AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #41 Skrevet 7. november 2013 Skal du spise brød bør du ihvertfall droppe kneip og kjøpe et ordentlig grovbrød. Helst med 4 av 4 på brødskalaen. Anonymous poster hash: 853f2...13d
Thorn Skrevet 7. november 2013 #42 Skrevet 7. november 2013 Kan på det varmeste anbefale Niste!-brødet til Rimi. Det er vel rett under 80 % grovt, koster 25 kroner og du får 25 % prosent avslag på annenhvert brød, så det går fint inn i et mindre budsjett. Skjær det opp og hiv i frysen, tin etterhvert slik at du ikke må kaste noe av det! Jeg spiser bare det når jeg ikke gidder/har tid å bake selv.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #43 Skrevet 21. januar 2014 dytt Anonymous poster hash: 9cf58...2ab 1
Daudaferd Skrevet 21. januar 2014 #44 Skrevet 21. januar 2014 Wok, wok, wok! Jeg baserer studentbutsjettsmiddagene på wok. Enkelt. billig og sunt. Jeg handler stort sett etter middagstilbudene på Bunnpris: Mandag: 4 laksefileter 34,- Tirsdag: strimlet svinekjøtt 24,- Onsdag: 4 torskeloins 34,- Lørdag: 300 gram strimlet kyllingfilet 34,- Det er også ofte tilbud på wokposene fra Findus, kjøper som regel to slike i uka, pluss paprika, brokkoli, rødløk og purreløk. Bambusskudd og vannkastanjer er også billig og kjempegodt. Har du ris eller eggnudler i tillegg får man mye mat ut av dette, og det er supert og ta med seg som lunsj neste dag. Ellers er det fint å koste på seg en flaske med sweet chilli sauce, soyasaus, sesamolje eller poser med woksaus når de er på tilbud. Om man marinerer kylling i litt soyasaus, sesamolje og limesaft blir det kjempegodt!
Pringle Skrevet 21. januar 2014 #45 Skrevet 21. januar 2014 Jeg stemmer i med suppe! Suppe! Suppe! Nesten alt av grønnsaker blir dritgodt om man blancherer det i olje, lar det koke mørt, og så moser det med stavmikser eller blender. Man kan tilsette melk eller fløte, eller kokosmelk om man vil. Jeg har helt dilla på suppe!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #46 Skrevet 22. januar 2014 Jeg stemmer i med suppe! Suppe! Suppe! Nesten alt av grønnsaker blir dritgodt om man blancherer det i olje, lar det koke mørt, og så moser det med stavmikser eller blender. Man kan tilsette melk eller fløte, eller kokosmelk om man vil. Jeg har helt dilla på suppe! ? Hva mener du egentlig? Å blanchere vil si at du har kokende vann over en råvare for en kort periode før du heller vekk vannet. Blanchere: Blanchere, forvelle, slå kokende vann over en matvare og la det stå noen minutter, eller også la matvaren koke et øyeblikk, i begge tilfeller uten lokk. Anonymous poster hash: 2e647...5e0
Version 2.0 Skrevet 22. januar 2014 #47 Skrevet 22. januar 2014 Svinekjøtt og kyllingkjøttdeig får du til ca 20 kr pakken. Ellers er egg ikke særlig dyrt og det kan du lage mye godt av. Spe på med litt havregrøt innimellom og ris. Ica har for øvrig ofte tilbud på brokkoli til 10 kr per stk (stor bunte).
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #48 Skrevet 22. januar 2014 Firstprice tunfisk!! Spanderer du på deg en boks rømme annen hver uke og har oppi litt så blir det ennå bedre Anonymous poster hash: 2d34d...2d6
Pringle Skrevet 22. januar 2014 #49 Skrevet 22. januar 2014 ? Hva mener du egentlig? Å blanchere vil si at du har kokende vann over en råvare for en kort periode før du heller vekk vannet. Blanchere: Blanchere, forvelle, slå kokende vann over en matvare og la det stå noen minutter, eller også la matvaren koke et øyeblikk, i begge tilfeller uten lokk. Anonymous poster hash: 2e647...5e0 Jeg er jo ikke profesjonell kokk, så jeg vet ikke den eksakte termen for dette - men jeg mener "varme/frese i olje slik at det blir mykt, men ikke får farge".
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #50 Skrevet 22. januar 2014 Etuvere er ordet du leter etter. Anonymous poster hash: 853f2...13d
Pringle Skrevet 22. januar 2014 #51 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Etuvere er ordet du leter etter. Anonymous poster hash: 853f2...13d Fantastisk. Prøvde "sautére", men det passet jo ikke, for da blir det brunt. Takk! Edit: Ser jeg også kunne kalt det "frese". Men jeg glemmer ofte helt vanlige ord! Endret 22. januar 2014 av Pringle
Pringle Skrevet 25. januar 2014 #52 Skrevet 25. januar 2014 Uæææh! Denne videoen gir meg frysninger! Litt ned på siden: http://www.nhs.uk/Livewell/Onabudget/Pages/Savemoneyfood.aspx Ikke bare er dama motbydelig og overdrevent sukkersøt... Her skal man spare penger på mat, og så blir man oppfordret til å kjøpe kylling med skinn og fjerne - tydeligvis kaste - skinnet! Det som er det aller beste på hele dyret! Og det er jo sløsing, hvordan passer det med å spare penger? Holdningen hos NHS er ellers at alle, uansett over-, under- eller normalvekt, skal spare kalorier, mest ved å kutte ned på fett, helst mettet fett, og så spise ørlite protein, og mye karbohydrat og kunstige fett/lettprodukter. Jeg ser det samme fra norske helsemyndigheter også. Lurer på hvorfor! Jeg er ikke imot karbohydrater, men - alt med måte. Det er kalorier i stivelse også, og mange opplever økt sultfølelse på et karbohydratrikt kosthold. Helsemyndighetene legger opp til konstant selvpining og risiko for mangelsykdommer. Lurer på hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #53 Skrevet 25. januar 2014 bønner, kikærter og tomater på boks. Handle på tilbud (kylling i store kvanta) Frossen grønnsaker Anonymous poster hash: 223aa...356
heiduderborte Skrevet 25. januar 2014 #54 Skrevet 25. januar 2014 grønnsaker, fryste grønnsaker, frukt. Kylling er billig i sverige og egg kan brukes til alt. Jeg syntes det er myyye dyrere med usunn mat som f eks sjokolade. En dag her så var jeg litt sulten, valget sto mellom 1 eple som kosta 1 kr (!) og en sjokoladebar som kosta 30 kr (!) Får mye mer ut av et eple 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå