Gå til innhold

AAP og jobb eller ikke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

Det m være bedre det, enn å gå på sosialen??

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Men du er tydligvis i stand til å jobbe noe,så da vil du nok ikke få innvilga ufør uansett. det er ikke bare noe du kan velge.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vel jeg i et slags grenseland mtp avklaring... Men ser jo at en kanskje bør gjøre seg litt sykere om sosialen er alternativet...om jeg ikke klarer jobb, faller jeg jo utenfor totalt???



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt AAp i 4 år nå. Skal bli avklart innen mars. Burde jeg gå tilbake til jobb eller satse på ufør?

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Velg ufør du, så kan du ligge på sofaen dagen lang, spise potetgull og se såpeserier, lykke til med livet ditt

Anonymous poster hash: 18b86...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var slett ikke positivt. At sosialen er det jeg har om jeg ikke fikser å jobbe...



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt AAp i 4 år nå. Skal bli avklart innen mars. Burde jeg gå tilbake til jobb eller satse på ufør?

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Hva slags sykdom har du?

Anonymous poster hash: 18b86...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lege sa til meg, fokusert heller på det du kan gjøre enn ikke gjøre......



Anonymous poster hash: 68ec6...0bb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du vil???

Hvis det virkelig er et valg, så tror jeg du har misforstått hva uføre er, og burde si tusen millioner takk for at du i det hele tatt fikk AAP i 4 år.

Anonymous poster hash: 006e0...d04

Si tusen takk? Vi lever i Norge, dette er noe vi har rett på. Hvem skal vi takke?

Anonymous poster hash: 2e4ff...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si tusen takk? Vi lever i Norge, dette er noe vi har rett på. Hvem skal vi takke?

Anonymous poster hash: 2e4ff...675

Ytelsene fra nav er noe man KAN ha rett på OM man fyller vilkårene.. Om du fyller vilkårene er det ikke du eller legen som bestemmer - men nav... Sånn er det, nytter ikke å hyle opp om rettighetene sine uten å innse at med rettigheter kommer også plikter... Som mottaker av aap plikter man å delta aktivt i forhold til behandling, arbeidsutprøving og jobb og å stille seg disponibel til nav i all den tid man mottar stønad... Fyller man ikke vilkårene får man ikke ytelsen.. Om du tenker at du KAN jobbe men er usikker på om du vil tjene nok kan du sannsynligvis glemme å søke ufør - man får ikke ufør av økonomiske årsaker men fordi man har ingen arbeidsevne igjen som kan utnyttes i det hele tatt...

Uansett er hele diskusjonen unyttig, ts må gå i dialog med sin oppfølger hos nav og høre hvordan den vurderer situasjonen og forholde seg til det....

Anonymous poster hash: 54bbf...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si tusen takk? Vi lever i Norge, dette er noe vi har rett på. Hvem skal vi takke?

Anonymous poster hash: 2e4ff...675

Haha! Det er slike holdninger som gjør at velferdsstaten er på vei til helvete. Kos dere i bobla deres, snart sprekker den og da sitter dere der.

Anonymous poster hash: b0863...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt småsur.. Jeg har vært alvorlig syk i 2år nå. Jeg trenger hjelp til det meste av vanlige gjøremål. Alt jeg vil er å jobbe, jeg vil ut blant folk,tjene penger,leve normalt. Og du sitter her å skal ta et valg om du skal jobbe eller bli uføre, uten å i det minste si at du er veldig syk og derfor ikke kan jobbe. Kom deg ut i jobb , funker ikke det så gå på sosialen om du heller vil ha ferie resten av livet.



Anonymous poster hash: a8ce6...59d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må man jo være ærlig å si at det frister med med ufør enn sosialen. På sosialen er jo alt behovsprøvd og man får knapt nok til salt i grøten?

En får vel litt bedre uttelling på ufør, vil jeg tro?



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dette var slett ikke positivt. At sosialen er det jeg har om jeg ikke fikser å jobbe...

Anonymous poster hash: 9097d...c4f

Det er da positivt at noen gir deg penger om du ikke klarer å jobbe. Hadde du bodd i USA eller til og med England ville du vært screwed.

Si tusen takk? Vi lever i Norge, dette er noe vi har rett på. Hvem skal vi takke?

Anonymous poster hash: 2e4ff...675

De rødgrønne skal du takke for det :) Men nå vil de blå ødelegge mest mulig, både for sånne som deg og de som er uføre, så det blir nok trangere tider for de som ikke har fått utdelt så bra helse.

Anonymous poster hash: 6a4b0...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det er slike holdninger som gjør at velferdsstaten er på vei til helvete. Kos dere i bobla deres, snart sprekker den og da sitter dere der.

Anonymous poster hash: b0863...86b

Vil nok klare meg fint jeg.

Anonymous poster hash: 2e4ff...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At vi har krav på AAP er feil, det er en gode vi har fått. Har nettopp fått det selv men har et ønske om og jobbe som vanlig igjen. Har fått en sykdom som drar ut men de mener jeg vil bli frisk og at det tar tid. Har ialle år vært vant med full rulle på jobb hele dagen og plutselig satt jeg der og klarer nesten ingenting lenger. Er veldig frustrende og se de som mener de har rett på det selv om de kan jobbe litt. De ødelegger virkelig for mange. Men mange som har fått denne goden i 4 år har virkelig panikk når de ser at nå settes det mer krav enn før. Har hørt om flere som gjør alt for å få en diagnose slik de kan få trygd og ha regna på det at de vil klare seg. Det som er så merkelig og er at en jeg kjenner har vært sykmeldt 1 år og er sååå dårlig men har klart og reise til syden 3 ganger det siste året og bedrevet med flere andre ting. Jeg kommer meg ingen vei.



Anonymous poster hash: 68ec6...0bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke så merkelig. Alle kan ha gode dager eller perioder innimellom. Man vet desverre aldri når de de gode dagene er der.Eller hvor langt det er mellom de. Er umulig å ha en 100% jobb da. Hvem ville ansette en slik?



Anonymous poster hash: 9097d...c4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...