Gå til innhold

Bruder i 2015

Fremhevede innlegg

Skrevet

kanskje vi burde hatt en vel overstått tråd hvor man kan skrive litt om hvordan dagen ble også?? :klo:

Hadde vært koselig å lest litt om det etter hvert som folk gifter seg.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt dilemma nå om dagen er hvilke sanger vi skal ha under vielsen - vi skal gifte oss i kirken og skal selvfølgelig ha med salmer, men vi skal også ha solosang, og jeg er så lite kreativ på passende sanger. Noen som har noen gode ideer og forslag? 😊

Skrevet

kanskje vi burde hatt en vel overstått tråd hvor man kan skrive litt om hvordan dagen ble også?? :klo:

Hadde vært koselig å lest litt om det etter hvert som folk gifter seg.

Enig!

Skrevet

Mitt dilemma nå om dagen er hvilke sanger vi skal ha under vielsen - vi skal gifte oss i kirken og skal selvfølgelig ha med salmer, men vi skal også ha solosang, og jeg er så lite kreativ på passende sanger. Noen som har noen gode ideer og forslag?

Jeg har vært igjennom denne lista:

http://www.bryllupsvenner.no/liste-over-sanger-til-vielsen/

Ble ikke noen av dem, men det er en god liste over "tradisjonelle" sanger til vielsen.

Skrevet

Det var så lite så, Snartfrue!

@@@

I morgen er det en mnd igjen og det er fremdeles en del løse tråder. Ikke værre enn at vi kommer i mål uansett, men det er den siste "finishen" som mangler.

Har bestemt meg for å bake bryllupskake og binne bukett selv. Så det er litt greit at store deler av dagen skal feires hjemme hos oss, sånn at jeg kan begynne å pynte uka før! :ler: Har bestilt vasking til storinntykket av svigerfamilien, og det er godt å slippe å tenke på den biten. Resten blir forhåpentligvis mest kos.

Skrevet

Nei, vi kjenner faktisk ingen som synger. Kjenner musikere da, så det er en vi kjenner som kanskje skal spille i vielsen vår. Hvis vi skal ha noen vi ikke kjenner så vil vel dette gjerne koste mye, tenker jeg... er ikke helt sikker på hvor mye penger jeg er villig til å bruke på musikk, men helst så lite som mulig.

ja, ser den. har tenkt det samme, hehe :-p

men burde jo være mulig å finne noen via facebook, alle kjenner jo stort sett noen som synger?

ellers går det kanskje an å kontakte noen fra din by som har vært med på idol/norske talenter og ikke kommet så langt - de er sikkert ikke så dyre? vet iallefall at en som var topp 50 i idol sang i en bursdag jeg var i, og det var ikke så dyrt :)

Skrevet

Jeg teller dager om dagen for å si det slik! Sommerfugler i magen :rodmer:

I morgen er det bare 3 uker til vi gifter oss :bryllup:

• Liker 1
Skrevet

Jeg teller dager om dagen for å si det slik! Sommerfugler i magen :rodmer:

I morgen er det bare 3 uker til vi gifter oss :bryllup:

Gifter oss om 11 dager 😍 teller selv

Skrevet

Plutselig kom 3 viktige ting på plass i løpet av 3 dager:

- Kjolen henger i skapet

- En venn som er dommer vier oss

- Fotografen vi ønsket oss kan komme, og prisen var innenfor budsjett

:bryllup::bolledeig:

Nå venter og venter vi på å få en ordentlig samtale med kjøkkensjefen, slik at vi får vite hva mat og drikke koster. Vi kan ikke sette gjestelisten helt før vi har det, da budsjettet ligger og vipper på en knivsegg :plystre: Penger penger penger..

Skrevet

da har jeg laget en tråd om vel overstått bryllup for oss bruder i 2015, håper mange vil dele litt av dagen sin med oss etterhvert som dere en etter en går opp til alteret! :bryllup:

Skrevet

Nei, vi kjenner faktisk ingen som synger. Kjenner musikere da, så det er en vi kjenner som kanskje skal spille i vielsen vår. Hvis vi skal ha noen vi ikke kjenner så vil vel dette gjerne koste mye, tenker jeg... er ikke helt sikker på hvor mye penger jeg er villig til å bruke på musikk, men helst så lite som mulig.

Hvor i landet bor du? Jeg vet om ei som tar oppdrag på østlandet. Superflink jente!

Skrevet

Jeg slenger meg og på her, gifter meg i juli.

Vi har ordna lokale, mat, kirke, prest, ditten og datten. Jeg begynner å få litt småangst for kjolen. Har ikke lyst på klassisk brudekjole, det frister lite å ha en kjole som tiltrekker seg masse oppmerksomhet, og er som et korsett gjennom hele dagen :P Men å leite etter en slik kjole jeg ser etter kan bli vanskelig...

Har noen noe erfaring med å bestille kjoler på etsy?

Skrevet

Hvor i landet bor du? Jeg vet om ei som tar oppdrag på østlandet. Superflink jente!

Jeg slenger meg og på her, gifter meg i juli.

Vi har ordna lokale, mat, kirke, prest, ditten og datten. Jeg begynner å få litt småangst for kjolen. Har ikke lyst på klassisk brudekjole, det frister lite å ha en kjole som tiltrekker seg masse oppmerksomhet, og er som et korsett gjennom hele dagen :P Men å leite etter en slik kjole jeg ser etter kan bli vanskelig...

Har noen noe erfaring med å bestille kjoler på etsy?

Jeg bor nok ikke på østlandet dessverre, men tusen takk likevel :) Har kanskje funnet ei som kan synge, men det jeg synes er litt vanskelig er at jeg ikke har hørt henne synge, jeg har bare fått henne anbefalt fra ei venninne. er det rart om jeg har en "audition" med henne der jeg ber henne synge for meg?

Jeg er forresten helt enig med deg om brudekjole! Jeg synes det er kjempevanskelig, da jeg ikke egentlig er så gira på en sånn "standardkjole" som de selger i butikken. Siden jeg skal ha utebryllup føler jeg en stor "prinsessekjole" ikke passer helt inn i stilen. Vil helst ha noe som er litt enklere, uten slep, men nesten alle kjolene i salongen jeg var innom i går hadde slep og enormt skjørt. Jeg har også lyst på en form for ermer på kjolen, men nesten ingen av kjolene hadde det heller. Så jeg har bestilt meg ny prøvetime på en annen salong i morgen.

Jeg synes denne siden hadde mye forskjellig, og jeg finner sikkert en kjole der jeg kan tenke meg å bruke, men aner jo ikke om det er trygt å bestille derfra. har også sett mye fint på ebay. Men tenker at jeg i verste fall taper et par tusenlapper, og det er jo uansett dyrere å kjøpe i salong. Hvilken type kjole er det du kan tenke deg?

Skrevet

Jeg bor nok ikke på østlandet dessverre, men tusen takk likevel :) Har kanskje funnet ei som kan synge, men det jeg synes er litt vanskelig er at jeg ikke har hørt henne synge, jeg har bare fått henne anbefalt fra ei venninne. er det rart om jeg har en "audition" med henne der jeg ber henne synge for meg?

Jeg er forresten helt enig med deg om brudekjole! Jeg synes det er kjempevanskelig, da jeg ikke egentlig er så gira på en sånn "standardkjole" som de selger i butikken. Siden jeg skal ha utebryllup føler jeg en stor "prinsessekjole" ikke passer helt inn i stilen. Vil helst ha noe som er litt enklere, uten slep, men nesten alle kjolene i salongen jeg var innom i går hadde slep og enormt skjørt. Jeg har også lyst på en form for ermer på kjolen, men nesten ingen av kjolene hadde det heller. Så jeg har bestilt meg ny prøvetime på en annen salong i morgen.

Jeg synes denne siden hadde mye forskjellig, og jeg finner sikkert en kjole der jeg kan tenke meg å bruke, men aner jo ikke om det er trygt å bestille derfra. har også sett mye fint på ebay. Men tenker at jeg i verste fall taper et par tusenlapper, og det er jo uansett dyrere å kjøpe i salong. Hvilken type kjole er det du kan tenke deg?

Jeg synes ikke det er rart om du ber om en slags "audition" eller om du spør om hun har noe innspilt eller på youtube. Hobbysangere har ofte det. Du skal jo tross alt betro henne med et viktig oppdrag og betale henne, så da må du jo vite hva du hyrer :)

Den kjolen jeg kan tenke meg ser sånn her ut ca:

il_570xN.516181424_mmx4.jpg

Men jeg er usikker ennå. Jeg vil ikke ha lengde, jeg vil ikke ha slep, jeg vil ikke ha fylde, jeg vil ikke ha for stramt i livet :P Jeg vil ha ermer, lett stoff, telengde. Alt i alt en vanskelig brud å ha med å gjøre. Jeg tror jeg vil ta meg en tur på de litt finere kjolebutikkene i Oslo og leite litt på vårparten. Satse på det beste.

Kan tenke meg at de fleste brudekjolesalonger stort sett har "standardkjoler". Tør ikke gå innom en en gang ;) Du får ha masse lykke til med salongen i morgen!

Skrevet

Er enig med dere. Synes de er vakre, de store, fluffy kjolene, men det er ikke meg og passer ikke til det lille bryllupet vi skal ha. Jeg har ikke en typisk brudekjole, den er helt hvit i et tynt, men tungt stoff og i en litt sånn gresk gudinne-stil; avtatt under puppene og med stropper. Den er heeeelt enkel, uten spiler, underskjørt ol. Litt som denne, uten blomstene: http://www.kk.no/sites/kk.no/files/styles/gallery_blowup/public/images/as/63/3409963.jpg?itok=tQ8Dd0Qd

Har kjøpt til en blondebolero, sånn at jeg blir litt mere påkledd i vårt vinterbryllup. Den er veldig behagelig og jeg føler meg som ei prinsesse i den, selv om kjolen er både billig (kjøpt på -70%) og enkel.

Kanskje dere skal se på selskapskjolene i stedet? Kjenner ei som endte opp med en champagne-farget selskapskjole til brøkdelen av hva brudekjolene koster.

Skrevet (endret)

Baaah. Har ikke bedrevet med noe bryllupsrablerier på lenge. Det stoppet liksom opp da vi skulle forsøke å finne prest. Noen på svigerfamiliens side kjente en prest som de skulle kontakte. Først skulle de kontakte presten før jul og så i romjula og så på nyåret. Men ingenting skjedde så jeg sa til premannen at nå får vi tak i emailadressen til denne presten og sender en forespørsel selv. Det er 3 dager siden vi sendte mail men har ikke hørt noe enda.

Får liksom ikke bestilt og sendt invitasjonene før vi vet tidspunktet for selve vielsen.

Bløtkakekjole er heller ikke min greie! Ser ufattelig tungt ut å gå med også. Velger selv noe enklere og lettere :)

Vi lurer på om vi skal servere noe frukt og sprudlevin enten før vielsen (utevielse om været tillater det) eller om vi skal servere det etter vielsen. Jeg føler det er mer naturlig med det etter vielsen men premannen følte det var greit å ha en icebreaker før vielsen.. Noen med meninger om dette her? Vi skal ikke til noe fotografering etter vielsen (forutenom den vanlige slekta knipser i vei) så det vil ikke være noe venting sånn sett men setter sikkert av en liten time til mingling før middag etter vielsen.

Helt rart at det er i år vi skal gifte oss. Føler jeg burde vært mer stressa enn det jeg er.

Edit; og ringer! Blæh. Vi har funnet noen vi liker men iiiiiiingen som har dem :( De finnes mest trolig kun i Bergen og de finnes ikke som prøveringer..

Endret av Salmonella
Skrevet

Har kanskje funnet ei som kan synge, men det jeg synes er litt vanskelig er at jeg ikke har hørt henne synge, jeg har bare fått henne anbefalt fra ei venninne. er det rart om jeg har en "audition" med henne der jeg ber henne synge for meg?

Jeg ville bedt henne synge for meg iallefall. Det er vel helt naturlig. Ville nok heller ikke tatt til takke med youtubevideo, vil jo se at hun kan prestere på tross av evt. nerver eller lignende. :)

Skrevet

Har dere forresten lyst til å legge ut bilder av skoene deres her? Jeg sliter veldig. Etter å ha prøvd endel kjoler har jeg også tråkket rundt i mange par sko på salongene; ingen av dem passer mine føtter. Det er nesten så jeg vurderer converse bare for å slippe å ha vondt i føttene hele dagen. Til kjolen jeg kanskje ender opp med trenger jeg ikke flotte sko, da de for det meste ikke vil synes. Men jeg vil så gjerne ha en hel, da jeg er ganske lav. Nesten så jeg kunne gått med wedges :P Jeg syns flate ballerinasko, eller sko med bare 2-3 cm ikke er spesielt pent.

Mine sko💜 var det første jeg kjøpte inn,og har ordnet hele bryllupet rundt disse skoene😉 fargevalg,tema og kjole😍

post-60071-141238_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...