Gå til innhold

Hva er dine hygienerutiner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg dusjer annenhver kveld, men lurer på om jeg skal begynne å dusje hver kveld. Blir fort skitten. Vasker ansikt og hender hver morgen uansett. Bruker ikke såpe i dusjen, bare shampo. Skifter sokker og undertøy hver dag, mens klær vasker jeg når de ikke lukter rent lengre.

Hva er dine hygienerutiner?

Anonymous poster hash: f89e8...8e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer hver morgen. Man svetter om natta, så det er mest hygienisk å dusje om morgenen synes jeg.

Anonymous poster hash: cde76...e3c
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke nødvendig å dusje hver dag, og jeg synes ikke stygt om de som gjør det, men har nok en lei tendens til å bli for ofte hos meg.

Men prøver å dusje annenhver dag + alltid søndager. Men det blir som sagt oftere enn det. Ellers vasker jeg klærne mine ganske ofte. Oftere enn de fleste tror jeg. Men jeg føler at jeg blir mye fortere skitten enn andre. Og klærne mine.

Vasker meg i ansiktet og under armene hver morgen. Tar på deodorant om morgenen. Burde vaske meg i underlivet også, men da orker jeg ikke å bruke samme vaskeklut flere ganger og da blir det så mye styr med vask..

Dusjer om kvelden for jeg føler at det er greit at senga er "ren sone". Bytter truse ca 2 ganger for dagen, og nye sokker hver morgen eller etter dusj. Som regel gjelder prinsippet om truser og sokker at har det først blitt tatt av, så tar jeg det ikke på igjen. Da tar jeg rent.

Anonymous poster hash: 38d8f...ab8
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dusjer annenhver dag, men skifter klær hver dag. Å så dusjer jeg etter hver gang det blir en runde i høyet(eller jeg er svett) . Prøver å vaske håret hver tredje dag ca, for håret mitt er fantastisk langt å blir misfarget (gult) om jeg styrer for mye med det.

Ellers så bruker jeg deo og av og til parfyme (men har ikke mer igjen så nå er det nada)

Føler meg alltid ren, å har aldri hørt noe annet fra andre en at jeg alltid lukter så godt (men nå er jeg som nevnt tom for parfyme, sukk)

Ansiktspleie er en helt annen historie, sliter med uren hud, så jeg vasker hver morgen å kveld, å avogtil midt på dagen også om jeg blir blank i panna...

Endret av navnet
Skrevet

Dusjer minst annenhver dag.. om sommeren flere ganger om dagen. Prøver å unngå hårvask oftere enn 2 ganger i uka (men glemmer det i dusjen og plutselig har jeg shampo i håret). Jobber hjemmefra og stresser ikke med hygiene før jobb, men stort sett dusjer jeg hver gang jeg skal ut på noe. Ellers blir det en kjapp vask på utsatte steder før jeg evt går i butikken (dvs når jeg kler på meg rene klær). Deodorant etter dusj eller vask.

Gjest Amber Rose
Skrevet

Dusjer alt utenom håret på morgenen. Pleier ikke bruke noe spesielt med såpe da, kun i ansiktet.
Dusjer igjen på kvelden før jeg skal legge meg. Da vasker jeg håret osv.

Skrevet

Jeg dusjer hver morgen.

Ikke alltid jeg vasker håret da.

Anonymous poster hash: d88e4...a9c
Skrevet

Dusjer hver dag eller annenhver dag, ev. tar jeg et bad. En sjelden gang går det tre dager mellom. Håret tar jeg annenhver eller hver tredje dag. Etter fire dager er det for jævlig, dessverre.

På ikke-dusjedagene vasker jeg uansett ansiktet, som oftest også under armene og tørker underlivet med våtservietter. Det er bare kjæresten som klager når han sniffer inn hodebunnen på dag tre... Alle andre sier jeg lukter godt. Bruker jo deodorant hver dag og parfyme nesten hver dag.

Anonymous poster hash: 15aa6...33c
Skrevet

Dusjer hver morgen med såpe.

Vasker alltid armhuler, ansikt, underliv og føtter. resten av kroppen noe sjeldnere (med såpe). Bruker egen såpe i underlivet og ansikt. Deo etterpå, og smører leggene og andre tørre hudområder med lotion. Vasker håret annenhver dag.

Det hender jeg dusjer to ganger om dagen, morgen og kveld, om jeg har svettet mye.

Anonymous poster hash: 10503...954

• Liker 1
Skrevet

Dusjer/bader hver dag, men hvis jeg skal på jobb pleier jeg å dusje/bade før jeg reiser. Føler meg så skitten når jeg våkner om morran. Vasker ikke håret vær dag, pga da blir det fort fettete og tungt. Men ellers blir det bare kjapp tur med kluten eller våtservietter hvis jeg har dårlig tid eller har fri fra jobben.

Anonymous poster hash: 9342e...c9d
Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: f89e8...8e6

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, vasker håret hver tredje dag, og vasker ansiktet to ganger om dagen.. Bytter alt av klær hver dag, kan kanskje bruke samme bukse to dager på rad men ikke mer..

Anonymous poster hash: a552d...b64
Gjest avocadoen
Skrevet

Dusjer hver dag, men prøver å dusje håret annenhver dag siden det blir fortere slitt og fett om jeg vasker det hver dag. Bruker shampo og balsam til hår, og kroppsvask og intimsåpe til kropp. Bytter undertøy 1 gang daglig, men ofte 2 ganger daglig om jeg har menstruasjon. Bytter også genser og topp hver dag. Har noen bukser i svært god kvalitet, og de skal egentlig ikke vaskes mer enn en gang i halvåret, men vasker de vel annenhver uke (da har jeg selvsagt ikke brukt samme buksa i 2 uker).

Vasker ansikt i tillegg hver morgen + fuktighetskrem 3 ganger daglig, og ansiktsmaske 1 gang i uka. Har veldig ren hud :)

Bruker også selvsagt deo hver eneste dag, og litt parfyme, men prøver å ta hensyn til de som er allergiske.

Skrevet

Vasker meg med klut og såpe morgen og kveld, dusjer annenhver dag. Når jeg er svett så dusjer jeg uansett. Så er det deodorant.

Anonymous poster hash: 574b0...dbd
Skrevet

TS, hvorfor bruker du ikke såpe i dusjen? Vasker du kroppen med shampo, eller vasker du ikke rumpe, tær og armhuler i det hele tatt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg dusjer ca. annenhver dag og vasker ansiktet hver morgen og kveld. Jeg bruker skrubb i ansikt og på kroppen ca. 1-2 ganger i uken. Jeg pleier å vaske armhuler på morgenen den dagen jeg ikke dusjer. Jeg skifter truse og sokker hver dag, singlet/topp ca. annenhver dag (med mindre jeg har svettet) og genser og bukse kommer litt an på, når det blir møkkete eller ikke lukter rent lengre. Jeg har ingenting imot å bruke en bukse flere dager før den vaskes så lenge den er ren, og jeg har jo på meg undertøy så den blir ikke møkkete sånn. Klær blir så slitt hvis man vasker dem unødvendig mye - jeg sier ikke at man skal bruke klærne til de blir skikkelig skitne, men jeg pleier å skifte tøy når jeg kommer hjem fra f.eks skolen, da går jeg fra jeans til joggebukse/tights og en komfortabel topp, derfor tror jeg klærne mine holder seg renere lengre.

Og: jeg bruker ikke deo fordi det rett og slett ikke funker - jeg blir seig i armhulene og de begynner å stinke (har prøvd mange deoer) , føler det er bedre å vaske armhulene oftere med lunkent vann og mild såpe!

Jeg bruker aldri parfyme, får ikke bruke det i det yrket jeg går inn i og heller ikke i praksis.

Edit: skriveleif

Endret av Guadaloupe
Skrevet

Jeg dusjer kroppen en gang hver dag, flere ganger om jeg har hatt sex. Dusjer håret 1-2 ganger i uka.

Skifter sokker og undertøy hver dag. Vanlige klær skifter jeg når det ser/lukter skittent.

Anonymous poster hash: 821b4...e86
Skrevet

Dusjer hver morgen. Man svetter om natta, så det er mest hygienisk å dusje om morgenen synes jeg. Anonymous poster hash: cde76...e3c

Ja, det er lett med langt hår som er vått i timesvis :) hårføhning sliter på håret.

Anonymous poster hash: ea273...67c

Skrevet

Jeg vasker håret 1 gang i uka jeg. Prøver med 2, men orker ikke alltid det. Ellers prøver jeg å dusje annenhver dag eller hvis jeg skal noe( familieselskap) eller etter jeg har gjort noe som gjør meg svett. Pusser tenner på kvelden, husker aldri å gjøre det når jeg står opp. Er hjemmeværende forresten.

Skrevet

Dusjer hver dag. Rent undertøy og sokker hver dag. Tannpuss to ganger om dagen.

Barberer meg når jeg føler for det, men i gjennomsnitt en til to ganger i uka + sporadisk trimming underveis. Nå er det movember, så nå har jeg ikke barbert meg på fem dager, satser på å ha fullskjegg denne måneden, da jeg ser ut som en idiot med bare bart!

Negler klippes ved behov, behåring i de nedre regioner stusses også regelmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...