AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Jeg sliter med ekstremt dårlig konsentrasjon. F.eks. når det kommer til skolearbeid er jeg flink til å sette meg ned og pugge, men når jeg setter i gang ordentlig, legger jeg bort boken og begynner med andre ting. Jeg er ikke hyperaktiv, men sliter med konsentrasjonen. Er det noe legen kan gjøre? Evt. medikamenter? Det har alltid vært sånn, og er et problem. Sliter ikke med lesing eller skriving i seg selv, snarere tvert i mot. På forhånd takk! Anonymous poster hash: b02ba...bc9
kjeri Skrevet 4. november 2013 #2 Skrevet 4. november 2013 Er det riktig å anta at du går lei? Virker jo egentlig ikke som konsentrasjonsvansker, men mere som om andre ting er mer atraktive. Hvis dette er tilfelle, kunne det være lurt å sette opp en plan der du deler opp skolearbeidet og gjør noe annet innimellom. Prøv med å dele opp skolearbeidet i f.eks 3 bolker, der du har en halvtime pause til å gjøre noe annet. Og spar det mest interessante til 3 bolk er ferdig. Prøv det, og tilpass det etter hva som fungerer for deg. Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Har du tegn på depresjon? (google) Hvis ikke: Konsentrasjon kan øves opp! Det handler om viljestyrke, tåle ubehag, stadig vende oppmerksomheten tilbake til det man skal når man drifter bort. Se for deg at du har eksamen i morgen og dette er din siste dag å lese på. Anonymous poster hash: bc580...a9a
FruHudson Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Tren! Da får man ut rastløshet og energi, og det er lettere å være konsentrert hadde samme problem som deg, var på utredning for ADHD og greier, men det lå ikke der. Hvor gammel er du forresten? Hos meg var det ille fra jeg var 14-18 ca, men har vokst det litt av meg(er nå 22).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå