Prudence Skrevet 31. desember 2014 #301 Skrevet 31. desember 2014 Håper det ordner seg for deg i alle fall, kjipt å kjøpe noe som ikke fungerer! Vi fikk det refundert nå Litt kjedelig, for må starte prosessen på nytt mtp invitasjoner, men veldig ryddig og godt håndtert av selgeren.
melatonin Skrevet 1. januar 2015 #302 Skrevet 1. januar 2015 I år blir vi gift damer! Godt nyttår!! 3
Nansymarie Skrevet 2. januar 2015 #304 Skrevet 2. januar 2015 Jeg er skal gifte meg den 25 Julii - 2015. Kommet ganske greit ingang. kjøpt kjolene, bestilt lokale og funnet ut mye.. men det er et stress uten like. Håper bare alt går etter planen og ting blir som planlagt Gratulerer forresten.
Pyntestøv Skrevet 2. januar 2015 #305 Skrevet 2. januar 2015 Det var kult! Visste ikke at man kunne leie hele salongen. Kan jeg spørre om hvor mye det koster? Det er en liten salong så hun er nok litt tvungen til å lukke den om både jeg og forlover skal få fikset hår og sminke (tar noen timer). Mange salonger har egne avlukker/rom til dette formålet så man blir litt skjermet Det koster omlag 3000 for meg med prøvetime+sminke og hår på bryllupsdagen. Så betaler jeg for at forloveren min skal få satt opp håret (usikker på hvor mye det koster). Hun velger selv om hun vil sminke seg/bli sminket av salongen.
bambis Skrevet 2. januar 2015 #306 Skrevet 2. januar 2015 Jeg har snakka med ei jeg kjenner, som er kreativ og kunstnerisk, og hun har lyst til å hjelpe oss med å lage invitasjoner. Men er ikke sikker på hvor mye hun bør få for denne jobben? Det er snakk om å designe alt av trykksaker til bryllupet, så får vi printet det ut hos et trykkeri etterpå. Hun er en venn av en venn, og altså ikke ei jeg kjenner godt, og hun er helt på starten av en utdannelse med fokus på kunst og kreativitet. Men jeg vil selvsagt betale henne for jobben hun gjør... Hva tror dere er rett beløp? Jeg skal selvsagt snakke med henne om dette, men tenker det er greit å ha en slags følelse for hva som er rett sum... Jeg har også bestilt min første prøvetime på en brudesalong. Ble litt stressa, for på hjemmesida til salongen sto det jo at man burde begynne å prøve 9-12 mnd før bryllupet. Jeg har jo bare seks mnd igjen til mitt. Håper jeg finner en kjole med en gang! (og at den ikke er for dyr) Det er uansett godt å føle at jeg har kommet et skritt videre på veien mot bryllupet
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #307 Skrevet 2. januar 2015 Jeg har snakka med ei jeg kjenner, som er kreativ og kunstnerisk, og hun har lyst til å hjelpe oss med å lage invitasjoner. Men er ikke sikker på hvor mye hun bør få for denne jobben? Det er snakk om å designe alt av trykksaker til bryllupet, så får vi printet det ut hos et trykkeri etterpå. Hun er en venn av en venn, og altså ikke ei jeg kjenner godt, og hun er helt på starten av en utdannelse med fokus på kunst og kreativitet. Men jeg vil selvsagt betale henne for jobben hun gjør... Hva tror dere er rett beløp? Jeg skal selvsagt snakke med henne om dette, men tenker det er greit å ha en slags følelse for hva som er rett sum... Jeg har også bestilt min første prøvetime på en brudesalong. Ble litt stressa, for på hjemmesida til salongen sto det jo at man burde begynne å prøve 9-12 mnd før bryllupet. Jeg har jo bare seks mnd igjen til mitt. Håper jeg finner en kjole med en gang! (og at den ikke er for dyr) Det er uansett godt å føle at jeg har kommet et skritt videre på veien mot bryllupet Jeg har fått 2500 kr for sånn type arbeid, men da har jeg printet ut selv, så du får trekke fra litt for det tenker jeg evt? Anonymous poster hash: 294fa...581
Prudence Skrevet 4. januar 2015 #308 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har kjøpt kjole i dag!!!!! Og "Bryllupskroppen 2015" er herved igangsatt..
MinaPina Skrevet 4. januar 2015 #309 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har kjøpt kjole i dag!!!!! Og "Bryllupskroppen 2015" er herved igangsatt.. Gratulerer!! Hva slags kjole ble det? Jeg skal ringe kjolebutikken i morgen for å avtale ny time så jeg får prøvd kjolen jeg egentlig har bestemt meg for bare en gang til før jeg bestiller den
Prudence Skrevet 4. januar 2015 #310 Skrevet 4. januar 2015 Gratulerer!! Hva slags kjole ble det? Jeg skal ringe kjolebutikken i morgen for å avtale ny time så jeg får prøvd kjolen jeg egentlig har bestemt meg for bare en gang til før jeg bestiller den Jeg endte opp med en San Patrick fra Pronovias, modellen som heter Asia. Den har svanefjær og masse tyll, og er så utrolig annerledes enn hva jeg hadde sett for meg at jeg ville ende opp med. Gleder meg til å strutte rundt i den en hel dag Jeg har prøvd flere kjoler mange ganger, og når man kommer tilbake så kjenner man om det er riktig eller ikke. Ikke heeelt "Say yes to the dress", men jeg klarte ikke reise avgårde uten kjolen i dag, så en liten tå innenfor brudegalskapens verden hadde jeg vel Hva slags kjole har du lett etter?
Prudence Skrevet 4. januar 2015 #311 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har forresten et tips hvis dere ønsker å designe og få printet invitasjoner på en relativt rimelig måte: Japan Foto har en programvare som heter CEWE, den er laget for å lage sånne bøker etc, men de har også et verktøy for invitasjoner og kort. Ganske genial. Velg premiumpapir, og sett i gang. Ca 20 kr invitasjonen ferdig printet. Kan lastes ned fra nettsiden deres.
MinaPina Skrevet 5. januar 2015 #312 Skrevet 5. januar 2015 Jeg endte opp med en San Patrick fra Pronovias, modellen som heter Asia. Den har svanefjær og masse tyll, og er så utrolig annerledes enn hva jeg hadde sett for meg at jeg ville ende opp med. Gleder meg til å strutte rundt i den en hel dag Jeg har prøvd flere kjoler mange ganger, og når man kommer tilbake så kjenner man om det er riktig eller ikke. Ikke heeelt "Say yes to the dress", men jeg klarte ikke reise avgårde uten kjolen i dag, så en liten tå innenfor brudegalskapens verden hadde jeg vel Hva slags kjole har du lett etter? Kjempefin kjole!!! Jeg har nesten bestemt meg for en Leila Hafzi kjole som heter Flora. Likte den veldig godt da jeg prøvde den sist, men er kjempe spent på hva jeg vil synes når jeg prøver den igjen, håper på samme følelsen som deg!!
Prudence Skrevet 5. januar 2015 #313 Skrevet 5. januar 2015 Kjempefin kjole!!! Jeg har nesten bestemt meg for en Leila Hafzi kjole som heter Flora. Likte den veldig godt da jeg prøvde den sist, men er kjempe spent på hva jeg vil synes når jeg prøver den igjen, håper på samme følelsen som deg!! Jeg klarte ikke finne bildet av Flora, men de kjolene fra Leila Hafzi er utrolig fine!!
Daiquiry Skrevet 5. januar 2015 #314 Skrevet 5. januar 2015 Hiver meg på her, skal gifte meg 3 oktober
Lillemor112 Skrevet 5. januar 2015 #315 Skrevet 5. januar 2015 Slenger meg på her. Skal gifte meg august 2015
Cynder91 Skrevet 5. januar 2015 #316 Skrevet 5. januar 2015 Skal gifte oss 11 juli 2015 i ei stavkirke, vi er så heldig å få bruke låven til søstra hans som lokale kjolen er ordnet, save the dates er sendt, frisør og fotograf er bestilt og svigermor sier hu skal fikse noen hun vet er flink til maten. er fortsatt ikke helt sikker på hva vi skal ha på menyen da...
bambis Skrevet 5. januar 2015 #317 Skrevet 5. januar 2015 Jeg har fått 2500 kr for sånn type arbeid, men da har jeg printet ut selv, så du får trekke fra litt for det tenker jeg evt? Anonymous poster hash: 294fa...581 Tusen takk for svar
bambis Skrevet 5. januar 2015 #318 Skrevet 5. januar 2015 Vi tror vi skal ha vielsen vår ute, men er usikre på hva vi skal gjøre med musikk. Vi har noen vi har tenkt å spørre om å spille instrument, men lurer på om det er kjedelig med vielse uten sang? Det blir fort mye penger for mitt stakkars studentbudsjett å betale for to musikere, regner med det koster noen tusenlapper per musiker? Jeg synes det virker så fint å gå inn/ut mens noen spiller, men kanskje vi heller bør satse på å ha inn/utmarsj på anlegg, og så ha noen sangnummer under vielsen? Eller bør vi spandere på oss både en som kan spille og en som kan synge?
masekopp Skrevet 5. januar 2015 #319 Skrevet 5. januar 2015 Vi tror vi skal ha vielsen vår ute, men er usikre på hva vi skal gjøre med musikk. Vi har noen vi har tenkt å spørre om å spille instrument, men lurer på om det er kjedelig med vielse uten sang? Det blir fort mye penger for mitt stakkars studentbudsjett å betale for to musikere, regner med det koster noen tusenlapper per musiker? Jeg synes det virker så fint å gå inn/ut mens noen spiller, men kanskje vi heller bør satse på å ha inn/utmarsj på anlegg, og så ha noen sangnummer under vielsen? Eller bør vi spandere på oss både en som kan spille og en som kan synge? Vi skal ha en til å synge i vielsen. En bekjent. Kjenner du ingen som er flink å synge? Det er jo så mange som er flinke. Evt hør på facebook eller lignende om noen kjenner en som er flink?
bambis Skrevet 6. januar 2015 #320 Skrevet 6. januar 2015 Vi skal ha en til å synge i vielsen. En bekjent. Kjenner du ingen som er flink å synge? Det er jo så mange som er flinke. Evt hør på facebook eller lignende om noen kjenner en som er flink? Nei, vi kjenner faktisk ingen som synger. Kjenner musikere da, så det er en vi kjenner som kanskje skal spille i vielsen vår. Hvis vi skal ha noen vi ikke kjenner så vil vel dette gjerne koste mye, tenker jeg... er ikke helt sikker på hvor mye penger jeg er villig til å bruke på musikk, men helst så lite som mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå