Gå til innhold

Bruder i 2015

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart om du ber om en slags "audition" eller om du spør om hun har noe innspilt eller på youtube. Hobbysangere har ofte det. Du skal jo tross alt betro henne med et viktig oppdrag og betale henne, så da må du jo vite hva du hyrer :)

Den kjolen jeg kan tenke meg ser sånn her ut ca:

il_570xN.516181424_mmx4.jpg

Men jeg er usikker ennå. Jeg vil ikke ha lengde, jeg vil ikke ha slep, jeg vil ikke ha fylde, jeg vil ikke ha for stramt i livet :P Jeg vil ha ermer, lett stoff, telengde. Alt i alt en vanskelig brud å ha med å gjøre. Jeg tror jeg vil ta meg en tur på de litt finere kjolebutikkene i Oslo og leite litt på vårparten. Satse på det beste.

Kan tenke meg at de fleste brudekjolesalonger stort sett har "standardkjoler". Tør ikke gå innom en en gang ;) Du får ha masse lykke til med salongen i morgen!

Er enig med dere. Synes de er vakre, de store, fluffy kjolene, men det er ikke meg og passer ikke til det lille bryllupet vi skal ha. Jeg har ikke en typisk brudekjole, den er helt hvit i et tynt, men tungt stoff og i en litt sånn gresk gudinne-stil; avtatt under puppene og med stropper. Den er heeeelt enkel, uten spiler, underskjørt ol. Litt som denne, uten blomstene: http://www.kk.no/sites/kk.no/files/styles/gallery_blowup/public/images/as/63/3409963.jpg?itok=tQ8Dd0Qd

Har kjøpt til en blondebolero, sånn at jeg blir litt mere påkledd i vårt vinterbryllup. Den er veldig behagelig og jeg føler meg som ei prinsesse i den, selv om kjolen er både billig (kjøpt på -70%) og enkel.

Kanskje dere skal se på selskapskjolene i stedet? Kjenner ei som endte opp med en champagne-farget selskapskjole til brøkdelen av hva brudekjolene koster.

Men, jeg skal ta mål på meg selv for kjole nå i helga. Om jeg våger. Er livredd for at det skal bli feil da jeg bestiller via nett men har lest mye positivt om dem (grace loves lace) på nettet så jeg har trua om jeg føler vi får til en god dialog sammen :) Bløtkakekjole er heller ikke min greie! Ser ufattelig tungt ut å gå med også.

Jeg ville bedt henne synge for meg iallefall. Det er vel helt naturlig. Ville nok heller ikke tatt til takke med youtubevideo, vil jo se at hun kan prestere på tross av evt. nerver eller lignende. :)

Jeg blir så glad av å høre at dere heller ikke har lyst på bløtkakekjoler! Synes det med kjole er vanskelig, og akkurat nå er det bare stress, ikke kos. Jeg har vært innom to salonger nå, og de har virkelig bare standardkjoler. Salongene har jeg har vært i hadde to kortere kjoler hver, så ikke noe særlig å skryte av. Selma 1984, jeg synes den kjolen du kan tenke deg var fin, og kan sikkert tenke meg noe lignende. Selv har jeg forelsket meg i denne kjolen, og synes også denne er fin. De jeg har snakket med om hvilken type kjole jeg ønsker meg mener det bare blir som vanlige "sommerkjoler/finkjoler", og ikke brudekjoler. Men jeg har aldri hatt noe ønske om å være typisk hvit brud med prinsessekjole. Samtidig ønsker jeg jo å være ekstra fin på den store dagen min, så nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre :(. Fant noen kjoler som var greie da jeg var på salong, men det er ikke egentlig sånn kjole jeg har sett for meg, og tror ikke jeg blir fornøyd om jeg bruker mange tusen på en kjole jeg egentlig ikke vil ha... Men samtidig så har jeg forstått at jeg må bestille kjolen NÅ om den skal være klar til sommeren, da det er lang bestillingstid på dem. Enn om jeg ikke finner en slik kjole som jeg egentlig ønsker meg/ prøver å bestille på nett men blir misfornøyd, og så er det plutselig for seint å bestille kjole fra salong...

Og så tror jeg at jeg skal prøve å spørre om hun jeg kjenner kan synge litt for meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lurer på om vi skal servere noe frukt og sprudlevin enten før vielsen (utevielse om været tillater det) eller om vi skal servere det etter vielsen. Jeg føler det er mer naturlig med det etter vielsen men premannen følte det var greit å ha en icebreaker før vielsen.. Noen med meninger om dette her? Vi skal ikke til noe fotografering etter vielsen (forutenom den vanlige slekta knipser i vei) så det vil ikke være noe venting sånn sett men setter sikkert av en liten time til mingling før middag etter vielsen.

Vi skal heller ikke til fotograf etter vielsen, og har bestemt oss for å servere champagne etter vielsen. Både for å feire og som icebreaker. Tenker vel egentlig at det er etter vielsen man trenger en icebreaker?

Skrevet

Bare raskt innom, men for dere som tenker på korte kjoler kan jeg anbefale å sjekke ut House of Mooshki. Utrolig stilige og flotte retrokjoler. Eller enda billigere: Chi Chi London, slik som denne: http://www.modcloth.com/shop/dresses/gilded-grace-dress-in-champagne(Finnes på asos.com også som har fri frakt).

Jeg er på jakt etter en kort kjole nummer to (jeg har en veldig stram "old-school hollywoodglam"-brudekjole, som vil være særdels vanskelig å danse i), og kjøper en ala denne med en farget petticoat under: http://www.modcloth.com/shop/dresses/aisle-be-there-dress-in-lily

Skrevet

Fine kjoler! Tror kanskje det kan være en ide å se på selskaps-/sommerkjoler.

Om fire uker er vi (forhåpentligvis) gifte! :hoppe:

• Liker 1
Skrevet

Hva skriver dere forresten i invitasjonene hvis foreldre har vært med å betale? Skriver dere "vi, sammen med våre foreldre, ønsker å invitere" eller noe i den duren? Eller er det veldig gammeldags?

Skrevet

Hva skriver dere forresten i invitasjonene hvis foreldre har vært med å betale? Skriver dere "vi, sammen med våre foreldre, ønsker å invitere" eller noe i den duren? Eller er det veldig gammeldags?

Vi skrev bare fra oss. Men spurte foreldrene våre om hva de synes først, og de var veldig klare på at de ikke ville stå i invitasjonene. :)

Anonymous poster hash: 808a6...1ea

Skrevet

Spørs hvor mye de betaler vil jeg si..

Skrevet

Vi skal heller ikke til fotograf etter vielsen, og har bestemt oss for å servere champagne etter vielsen. Både for å feire og som icebreaker. Tenker vel egentlig at det er etter vielsen man trenger en icebreaker?

Ja ikke sant? :) Må bare si at jeg synes den første kjolen du linker til i innlegget øverst på siden her var nydelig. Hadde jeg gått for en kort kjole hadde jeg valgt noe slikt selv! Den var fin den nummer to også altså, synes bare den første var ekstra fin ;)

Skrevet

Spørs hvor mye de betaler vil jeg si..

Hvert foreldrepar betaler en tredjedel hver...så jeg syns det er vanskelig ja.. Men tror jeg bare skal spørre dem hva de selv syns er greit 😊

Skrevet

Det er vårt bryllup, så det er vi som inviterer. Foreldrene mine har sagt at de vil bidra med noe, og det setter jeg selvsagt stor pris på, men det er fortsatt vårt selskap :)

Ja ikke sant? :) Må bare si at jeg synes den første kjolen du linker til i innlegget øverst på siden her var nydelig. Hadde jeg gått for en kort kjole hadde jeg valgt noe slikt selv! Den var fin den nummer to også altså, synes bare den første var ekstra fin ;)

Er helt enig i at den første er finest, men den er også dyrest :P

Skrevet

Vi har akkurat vært i møte med lokalene der vi leier, og fått priser på drikkevarer. DET ER SÅ DYRT! :( Vi har tenkt en velkomstdrink, drikke til maten (1 til forrett, 2 hovedrett, 1 dessert) samt kaffe avec. Resten må gjestene selv bekoste, vi betaler også 1799,- for å ha en bar der hele natten. Dette blir 487 kr per person. Vi kan jo håpe på at endel av gjestene ikke drikker så mye (vi har to gjester under 18 år, samt et lite utvalg av folk som jeg vet klarer seg med 1-2 glass). Men vi ser på 35 000,- kr i utgifter til alkohol, selv uten "fri bar". Sistnevnte har vi jo da bare slått helt fra oss, og nå må vi vurdere å ikke inkludere kaffe avec heller (det koster 105 kr per pers mot 12 kr koppen for vanlig kaffe).

Hva hadde dere forventet når dere var i bryllup? Vi bruker så lite penger på oss selv som overhodet mulig, og legger hoveddelen av budsjettet i mat, drikke og fest til gjestene.Jeg har kjøpt brukt kjole, mannen kjøper dress på outlet, vi har ordnet med gratis vigsler, og vennepris på fotografering. Blir folk sure hvis de må betale for cognac til kaffen selv? Vi står også for frukt og snacks på natten, så folk får fylt på. Vi har ingen kaffegjester, alle er der til middag og fest.

Skrevet

Mine sko var det første jeg kjøpte inn,og har ordnet hele bryllupet rundt disse skoene fargevalg,tema og kjole

Din var lekre!! :) Kult at skoene styrer tema :briller2:

Skrevet

Vi har akkurat vært i møte med lokalene der vi leier, og fått priser på drikkevarer. DET ER SÅ DYRT! :( Vi har tenkt en velkomstdrink, drikke til maten (1 til forrett, 2 hovedrett, 1 dessert) samt kaffe avec. Resten må gjestene selv bekoste, vi betaler også 1799,- for å ha en bar der hele natten. Dette blir 487 kr per person. Vi kan jo håpe på at endel av gjestene ikke drikker så mye (vi har to gjester under 18 år, samt et lite utvalg av folk som jeg vet klarer seg med 1-2 glass). Men vi ser på 35 000,- kr i utgifter til alkohol, selv uten "fri bar". Sistnevnte har vi jo da bare slått helt fra oss, og nå må vi vurdere å ikke inkludere kaffe avec heller (det koster 105 kr per pers mot 12 kr koppen for vanlig kaffe).

Hva hadde dere forventet når dere var i bryllup? Vi bruker så lite penger på oss selv som overhodet mulig, og legger hoveddelen av budsjettet i mat, drikke og fest til gjestene.Jeg har kjøpt brukt kjole, mannen kjøper dress på outlet, vi har ordnet med gratis vigsler, og vennepris på fotografering. Blir folk sure hvis de må betale for cognac til kaffen selv? Vi står også for frukt og snacks på natten, så folk får fylt på. Vi har ingen kaffegjester, alle er der til middag og fest.

Jeg hadde ikke blitt sur, jeg forstår ikke folk som hadde blitt sure for det. Dere har ikke mulighet til å ta med drikke dere selv har kjøpt inn? Noen mener at bryllup uten fribar ikke er verdt å møte opp i, det er i mine øyne utakknemlige folk. Bryllup koster mye mer enn man tror før man begynner. Der vi skal gifte oss blir det masse småsummer for alt, i stede for å ha kaffekopper og tallerken til dessert innkludert i prisen må vi betale 70kr per pers.. dette er da uten kaffe og dessert, det er utenom. Blir irritert og har lyst å rive meg i håret innimellom.. Og 10 kr for glasset til velommstfdrink, sånne ting er det greit å ha inkudert, nå begynner jeg å bli redd det er 10kr glasset til drikke etter maten og, men det har hun ikke opplyst om, heller ikke i kontrakta.. tror jeg blir gal om hun forlanger det, da stiller jeg meg egne glass. Men vi får ha med alkohol selv da, og sparer mye på det. Skal dere ha på hotell?

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sur, jeg forstår ikke folk som hadde blitt sure for det. Dere har ikke mulighet til å ta med drikke dere selv har kjøpt inn? Noen mener at bryllup uten fribar ikke er verdt å møte opp i, det er i mine øyne utakknemlige folk. Bryllup koster mye mer enn man tror før man begynner. Der vi skal gifte oss blir det masse småsummer for alt, i stede for å ha kaffekopper og tallerken til dessert innkludert i prisen må vi betale 70kr per pers.. dette er da uten kaffe og dessert, det er utenom. Blir irritert og har lyst å rive meg i håret innimellom.. Og 10 kr for glasset til velommstfdrink, sånne ting er det greit å ha inkudert, nå begynner jeg å bli redd det er 10kr glasset til drikke etter maten og, men det har hun ikke opplyst om, heller ikke i kontrakta.. tror jeg blir gal om hun forlanger det, da stiller jeg meg egne glass. Men vi får ha med alkohol selv da, og sparer mye på det. Skal dere ha på hotell?

Det er fint å vite :) Nå kan det virke som vi får noe mer støtte fra foreldrene våre, så håper jeg vi har råd til å spandere cognac på de som vil ha ;) Folk som tror de skal kunne drikke hele natten for brudeparets regning har misforstått noe, da vet de ikke hva det koster å arrangere fest. Vi har som sagt kuttet ut alt av dyre ting til oss selv, og ender fortsatt på svimlende 140k for 75 gjester. Det er i allefall verstefallsbudsjettet. Vi kan jo håpe at det kryper litt lavere ned enn det..

Vi skal ha det på et kulturhus, hvor de har skjenkebevilling fra før. Derfor får vi ikke ta med noe selv, det er veldig strengt. Det er forsåvidt helt greit, det blir dyrere, men de er veldig vant med å arrangere store selskaper, noe som er betryggende for oss. Vi har ikke kapasitet til å arrangere bryllupet selv, og vi føler vi er forbi den tiden da det var helt greit å spørre folk om å hjelpe til med å arrangere. Dugnad passer nok bedre når man er 20 år, ikke 30.

Så frustrerende med alle de småsummene som kommer hele tiden da, leie pr glass? Det var litt spesielt! Vi har snart kontroll på alt vi skal betale, men det er alltid noe som kommer på toppen. Må ha et ganske stor "diverse" post tror jeg :P

Skrevet

Nå begynner jeg å bli nervøs. Klokka 14.30 starter vielsen.. I morra...

• Liker 1
Skrevet

Nå begynner jeg å bli nervøs. Klokka 14.30 starter vielsen.. I morra...

Lykke til! :strix:

Skrevet

Masse lykke til og gratulerer med bryllupsdagen :)

Skrevet

Da er dato satt, kjole bestilt, kake bestilt, mat/drikke, selskapslokale er i orden, DJ på plass, toastmaster og kirke er i orden :)

Er ikke mye som mangler da! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynner å bli frustrert over den manglende infromasjonen i kontrakta og en elendig vert der vi skal gifte oss.. Har måtte bedt om et møte nå. Vi betaler en grunnpris og får ikke med glass til festen en gang, det forventer de at vi skal ha med selv.. I plast! Nå blir det ikea tur for selv om de glassene ikke er pene så er de i allefall i glass og mine gjester skal ikke sitte å drikke av plastglass som om de var på en jævla festival.. Det er ikke så lett å få tak i pene glass i plast, om noen vet so let me know! Cognac glass blir det verste å få tak i.. Bryllupsplanlegging er ikke bare gøy. Prøver å spare inn litt der det er unødvendig å bruke penger nå, det er bare det at hun er sååå jævla nazi med at det ikke skal forandres noe hun "vertinnen" som hun kaller seg.. skulle tro det var hun som var brud. Måtte ut med frustrasjon, sorry om jeg ødela stemningen!

Skrevet

Jeg begynner å bli frustrert over den manglende infromasjonen i kontrakta og en elendig vert der vi skal gifte oss.. Har måtte bedt om et møte nå. Vi betaler en grunnpris og får ikke med glass til festen en gang, det forventer de at vi skal ha med selv.. I plast! Nå blir det ikea tur for selv om de glassene ikke er pene så er de i allefall i glass og mine gjester skal ikke sitte å drikke av plastglass som om de var på en jævla festival.. Det er ikke så lett å få tak i pene glass i plast, om noen vet so let me know! Cognac glass blir det verste å få tak i.. Bryllupsplanlegging er ikke bare gøy. Prøver å spare inn litt der det er unødvendig å bruke penger nå, det er bare det at hun er sååå jævla nazi med at det ikke skal forandres noe hun "vertinnen" som hun kaller seg.. skulle tro det var hun som var brud. Måtte ut med frustrasjon, sorry om jeg ødela stemningen!

Så frustrerende!! Det er da ikke hun som skal gifte seg :kjefte: Hvis man leier ut lokaler så må man faktisk akseptere at de som leier det ønsker å sette sitt preg på arrangementet. De glasstingene er bare helt utrolige, håper at dere finner noe som fungerer godt for dere :) Ikea har helt ålreite cognac-glass forsåvidt. Ellers kan det jo hende dere kan låne av litt folk? Er dere mange tilsammen?

Vi har betalt oss ut av den knipa der, det koster oss litt, men jeg har ikke kapasitet til å spare penger på sånt nå. Utleier stiller med alt fra bord til servietter, de setter opp stoler til vielsen osv. Alt vi må gjøre er å komme med ekstra pynt. Jeg har bedt om HVITT HVITT HVITT, så kan blomstene gi farger. Håper det blir fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...