dette er grunnen til mange tilfeller av allergi og lange økter med sykdom (dvs at man blir veldig syk i stedet for litt sesong-syk). I tillegg skal man jo vaksineres og desinfiseres til den store gullmedalje.

Gjest Runforit
Skrevet

Dusjer hver morgen og kveld. Vasker håret på kvelden for å fjerne produkter og dusjer ansikt kropp på morgenen etter joggetur. Vasker ansiktet hver morgen og kveld.

Skifter undertøy og sokker hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...